کد خبر : 1687568 | 14 خرداد 1399 ساعت 18:56 | 10K بازدید | 0 دیدگاه

آمار نشان می دهد؛

قرنطینه شما را می کشد یا قهرمان می کند؟

دوران جدید فوتبال با گذشته تفاوت عمده ای دارد و آمار و ارقام موید این تغییرات است.

قرنطینه شما را می کشد یا قهرمان می کند؟

به گزارش "ورزش سه"، در بوندس لیگا، افزایش تعداد تعویض ها دوباره به تیمها کمک کرد تا تقریباً عملکرد بدنی خود را حفظ کنند، اما آمار آسیب دیدگی ها افزایش یافت. البته این فقط بازیکنان نیستند که از تعدد بازی ها رنج می برند، بلکه این دانشمندان نیز رخ داده است؛ در ادامه با آمار و ارقام این موضوع را بررسی خواهیم کرد؛

 

در این هفته تیمها برای اولین بار بعد از دوران لغو موقت به مصاف هم رفتند و فقط 72 ساعت بین هر بازی فاصله بود. 50٪ تیم ها کمترین میزان دوندگی بعد از دوران قرنطینه ثبت کردند و هیچ یک از این تیمها در این هفته برنده بازیهای خود نشدند. علاوه بر این، 38.8 درصد تیم ها نیز کمترین میزان سرعت انفجاری را ثبت کردند و به همین ترتیب هیچ یک از این تیم ها در از بازی های خود پیروز نشدند.

 

این یک مسیر جذاب است که با عملکرد فیزیکی را با نتیجه گیری ناموفق پیوند می دهد، اما این را باید در نظر داشته باشید که میزان دوندگی و دویدن انفجاری مهم ترین شاخص ها در کسب موفقیت در مسابقه نیستند.

 

1500754

 

1500764

 

1500765

 

1500766

 

خبر مهم این هفته آسیب دیدگی زانو به گردن ارلینگ هالند بود که بر دردسرهای فعلی دورتموند افزود. به دلیل فرصت بسیار محدود برای جلسات تمرینی بین مسابقات، تعداد مصدومیت ها در تمرینات کاهش یافته است، اما در این شرایط نیز شاهد مصدوم شدن لوکاس هرناندز، مدافع جوان بایرن مونیخ بودیم.

 

در ادامه تیم هایی که بعد از دوران قرنطینه شرایط بهتری را طی کرده اند بررسی خواهیم کرد؛

 

1-بایرن مونیخ

 

آیا تعجب آور است که بایرن مونیخ در این لیست در صدر باشد؟ موفقیت های فراتر از تصور چند سال اخیر آنها درخشان و روشن است. آنها با داشتن یکی از بهترین کادرها در رأس بخش علوم ورزشی خود به نام دکتر هولگر برویچ ، در اِلمان سرعت دویدن انفجاری در مرحله بعد قرنطینه، در صدر قرار گرفته و 20.9٪ بالاتر از حد متوسط ​​لیگ ثبت کرده اند.

 

1500767

 

جاشوا کیمچ رکورد 13.73 کیلومتری باشگاه مقابل دورتموند ثبت کرد و اگرچه اگرچه آنها کاملا نتوانسته اند از خطرات مصدومیت فرار کنند، اما به طور معمول بهترین بوده است. آنها در سه بازی هشت گل به ثمر رسانده اند و با آرامش از نزدیکترین تهدید کننده خود از چالش قهرمانی  جان سالم به در برده اند.

 

2- هرتابرلین

 

هرتا بعد از دوران قرنطینه سرمربی جدیدی به خدمت گرفته و تیم شگفتی ساز این مقطع لقب گرفت. برتری 0-3 برابر هوفنهایم، 0-4 مقابل یونیون برلین و تساوی مقابل لایپزیش حاصل کار هرتابرلین در این مدت بوده است. آنها در هر سه بازی بعد از قرنطینه تاکنون از میانگین دویدن انفجازی فصل خود فراتر رفته اند و 4٪ از میانگین پیش از این دوران بهتر بوده اند. اگرچه در حال حاضر آنها چهار مصدومیت متحمل شده اند.

 

3- وردبرمن

 

علیرغم شکست ابتدایی 1-4 مقابل لورکوزن، آنها در ادامه با یک گل فرایبورگ را مغلوب کردند و توانستند برابر گلادباخ که مدعی کسب سهمیه لیگ قهرمانان است به تساوی 1-1 دست یابند. برمن در بازی های بعد از قرنطینه شرایط بهتری داشته و افزایش 17.3٪ در دویدن انفجاری و افزایش 3.7٪ در دوندگی در کل مسابقه در مقایسه با میانگین قبل از این دوران داشتند. با یک پیروزی و یک تساوی مهم، آنها با حفط این روند فرصتی خوبی برای فرار از منطقه سقوط دارند.

 

1500754

 

حالا نوبت تیم های افت کرده است:

 

1-هوفنهایم

 

اگرچه آنها این هفته با پیروزی 3-1 مقابل کلن شرایط بهتری پیدا کردند، اما تساوی با پادربورن ته جدولی و شکست 0-3 مقابل هرتا برلین نمایانگر عملکرد ضعیف این تیم است. آنها آماری 22% پایین تر از میانگین سطح خودشان ثبت کرده و در رتبه اول تیم های افت کرده قرار گرفته اند.

 

2- یونیون برلین

 

پس از شوکه کردن برخی از کارشناسان با شروع امیدوارکننده در اولین فصل بوندس لیگا، یونیون برلین در تلاش است تا روند خود را حفظ کند، اما این تیم در سه بازی گذشته فقط یک گل به ثمر رسانده است. میزان دوندگی آنها در دو مسابقه آخر به تدریج کم شده و آنها 13-15٪ پایین تر از میانگین دویدن انفجاری گذشته خود بودند و به همین دلیل در بین دو تیم پایین جدول لیگ قرار گرفته اند.

 

3- لایپزیش

 

علی رغم لیست نسبتا کوتاه مصدومان، عملکرد لایپزیش قانع کننده نبوده است. آنها کارشان را تساوی 1-1 مقابل فرایبورگ آغاز کرددند و در ادامه 5-0 ماینتس را شکست دادند. اما وقتی به آنها فرصتی داده شد تا با غفلت دورتموند را به مقام دوم برسانند، به تساوی 2-2 در خانه مقابل هرتا متوقف شدند. عملکرد بدنی آنها به تدریج در هر مسابقه افت کرده و آنها 5٪ دوندگی کمتری از میانگین پیش از قرنطینه خود دارند آنها فقط یک بار از سهمیه تعویض کامل خود استفاده کرده اند که اتفاقا مقابل ماینتس پیروز شدند.

 

عملکرد جسمانی

 

همانطور که هفته گذشته مشخص شد، حفظ پویایی بازی می تواند با آسیب دیدگی های زیادی به همراه باشد. اما همچنین طیف وسیعی از عوامل وجود دارد که با معیارهای GPS تعامل دارند که هنگام تفسیر این آمار باید در نظر گرفته شوند. به عنوان مثال، دوندگی در اطراف بازیکنان تیمی حاکم بر توپ مانند بایرن مونیخ که میانگین 63.5 درصد مالکیت در فصل را در اختیار دارد، می تواند باعث شود تیم ها مقابل آنها با شدت بیشتری نسبت به آنچه عادت کرده اند، فعالیت کنند. این اتفاق هم برای فرانکفورت و هم یونیون برلین رخ داد و دویدن انفجاری یونیون برلین 16.4 درصد و فرانکفورت 18.1 افزایش یافت.

 

در هفته اول بعد از قرنطینه، در هر بازی 0.88 مصدومیت رخ داده که افزایش چشمگیر از میانگین فصل قبل از قفل از میانگین 0.27 داشت. با این وجود نباید تعجب کرد که اعداد آسیب دیدگی بوندس لیگا به سمت دوران سابق حرکت کنند، زیرا تیم ها ریتم شان را پیدا می کنند و در ادامه شرایط برای بازگشت به دوران قبل از تعطیلات مهیاتر می شود.

 

دیدگاه‌ها