کد خبر : 1686817 | 11 خرداد 1399 ساعت 00:02 | 11.9K بازدید | 11 دیدگاه

متولیان فوتبال خودشان را کنار کشیده‌اند

آذری: اگر یک فوتبالیست فوت کند، تکلیف چیست؟

مدیرعامل باشگاه فولاد خوزستان می گوید اگر یک فوتبالیست بر اثر کرونا فوت کند، ابعاد گسترده ای نسبت به مرگ افراد عادی دارد.

آذری: اگر یک فوتبالیست فوت کند، تکلیف چیست؟

به گزارش "ورزش سه"، سعید آذری مدیرعامل باشگاه فولاد در گفت و گویی تلویزیونی درباره ماجرای مثبت شدن تست کرونای بسیاری از تیم های لیگ برتر و شروع مسابقات در این شرایط بیان کرد: ببینید من یک بخشی از صحبت های افشین خان پیروانی موافقم که فوتبال بدون تماشاگر، فوتبال بدون تمرین و فوتبال بدون مسابقات نهایتا منجر به مرگ فوتبال می شود. اینطور نمی شود که ما فوتبال را تعطیل کنیم و بگوییم هروقت شرایط عادی شد، مسابقات را شروع کنیم. خصوصا اینکه متخصصان پزشکی می گویند کرونا تا اواخر 2021 با ما هست. از این رو باید ما یک شیوه برای برگزاری مسابقات تعریف کنیم که کمترین خطرات را داشته باشد.


وی ادامه داد: الان برگزاری لیگ برتر هزینه وحشتناکی برای تیم هایی دارد که در شهرهای وضعیت قرمز حضور دارند. آنها مجبورند در شهرهای کم خطرتر اردو بزنند و این هزینه های زیادی را به باشگاه اضافه می کند.


مدیرعامل فولاد همچنین گفت: من یک سوال دارم، اگر یک فوتبالیست دچار مرگ بر اثر کرونا شود، تکلیف چیست؟ ما در تمرینات همه چیز را رعایت کنیم، اما وقتی بازیکنان در مواقع استراحت رعایت نمی کنند، چه کاری از دست ما به عنوان مدیر برمی آید؟ بی تردید اگر این اتفاق رخ بدهد و فوتبالیستی مرگ را بر اثر کرونا تجربه کند، می توانیم بعد خبری اش را با افراد عادی مقایسه کنیم؟ قطعا خون فوتبالیستها از خون کارگران روزمزد رنگین تر نیست اما همه می دانند که این شرایط متفاوت است.


آذری در بخش دیگری از حرفهایش خاطر نشان کرد: متاسفانه الان متولی های فوتبال که باید بیایند وسط و میدان داری کنند، طوری عمل می کنند که هر تیمی دنبال حق خودش باشد. تیمی که در رده‌ی اول جدول قرار دارد، حق دارد به قهرمانی فکر کند؛ چرا که برای آن زحمت کشیده است. تیم آخر جدول هم برای عدم سقوط، حق تلاش دارد. سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال، باید در هر استانی با توجه به دپارتمان پزشکی که در فدراسیون فوتبال وجود دارد، آزمایشگاه‌های معتبری که وزارت بهداشت تائیدشان می‌کرد را معرفی می‌کرد و از تیم‌ها می‌خواست برای انجام تست به آن‌ها مراجعه کنند که مورد قبول و وثوق باشند.این که سازمان لیگ، اجازه انجام تست در هر آزمایشگاهی را بدهد، مشکل ساز است.

 

دیدگاه‌ها