کد خبر : 1687924 | 16 خرداد 1399 ساعت 21:32 | 48.9K بازدید | 0 دیدگاه

پافشاری تاج: به هیچ‌وجه به ویلموتس غرامت نمی‌دهیم؛

بند ۳ ماهه را وزیر در قرارداد ویلموتس آورد!

رئیس سابق فدراسیون فوتبال توضیحاتی درباره قرارداد جنجالی سرمربی بلژیکی پیشین تیم ملی ایران ارائه داد.

بند ۳ ماهه را وزیر در قرارداد ویلموتس آورد!

به گزارش "ورزش سه"، مهدی تاج در گفت‌وگو با برنامه بدون تعارف اخبار ۲۰:۳۰ در خصوص آخرین شرایط بیماری خود اظهار کرد: خدا را شکر رفع کسالت شد. برای بیماری قلبی به آلمان رفته بودم، اما نمی‌دانم در بیمارستان یا در جای دیگری، ریه‌ام چرک کرد و بعد کرونای من مثبت شد. خدا را شکر الان بهتر هستم.

 

او با بیان اینکه ۵ ماه از دوران ریاستم در فدراسیون فوتبال باقی مانده بود، ابراز کرد: دو سال قبل مصاحبه کردم و در شب عید گفتم حالا حالاها در فدراسیون هستم، مگر اینکه توصیه پزشکی باشد و بروم که همینطور هم شد.

رئیس سابق فدراسیون فوتبال در خصوص شایعاتی که گفته می‌شود بخاطر مشکل مالی در قرارداد با مارک ویلموتس از سمت خود استعفاء داده و رفتن‌اش از فدراسیون ارتباطی به بیماری ندارد، عنوان کرد: درباره قرارداد ویلموتس به طور کامل صحبت می‌کنم تا بدانید نقطه مثبت یا منفی در این اتفاق بوده است.

تاج در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چه کسی ویلموتس را به فدراسیون فوتبال معرفی کرد، گفت: هیچکس معرفی نکرد. وزیر ورزش نامه‌ای به ما زد چون یک شخصی را ایشان معرفی کرده بود. مطرح کردند و گفتند که وزیر ویلموتس را معرفی کرده که اینطور نیست.

 

او ادامه داد: وزیر ورزش زیر نامه به ما نوشته که آقای تاج، ریاست محترم فدراسیون فوتبال، جهت بررسی و بهره‌برداری لازم این کار انجام شود. این نامه را مرکز فرهنگی ایران و هلند را به وزیر ورزش داده و لوپتگی، رنار و ویلموتس را پیشنهاد داده بودند که این مربیان بهترین هستند.

رئیس سابق فدراسیون فوتبال ایران تصریح کرد: در نامه وزارت ورزش، ویلموتس گزینه سوم برای سرمربیگری تیم ملی بود. وقتی از لوپتگی و رنار صرف نظر کرده یا به هر دلیلی نتوانستیم بیاوریم، سراغ ویلموتس رفتیم. ویلموتس سرمربی بدی نبود ولی در فوتبال ما جواب نداد.

تاج یادآور شد: تصور خودم و یک عده دیگر این است که ویلموتس فوتبال آسیا را خیلی نمی‌شناخت. وقتی در بازی با بحرین یک گل خوردیم، هر کار کردیم نتوانستیم گل بزنیم.

 

او درباره مبلغ قرارداد ویلموتس عنوان کرد: قرارداد ویلموتس ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار دلار بود. ۳۰ برنامه تلویزیونی و رادیویی پخش شده و در آنها گفته‌اند که چرا مبلغ قرارداد ویلموتس را نمی‌گویید. مبالغی مثل  ۸ میلیون دلار و ۶ میلیون دلار را گفتند که درست نیست.

رئیس سابق فدراسیون فوتبال درباره بند فسخ قراردادی که در قرارداد با ویلموتس گنجانده شده و در آن آمده است که هر یک از طرفین فسخ قرارداد کند، ایران باید ۳ ماه از دستمزد او را بدهد، گفت: این کار اتفاقا شاه بیت موضوع است. در یک برنامه تلویزیونی یک شخصی را آوردند که به فدراسیون حمله کرد، اما این‌ها حداقل سوادی در این باره نداشتند.

 

تاج ادامه داد: ما زرنگی کردیم و گفتیم اگر ما ویلموتس را اخراج کردیم باید سه ماه از قراردادش را بدهیم. این بند را آقای وزیر در قرارداد آورد و اینجا به نفع ما شد چون اگر این سه ماه را در قرارداد نداشتیم، شاید به مشکل می‌خوردیم. ما  نتوانستیم پول ویلموتس را بدهیم و اینکه چرا نتوانستیم هم یک سوال دیگر است.

 

او تصریح کرد: بعد از قرارداد ویلموتس، آمریکا ۶ تحریم ظالمانه علیه کشور ما داشت. تحریم‌های ظالمانه که شامل سه بانک هم می‌شد و یکی از آنها، بانکی بود که ویلموتس برای دریافت قراردادش معرفی کرده بود و تعاملات اعتبار اسنادی را هم شامل می‌شد. ضمن اینکه از طریق فیفا هم نتوانستیم پول او را بدهیم چون پس از تحریم‌های فیفا، شرایط طوری بود که فیفا و ای‌اف‌سی نتوانستند حتی یک سنت به ما پرداخت کنند.

 

رئیس سابق فدراسیون فوتبال اضافه کرد: ویلموتس حدود هشت ماه سرمربی ما بود و ۲ میلیون یورو به او دادیم که یک میلیون و ۳۰۰ هزار یورو حقوق خودش بود، اما این را هم باید در نظر گرفت که ویلموتس ۴ ماه صحبت از حقوق خود نکرد و هفت ماه برای دریافت پول‌اش منتظر ماند.

 

تاج با تاکید بر اینکه پول قرارداد ویلموتس را شرکت شستا داد، ابراز کرد: شستا هم خودش مستقیما پرداخت نکرد و آنها گفتند باید نامه‌ای به ستاد بحران و ستاد تحریم بدهید. ضمنا در ستاد تحریم، معاون اول رئیس جمهوری با ۹ وزیر کابینه که نامه‌اش را داریم، حضور دارند و در آن نامه نوشته شده که «بر اساس مصوبه‌ی ستاد تحریم، پرداخت دستمزد سرمربی تیم ملی فوتبال از محل منابع شرکت‌های زیر مجموعه‌های شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی مصوب شد.»

 

او اضافه کرد: فدراسیون فوتبال باید از محل مطالبات خود در فیفا، این پول را برگرداند و به نوعی پولی که برای ویلموتس گرفتیم، قرضی است و پول کارگرها نیست. پول را به ما قرض دادند و باید آن را بدهیم. ضمنا وزیر هم زیر این نامه را نوشته است.

 

 

رئیس سابق فدراسیون فوتبال درباره اینکه پول بادیگارد ویلموتس را هم پرداخت کرده‌اند، گفت: این سرمربی یک نفر را به‌عنوان مسؤول دفتر آورد که یکی از روزنامه‌ها بخاطر شکل و شمایل این شخص، گفت او بادیگارد ویلموتس است. از فردا همه به او بادیگارد می‌گفتند، اما در واقع این شخص رئیس دفتر ویلموتس بود که یک ریال از ما پول نگرفت.

 

تاج یادآور شد: فقط یک بار برای ویلموتس بنز گرفته شد؛ آن هم روز اولی که قرار بود ایشان وارد ایران شود و از فرودگاه به هتل برود. این مسائل دیگر چه چیزی است که باید ۵۰ بار جواب بدهیم؟ یک ماشین در اختیار او قرار داشت که در اختیار کی‌روش هم بود و الان هم هست. ضمنا ویلموتس اصلا به خانه شخصی نرفت و همیشه در هتل بود.

او در مورد اینکه ویلموتس عنوان کرده فدراسیون فوتبال ایران سر من کلاه گذاشته، به نوعی که قراردادم در بلژیک به یک شکل و قرارداد امضا شده‌ام در ایران به یک شکل دیگر با یک بند اضافه بوده است، گفت: ایشان قرارداد را خواند و بعد امضاء کرد. بیخود این حرف‌ها را می‌گوید. وکلای او هم این قرارداد را خواندند.

 

رئیس سابق فدراسیون فوتبال با تاکید بر اینکه ویلموتس به دنبال پول است، ابراز کرد: یک عده‌ای هم در داخل کشور بجای اینکه از ما دفاع کنند، حرف‌های دیگری می‌زنند، در حالی که مصلحت کشور را در نظر نمی‌گیرند.

تاج درباره پول اضافه‌ای که به ویلموتس داده‌اند، اظهار کرد: ما باید ۳۰۰ هزار یورو از او پس بگیریم چون پول زیادی ریختیم و باید دریافت کنیم. الان ما از او طلبکار هستیم، نه بدهکار. ضمن اینکه ویلموتس نمی‌تواند از ما غرامت بگیرد.

او دربار حضور آقازاده‌ها در فدراسیون و اطراف فدراسیون عنوان کرد: کسی را آقازاده‌ها به ما معرفی نکردند؛ حداقل راجع به قرارداد ویلموتس به این شکل بود.

 

رئیس سابق فدراسیون فوتبال درباره ورود سازمان بازرسی به پرونده قرارداد ویلموتس گفت: اگر بیاید که خیلی خوب است و همین‌ها را به آنها توضیح می‌دهیم، اما اگر راجع به استقلال و پرسپولیس هست، آن را باید خود باشگاه‌ها  جواب بدهند.

 

تاج در پایان ابراز کرد: تیم ملی ما می‌تواند به جام جهانی برود و با مربی ایرانی هم می‌شود به این مهم رسید.

دیدگاه‌ها