کد خبر : 1685885 | 06 خرداد 1399 ساعت 10:51 | 14.5K بازدید | 0 دیدگاه

   امشب حواس‌تان به این دو جدال باشد

جدال میگ‌میگ و کایوت در کلاسیکر!

مهمترین بازی بوندس‌لیگا در بازگشت دوباره امشب بین بایرن مونیخ و دورتموند برگزار می‌شود. بیلد نگاهی انداخته به دو دوئل بزرگ و جذابی که در بازی امشب شاهدش خواهیم بود.

جدال میگ‌میگ و کایوت در کلاسیکر!

به گزارش "ورزش سه"، امشب در ورزشگاه سیگنال ایدونا پارک، دو غول بزرگ فوتبال آلمان، بایرن مونیخ و بوروسیا دورتموند در دربی معروف به دِر کلاسیکر به مصاف هم می‌روند تا مهمترین بازی دوران شروع مجدد بوندس‌‌ لیگا رقم بخورد.

 

همه در بازی امشب متوجه دوئل دو ستاره گلزن دو تیم، رابرت لواندوفسکی از بایرن و ارلینگ هالند از دورتموند خواهند بود؛ دوئلی جذاب بین گلزن کهنه‌کار و 31ساله بوندس‌لیگا از یک سو و پدیده تازه‌وارد و 19ساله لیگ آلمان از سوی دیگر. ولی در این بازی دوئل‌های جذاب دیگری هم وجود دارد که روزنامه بیلد به بررسی دو مورد از مهمترین و جذاب‌ترین آنها پرداخته؛ دوئل دو سلطان گل‌ساز و گل‌ساز از یک طرف و دوئل دو یوزپلنگ سریع از طرف دیگر.

 

 

دوئل مولر – سانچو؛ سلاطین گل‌ساز

یکی از جذاب‌ترین رقابتهای بازی امشب بدون شک بین توماس مولر از بایرن و جیدون سانچو از دورتموند خواهد بود. دو ستاره‌ای که سلاطین بازی‌سازی و پاس گل آلمان هستند. توماس تولر 30ساله تا اینجای فصل برای مهاجمین بایرن 17 پاس گل ساخته و پرداخته کرده و جیدون سانچوی 20ساله هم دقیقا 17 پاس گل به هم‌تیمی‌هایش داده.

 

1498925

 

این دو سلطان پاس گل بوندس‌لیگا امیدوارند که امسال موفق به شکستن رکورد پاس گل تاریخ این لیگ شوند که توسط کوین دی‌بروین، ستاره امروز منچسترسیتی ثبت شده. دی‌بروین در فصل 2014-2015 که در ولفسبورگ بازی می‌کرد 21 گل برای هم‌تیمی‌هایش ساخته بود.

 

هانسی فلیک سرمربی بایرن شیفته توماس مولر است و درباره او گفته:" توماس مولر تجسم روح باشگاه بایرن مونیخ است. او هم تجربه بی‌نظیری دارد و هم هنوز عالی کار می‌کند. او اعتماد به نفس بالایی دارد و این برای ما خیلی مهم است. مولر می‌داند برای پیروزی در هر بازی باید با تمام قوا تلاش کند و این برای ما ارزشمند است".

 

سانچو در طول فصل جاری 14 گل زده یعنی دو برابر گلهای مولر. ولی فلیک می‌گوید مولر خاصیتی دارد که سانچو از آن بی‌بهره است. مولر به قول فلیک می‌تواند کل تیم را با خود به جلو حرکت دهد و دینامیزم خاصی به بازی تیم تزریق کند که این را مدیون تجربه بالایی است که دارد.

 

1498477

 

 

دوئل دیویس – حکیمی؛ جنگ یوزپلنگهای بوندس‌لیگا

سریع‌ترین دوئل بوندس‌لیگا امشب بین موشک جناح راست دورتموند، اشرف حکیمی و یوزپلنگ جوان جناح چپ بایرن مونیخ، آلفونسو دیویس شکل خواهد گرفت.

 

1498924

 

رکورد سرعت حکیمی در بوندس‌لیگا تا امروز 36.52 کیلومتر بر ساعت بوده. دیویس هم با رکورد او فاصله چندانی ندارد و حداکثر سرعت 35.29 کیلومتر بر ساعت را ثبت کرده. این آماری است که باعث می‌شود حتی سریعترین مرد دنیا اوسین بولت هم برای این دو ستاره سریع بوندس‌لیگا دست بزند.

 

1498926

 

دیویس اخیرا قرارداد خود با بایرن را تا سال 2025 تمدید کرده و خیلی‌ها او را همین حالا یکی از بهترین دفاع چپهای دنیا می‌دانند. حکیمی اما در حال حاضر به صورت قرضی از رئال مادرید در دورتموند توپ می‌زند. جالب اینجا است که گفته می‌شود بایرن به جذب حکیمی مراکشی هم نظر دارد. حضور همزمان حکیمی و دیویس در بایرن، این تیم را صاحب دو موشک پرقدرت در دو جناح خواهد کرد.

 

 

 

دیدگاه‌ها