کد خبر : 1684960 | 31 اردیبهشت 1399 ساعت 19:35 | 9.5K بازدید | 0 دیدگاه

آذربایجان دیگر تکواندوکار مهاجر نمی گیرد

مهماندوست: نیازی به من در تکواندوی ایران نیست

سرمربی اسبق تیم ملی تکواندوی ایران گفت: با شرایط موجود من نمیتوانم به کشورم برگردم و در خدمت ایران باشم.

مهماندوست: نیازی به من در تکواندوی ایران نیست

به گزارش "ورزش سه"، رضا مهماندوست، سرمربی ایرانی تیم ملی تکواندوی جمهوری آذربایجان در گفت و گو با برنامه ورزش ایران از رادیو ایران در خصوص آغاز تمرینات تیم ملی تکواندوی آذربایجان گفت: با توجه به حساسیتی که فدراسیون تکواندو آذربایجان دارد ما تمریناتمان را قطع نکردیم و حتی در دوران قرنطینه، تمرینات را از طریق فضای مجازی پیگیری می کردیم و هم اکنون نیز تمریناتمان را در کمپ تمرینی در خارج از باکو در 25 کیلومتری این شهر برپا کرده ایم.

 

وی در خصوص عدم پرداخت مطالبات توسط فدراسیون آذربایجان و اینکه بخاطر مسائل مالی ایران را ترک کرد، افزود: ما در حدود 10 ماه پرداخت معوقه داشتیم اما اینطور نیست که مطالبات ما پرداخت نشود به اندازه 9 ماه به ما پولی پرداخت نکرده اند. البته من بخاطر پول از ایران جدا نشدم بلکه بابت دروغ هایی که رد و بدل شد از تکواندو ایران فاصله گرفتم چون من با خلوص نیت برای کشورم ایران کار می کردم، اما کسانی که در راس کار بودند و در سیستمی که فرمانده اش آقای پولادگر بود با دروغ با من صحبت می کردند که من را از کار کردن دلسرد می کردند ولی من همه آن ها را بخشیدم و حلالشان کردم.


مهماندوست پیرامون بازگشت احتمالی به ایران گفت : من عاشق ایران و مردم ایران هستم اما وقتی شرایط مهیا نباشد و با شرایط موجود من نمیتوانم به کشورم برگردم و در خدمت ایران باشم. اگر شرایط مهیا شود همین فردا من در ایران خواهم بود البته در حال حاضر مربیان خوبی در ایران مشغول بکار هستند که نیازی به بودن من در تکواندوی ایران نیست.
سرمربی اسبق تیم ملی تکواندو گفت: در صورتی که گروهی که سر کار هستند حسن نیت خود را نشان دهند و یا اینکه گروه جدیدی بر روی کار بیایند این امکان وجود دارد من مجدد بتوانم در ایران فعالیت کنم. البته الان مربیان ایران کارشان را به درستی انجام می دهند.

 

وی در خصوص انتقال ورزشکاران ایرانی با خود به کشور آذربایجان گفت: من نقشی در انتقال ورزشکاران ایرانی به آذربایجان نداشتم. جدیدا آذربایجانی ها چون در تکواندو به سطحی رسیده اند که دیگر نیازی به جذب مهاجر ندارند این اتفاق نمی افتد و دیگر تکواندوکار لژیونر جذب نمی کنند و در حال حاضر تمرکز خود را بر روی  پرورش ورزشکاران این کشور گذاشته اند.

 

وی در خصوص سجاد مردانی شاگرد سابق خود گفت : تنها شانس مردانی برای کسب سهمیه المپیک مسابقات قاره ای است و باید امیدوار باشد که یکی از ورزشکاران در وزن سجاد مردانی دچار مشکل شود که وی بتواند در المپیک جایگزین آن شود. به جرات می گویم او جزو 4 نفر برتر وزن خودش است و حیف است در المپیک حضور نداشته باشد.

 

سرمربی تیم ملی تکواندو آذربایجان در خصوص به تعویق افتادن رقابت های المپیک گفت: ما چون ورزشکار آسیب دیده نداشتیم ضرر کرده ایم و ورزشکاران ما پا به سن گذاشته اند که این شرایط خوبی برای تکواندو  بوجود نمی آورد و ما برای زنده نگه داشتن این سیستم کار سختی پیش رو داریم.

دیدگاه‌ها