کد خبر : 1687668 | 15 خرداد 1399 ساعت 12:25 | 7.2K بازدید | 0 دیدگاه

احتمال اعتراض تیمی بایرن مونیخ به مرگ جرج فلوید

جاشوا کیمیچ، ستاره آلمانی بایرن مونیخ از تیمش خواست به موج اعتراضات علیه نژادپرستی و مرگ جرج فلوید در آمریکا ملحق شود.

احتمال اعتراض تیمی بایرن مونیخ به مرگ جرج فلوید

به گزارش "ورزش سه"، بر اساس اعلام رسانه‌های آلمانی باشگاه بایرن مونیخ قصد دارد به موج اعتراضات علیه نژادپرستی و مرگ جرج فلوید توسط پلیس آمریکا ملحق شود. جاشوا کیمیچ ستاره آلمانی بایرن هم از هم‌تیمی‌هایش خواست با توجه به فرصتی که شهرت و محبوبیت در اختیارشان گذاشته از این فرصت برای مبارزه با نژادپرستی استفاده کنند.

 

1500876

 

در مسابقات این هفته بوندس‌لیگا چندین ستاره از تیمهای مختلف، جیدون سانچو، اشرف حکیمی، مارکوس تورام و وستون مک‌کنی اعتراض خود را به مرگ جرج فلوید نشان دادند. فدراسیون فوتبال آلمان هم اعلام کرده درباره این اقدام فوتبالیست‌های تیم‌های آلمانی تحقیق می‌کند.

 

بعد از آن فیفا از لیگهای فوتبال خواست در رابطه با این اعتراضات از اصول عقل سلیم تبعیت کنند و فدراسیون فوتبال  آلمان گفت هیچ بازیکنی به دلیل نشان دادن همبستگی با پیامهای ضد نژادپرستی مجازات نخواهد شد.

 

کیمیچ با بیان اینکه بازیکنان بایرن مونیخ درباره نشان دادن همبستگی علیه نژادپرستی در بازی بعدیشان مقابل لورکوزن با هم صحبت کرده‌اند گفت:" شما به عنوان فوتبالیست در این دنیا قدرت زیادی دارید. من معتقدم ما باید مسئولیت‌مان را حس کنیم و کاری مشابه کار جیدون سانچو انجام دهیم".

 

1500243

 

ستاره بایرن مونیخ در ادامه گفت:" خیلی خوب است که اعتراضها فقط منحصر به یک بازیکن نیست. ما شاید حتی بتوانیم به صورت تیمی کاری انجام بدهیم. ما یک دنیا، یک باشگاه و یک تیم فوتبالیم. اینکه سفید هستید یا سیاه هیچ اهمیتی ندارد".

 

 

دیدگاه‌ها