کد خبر : 1687113 | 12 خرداد 1399 ساعت 13:27 | 17.4K بازدید | 3 دیدگاه

برخی افراد در وزارت ورزش دلالی کرده‌اند

اتهام بزرگ دادکان به تهیه‌کنندگان اساسنامه فوتبال!

رییس اسبق فدراسیون فوتبال ایرادهای زیادی را به اساسنامه این فدراسیون وارد می‌داند.

اتهام بزرگ دادکان به تهیه‌کنندگان اساسنامه فوتبال!

به گزارش "ورزش سه"، محمد دادکان رییس اسبق فدراسیون فوتبال در گفت و گویی با رادیو جوان صحبت های جالبی را درباره مسائل مختلف فوتبال انجام داد که ماحصل آن را در ادامه می‌خوانید:


**چه کار فرهنگی در فوتبال صورت می‌گیرد


فرهنگ شامل؛ آداب، رسوم، باورها و دانش است که برخی از این‌ها تعاریف خاص و عام دارد. دیدید در دنیا بگویند باشگاه فرهنگی ورزشی رئال مادرید یا بایرن مونیخ؟! آنجا فرهنگ جا افتاده است. وقتی فرهنگ را کنار باشگاه‌های خود می‌گذاریم، چه کار فرهنگی می‌کنیم که بودجه‌ای برای آن در نظر می‌گیریم که فقط خرج کسانی می‌شود که بوق بزنند، هوچی‌گری کنند و علیه تیم رقیب شعار دهند؟


**مدیر باشگاه فقط دنبال بقای خودش است


مدیر باشگاه به دنبال بقای تیم و خودش است و نمی‌خواهد کار فرهنگی کند. بیش از 90 درصد بودجه فرهنگی باشگاه‌ها در اختیار بوقچی‌هاست. یک مدیر دسته اولی و یک مدیر لیگ برتری اول فصل به من گفتند تیم ما دست این تماشاگران است و برای تغییر مربی جنجال می‌کنند. در فرصتی مناسب اسامی این مدیران را می‌آورم. این مدیر کارخانه، نه مدیر باشگاه از من پرسید چگونه باید با این افراد کنار بیاییم؟! وقتی فرهنگ در باشگاه معنای خود را ندارد، می‌خواهید چه چیزی در باشگاه داشته باشید؟ فرهنگ برای بهتر هزینه کردن در باشگاه‌ها و گرفتن بودجه است. نه در جهت بهینه، بلکه برای سپری کردن روزمرگی‌های خود.


**اولین نفری بودم که زنان را به ورزشگاه راه دادم


اولین نفری بودم که قبل از آنکه فیفا این اطلاعیه‌ها را بدهد، در سال 2005 بانوان را در بازی ایران - بحرین به ورزشگاه راه دادم. در فینال لیگ بسکتبال بین مهرام و دانشگاه آزاد هم خانم‌ها را به سالن آوردم که مورد هجمه قرار گرفتم. این حق بانوان است. همان روز دو دخترم را به سالن برده بودم، اما چه کسی بسترهای لازم را فراهم کرده است؟ فیفا به ما فشار می‌آورد که بانوان به ورزشگاه بیایند. وزارت ورزش و فدراسیون فوتبال از ترس محرومیت می‌گویند به ورزشگاه بیایند، آن هم به‌صورت گزینشی. عرف بین‌المللی می‌گوید خانم‌ها هیجانات کاذبی دارند که باید تخلیه شود، اما چه کسی بستر آن را فراهم کرده است؟


**فرهنگ در پوست و استخوان جامعه است


وی در این مورد که بهتر است کلمه فرهنگی را از سر در باشگاه‌ها حذف کنیم، بیان کرد: اگر این کار را کنیم، کار روتینی را انجام داده‌ایم. فرهنگ در پوست و استخوان جامعه است. الان می‌توانیم بگوییم کسی را که می‌خواهند جراحی کنند، باید او را بیهوش کنند، اما اگر بخواهند از نظر وجدانی او را جراحی کنند، باید این فرد را بیدار کنند. باید ببینیم می‌خواهیم چه کنیم؟


**واژه‌ها را رها کنید


می‌خواهیم جامعه را بیدار کنیم و روی وجدان آن کار می‌کنیم؟ من قبلاً گفتم یک واژه مردم ما را عذاب می‌دهد که آن، «متعهد به کار» است. یک واژه هم جدید آمده است به نام «حباب» که می‌گویند خیلی زود می‌رود و اقتصاد درست می‌شود. این واژه‌ها را رها کنید.

 

1500302


**این اساسنامه دست‌نویس تفکرات وزارت ورزش است


ما تکذیب را خوب یاد گرفته‌ایم! همین الان در فدراسیون جلسه‌ای برای تغییر مجدد اساسنامه گذاشته‌اند، اما ببینید منشا کار کجاست. خودم در جلسه تغییر اساسنامه به‌عنوان نماینده وزارت کار شرکت کردم. این اساسنامه در واقع دست‌نویس تفکرات وزارت ورزش است، نه فدراسیون فوتبال.


**برخی این اساسنامه را با دلالی تهیه کردند


خودم در جلسه اساسنامه حضور داشتم که در آن اختلاف سلیقه بود. وزارت ورزش دارد این اساسنامه را مانند سایر اساسنامه‌ها تنظیم می‌کند، آن را به فدراسیون فوتبال می‌دهد و می‌گوید روی آن کار کنید. نه اینکه فدراسیون اساسنامه را تنظیم و از نظرات وزارت ورزش و جوانان استفاده کند. برخی از پرسنل وزارت ورزش، این اساسنامه را با دلالی‌گری تهیه کرده‌اند. من دو بار در جلسات بودم که وقتی دیدند حرف‌هایی می‌زنم، دیگر مرا دعوت نکردند.


**چه کسی این اساسنامه را دید؟


این رویه نتیجه‌ای ندارد. کار سختی است. کسی که دبیرکل فدراسیون فوتبال شده است، می‌گوید همه چیز درست است و انجام شد. چه کسی این اساسنامه را دید؟ ما درباره آن با هم صحبت می‌کنیم، اما چه کسی گوش کرده و به آن عمل می‌کند؟


**این دوستان در وزارت ورزش ماندگار نیستند


از شش ماه دیگر، کشور به سمت انتخابات ریاست جمهوری می‌رود. دوستان در وزارت ورزش ماندگار نیستند و مانند قبلی‌ها می‌روند. از آنها می‌خواهم کاری برای پیشرفت فوتبال انجام دهند. تغییر اساسنامه به وزارت ورزش و جوانان ربطی ندارد که آدم‌های خودش را از مسئولان بالا تا کارشناسان و دلال‌ها را می‌گذارد تا اساسنامه را تغییر دهند.


**چرا باید 32 مدیر باشگاه را عضو مجمع کنند؟

 

روزی فقط مدیرعامل دو باشگاه رأی می‌دادند، امروز 32 مدیر باشگاه رأی می‌دهند. این کار فدراسیون فوتبال است؟ وزارت ورزش این کار را می‌کند. من پیش‌تر گفتم و قسم دادم باید اول برای خدا و بعد برای وجدان بیدار مردم کار کنید. 32 مدیر باشگاه را برای تغییر اساسنامه گذاشته‌اید که موازی با 32 استان کشور موازی باشد تا اگر کسی با استان‌ها لابی کرد، با مدیران باشگاه‌ها لابی کنید.

دیدگاه‌ها