کد خبر : 1686761 | 10 خرداد 1399 ساعت 19:20 | 4K بازدید | 0 دیدگاه

در اوج کرونا هم تمریناتم قطع نشد

اطری: در نورسلطان 3.5 کیلو اضافه داشتم

آزادکار سبک وزن کشتی ایران گفت: لیگ نباشد ما هیچ جایی منبع درآمدی نداریم، حتی مسئولین شهری هم از ما حمایت نمی کنند.

اطری: در نورسلطان 3.5 کیلو اضافه داشتم

به گزارش "ورزش سه"، رضا اطری که با کسب عنوان پنجمی مسابقات جهانی 2019 یکی از سهمیه های کشتی آزاد ایران را برای حضور در المپیک توکیو کسب کرده، به واسطه همین عنوان از حضور در مسابقات قهرمانی کشور در سال جاری معاف شده. این آزادکار سبک وزن که مدعی اول پوشیدن دوبنده تیم ملی در المپیک به شمار می رود، در برنامه دایره طلایی حاضر بود و گفت: همان طور که می دانید تعدادی از ما از شرکت در مسابقات کشوری معاف شدیم. هر کسی در این رقابت ها اول شد، من هم در جام تختی به آنها ملحق می شوم و با سایر نفرات کشتی خواهم گرفت. همه کشتی گیران 57 کیلوگرم برای رسیدن به دوبنده تیم ملی با هم رقابت دارند رقیب هستند و درنهایت امیدوارم هر کسی لایق بود، عضو تیم ملی شده و به المپیک برود.


وی افزود: تمریناتم را به خوبی انجام می دهم که بتوانم در المپیک پرچمداری کنم. کشتی ورزش سنگینی است، ما حتی یک روز هم نمی توانیم تمرین را ترک کنیم. در اوج کرونا تمرینات را در خانه، کنار دریا و زمین فوتبال دنبال کردیم. همراه با برادر نوجوانم تمرین کشتی کردم و هرگز تمرینم قطع نشد.


اطری با اشاره به مسابقات جهانی نورسلطان و اینکه گفته می شد او بعد از گرفتن سهمیه المپیک اشباع شده و به همین دلیل در مبارزه سوم پنجمی نتوانست از سد حریف هندی بگذرد، عنوان کرد: نه، اینطور نیست من کشتی گیر وزن کم کن هستم و در قانون جدید باید هر دو روز سر وزن قانونی باشیم. بعد از کشتی با روس که پوئنم را ندادند، خیلی وزنم بالا رفته بود. حدود سه کیلو و نیم بالا رفته بودم، فکرش را نمی کردم ببازم، اگر حریف روس را برده بودم با انگیزه‌تر وزن کم می کردم اما این اتفاق نیفتاد و با آن روحیه، به سختی وزن کم کردم و صبح بدنم خالی بود.


وی افزود: با حریف مغولی که قهرمان جهان و یکی از بهترین های آسیاست، سر کسب سهمیه المپیک جنگ شده بود، خداراشکر توانستم این مبارزه را ببرم و سهمیه المپیک بگیرم. بعد از آن فکرش را نمی کردم حریف هندی، کشتی گیری باشد که مرا شکست دهد. نسبت به او شناخت نداشتم و با تاکتیک غلط جلو رفتم و دستم از مدال خالی ماند.


ملی پوش المپیکی ایران با تاکید براینکه کشتی‌گیر غیر از لیگ منبع درآمد دیگری ندارد، گفت: باید حتما در لیگ برتر شرکت کنیم. لیگ نباشد ما هیچ جایی منبع درآمدی نداریم، حتی مسئولین شهری هم از ما حمایت نمی کنند. قرار بود به المپیک بروم یک نفر هم از آنها زنگ نزد حالم را بپرسد. ما انتظار داریم که مسئولین استانی و شهری از ما حمایت کنند. باید از منِ ملی پوش حمایت شود که جوانان و نوجوانان شهرم انگیزه داشته باشد. وقتی من بگویم هیچ رسیدگی ای نمی شود، انگیزه ای برای سایرین نمی ماند.

 

دیدگاه‌ها