کد خبر : 1687838 | 16 خرداد 1399 ساعت 13:57 | 51.8K بازدید | 3 دیدگاه

بیرانوند؛ هفتمین گلر لژیونر پرسپولیسی! (گزارش)

تیم فوتبال پرسپولیس در تاریخ خود لژیونرهای پرتعدادی داشته و ۷ دروازه‌بان نیز به خارج از کشور ترانسفر کرده است.

بیرانوند؛ هفتمین گلر لژیونر پرسپولیسی! (گزارش)

به گزارش ورزش سه، علیرضا بیرانوند در هفته های آینده باید خود را به بلژیک برساند تا در تست پزشکی تیم فوتبال آنتورپ شرکت کند و بعد از چهار سال درخشان در پرسپولیس، به جمع لژیونرهای فوتبال ایران ایران اضافه شود. او همچنین به فهرست پرتعداد لژیونرهای پرسپولیسی هم اضافه می‌شود که نام ۶ دروازه‌بان هم در بین آن‌ها وجود دارد.

 

مهدی عسگر خانی (کویت):
اولین بار مهدی عسگرخانی بود که بعد از سه سال درخشان در جمع قرمزها، تصمیم گرفت که به پیشنهاد زرق و برق دار کویتی پاسخ مثبت بدهد. او در سال ۱۳۵۰ به السالمیه کویت پیوست و دو سال در این تیم دروازه‌بانی کرد و بعد به ایران آمد. او دوره‌ای نسبتا موفق در کشور کویت داشت که آن زمان از جمله قطب های فوتبال آسیا بود.

 

بهروز سلطانی (آلمان):
یک دهه بعد نوبت به بهروز سلطانی رسید. او که از سال ۱۳۵۶ تا ۱۳۶۴ در پرسپولیس حضور داشت، به درخواست یک ایجنت و به همراه دو پرسپولیسی دیگر راهی آلمان شد و در تیم های مختلف این کشور تست داد تا این که تیم بیله‌فلد در بوندس لیگای دو، وی را به خدمت گرفت. سلطانی مدتی در آلمان حضور داشت و البته ببه شکلی جالب از این کشور بازگشت تا یکی از نخستین لژیونرهای ایرانی در فوتبال آلمان لقب گیرد. او همچنین در زمره باسابقه‌ترین دروازه‌بان های تاریخ پرسپولیس است. او حضورش در آلمان را اینطور توضیح می‌دهد: دقیقا روزی که قراردادم با این تیم (بیله فلد) به اتمام می‌رسید، پرسپولیس با استقلال بازی داشت. آقای علی پروین هم از ایران با من تماس گرفت و گفت می‌خواهیم برایمان در داربی بازی کنی. من نیز با بلیت شخصی خودم را به ایران رساندم.

 

نیما نکیسا (آلبانی و یونان):
بعد از آن حدود ۱۰ سال هیچ دروازه بانی از پرسپولیس به خارج از کشور نرفت تا این که نیما نکیسا تصمیم گرفت برای نمایش توانایی خود که حس می‌کرد در سایه حضور احمدرضا عابدزاده مانده، به اروپا برود. این گلر ملی پوش ابتدا به آلبانی رفت و بعد در یونان دروازه بانی کرد اما تجربه او از حضور در قاره سبز آنچنان که میخواست، نبود.

 

علیرضا حقیقی (روسیه، پرتغال و سوئد):
حقیقی که خود را «پسر پرسپولیس» می‌داند در سن پایین راهی روبین کازان شد و به عنوان دروازه‌بان سوم نقش آفرینی کرد. بعد از آن یک دوره کوتاه به پرسپولیس آمد اما دوباره راهی قاره سبز شد و در سه کشور مختلف دروازه‌بانی کرد. او در تیم های اسپورتینگ کوویلیا پرتغال، روبین کازان روسیه، پنافیل پرتغال، ماریتیمو پرتغال، اسکیلستونا و سوندسوال سوئد حضور داشت و بیش از ۱۵۰ بازی در اروپا انجام داد و حالا پیراهن نساجی مازندران را برتن دارد.

 

سوشا مکانی (نروژ):
سوشا بعد از این که محرومیت خود را متحمل شد، از فوتبال ایران رفت و در نروژ به میدان رفت. او پیراهن تیم های میوندالن و استرومسگودست را برتن داشت و دوره موفقی را در این دو تیم سپری کرد. وی در نیمی از مسابقات کلین شیت داشت و با استقبال طرفداران نروژی مواجه شد.

 

امیر عابدزاده (ایالات متحده و پرتغال):
پسر احمدرضا عابدزاده که به «عقاب آسیا» شهره است، در دو کشور ایالات متحده و پرتغال دروازه بانی کرده. او البته قصد داشت در آکادمی تاتنهام نیز بازی کند اما این اتفاق برایش رخ نداد. این دروازه بان ملی پوش البته سابقه بازی رسمی در پرسپولیس را ندارد و تنها در تیم های پایه این باشگاه بازی کرده و عضو تیم رسمی بوده. اورنج کانتی بلوز، باربرنسه و ماریتیمو مهم ترین تیم هایی هستند که عابدزاده عضو آن ها بوده است.

 

علیرضا بیرانوند (بلژیک):
دروازه‌بان شماره یک تیم ملی حالا به جدیدترین لژیونر فوتبال ایران تبدیل می‌شود و امیدوار است که با پیراهن تیم آنتورپ روزهای درخشان در پرسپولیس را تکرار کند. او سه سال با این تیم قرارداد دارد اما خودش هم گفته که هدف از رفتن به بلژیک، پیوستن به تیم های بزرگتر است؛ آیا موفق می‌شود؟

 

1501096

دیدگاه‌ها