کد خبر : 1688314 | 18 خرداد 1399 ساعت 19:32 | 2.9K بازدید | 0 دیدگاه

احتمال آسیب دیدگی بازیکنان بالا رفته است

جلالی: برای انتخاب مربی برای تیم نوجوانان هم مشکل داریم

گل گهر چند روزی است که تمریناتش را در زمین کمپ الیاف با حضور تمامی بازیکنانش و زیرنظر سرمربی باتجربه اش مجید جلالی برگزار می کند.

جلالی: برای انتخاب مربی برای تیم نوجوانان هم مشکل داریم

به گزارش" ورزش سه"  مجیدجلالی سرمربی تیم گل گهر اینروزها تمرینات تیمش را با جدیت دنبال می کند. او در تمام زمان تعطیلی مسابقات با بازیکنان تیمش در ارتباط بود و تمرینات اختصاصی  و از راه دور را برنامه ریزی می کرد. سرمربی باتجربه گل گهر امروز و در حاشیه تمرین تیمش با خبرنگاران گفت و گو کرد. او درباره شرایط تیمش بعد از انجام تست کرونا گفت:" اولین تست PCR را ما دوم خرداد دادیم که آزمایش چند تا از بچه های تیم مثبت شد. قبل از آن ما دو آزمایش خون داده بودیم که در هر دو همه بچه ها تستشان منفی بود. بعد از اینکه گفتند تست برخی از بچه ها مثبت است ما از آن ها اسکن سینه گرفتیم و پزشکان گفتند که ریه آن ها مشکلی ندارد."


او افزود:" در همین ارتباط با دکتر خلیلیان رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی جلسه ای داشتیم و شرایط را شرح دادیم. ایشان پیشنهاد داد که تست مجدد را در آزمایشگاه دیگری بگیریم. البته تست دوم با یک هفته فاصله از تست اول انجام شد. آقای خلیلیان گفت که اگر تست ها منفی شد با دو سه روز بعد هم یک تست بدهید و که ما این کار را کردیم و تست ها منفی بود و اجازه دادند که با تمام نفرات تمرین کنیم."


جلالی در ارتباط با شرایط بدنی و فنی بازیکنان به دلیل تعطیلی طولانی گفت:" این تعطیلی سه ماهه دوره استراحت نبود و همه بازیکنان زیرنظر باشگاه ها و مربیان بودند. ما به آن ها تمرین فردی می دادیم ولی ابتدا گفتند 7 فروردین بازی ها شروع می شود و سپس گفتند 20 فروردین که نشد و تا امروز طول کشید که این حالت فرسایشی است و بدن بچه ها فرسوده شده  و احتمال آسیب دیدگی را بالا می برد."


او درباره شرایط تیمش گفت:" شرایط بچه ها از نظر بدنی بد نیست اما از نظر کار تیمی و کار با توپ بچه ها نزول کردند. سعی می کنیم در این یکی دو هفته آن ها را به شرایط بهتری برسانیم."


مجید جلالی در بخش دیگری از صحبت هایش به واکنش هایی که پس از حرف های شب گذشته اش و حمایت او از مربیان داخلی به وجود آمد گفت:" کل موضوع این است که در بیست سال گذشته پروژه ای بوده که کل مربیان داخلی را به یک شکلی کوبیدند تا راه برای حضور مربیان خارجی باز شود. در این موضوع مدیران ما هم مقصر هستند. وقتی فوتبال یک کشور را اداره می کنید باید به چرخه تولید توجه کنید و داور ، مربی و بازیکن بسازید اما بخصوص در مربیگری چرخه تولیدی وجود ندارد و بیشتر به فکر پول درآوردن بودند. ما در این سال ها حتی یک مربی هم تربیت نکردیم و هر کسی هم موفق شده تنها روی تلاش و سرمایه گذاری شخصی اش بوده است. می بینیم که فوتبال ما اینهمه پول و غرامت به مربیان خارجی می دهد اما آن هایی که مربیان را می آورند حتی یک ریال هم نمی پذیرند."

 

 

1495250

 


سرمربی باتجربه فوتبال ایران و رئیس سابق کانون مربیان در ادامه گفت:" 5-6 سال پیش زمانی که در کانون مربیان سمت داشتم در سفری به فرانسه با فدراسیون این کشور صحبت و این برنامه را قطعی کردم که 100 مربی ایرانی را برای یک دوره آموزشی به این کشور ببریم. برای هر مربی کل هزینه سفر و آموزش توسط بهترین مدرسان مربیگری دنیا و اسکان ، حتی لباس و .... در دوازده روز 5000 هزاردلار هزینه داشت. حتی قرار شد که ژرارهولیه یکی از مدرسان باشد. همه می دانند که کلروفونتن بهترین آکادمی تربیت مربی در دنیا است. ما برای کل این صدنفر که در دو گروه 50 نفری به فرانسه می رفتند 500 هزار یورو می خواستیم. من پیش هر صاحب منصب و سرمایه داری که رفتم هیچکس کمکی نکرد تا این مربیان جوان به یک دوره آموزشی بسیار خوب بروند. صد مربی به فرانسه می رفتند ، باشگاه های درجه یک این کشور را می دیدند و در بهترین آکادمی آموزش می دیدند اما می بینید که میلیون ها یورو به مربیان خارجی می دهیم آن ها هیچ کمکی هم نمی کنند. حرف من این است. از من گذشته که بخواهم برای خودم صحبت کنم. من می گویم اگر به بچه ها و جوانان خودتان نرسید باید تا 50 سال دیگر همین حرف ها را بشنویم. الان ما برای تیم نوجوانان نمی توانیم مربی انتخاب کنیم و به مشکل می خوریم. پس پروسه تربیت مربی کجای فوتبال ایران بوده است. به نظر من اگر به خوبی رصد کنید خواهید دید که این اتفاقی که دارد رخ می دهد در نهایت به سود چه کسانی است و خیلی از معماهای فوتبال ایران حل خواهد شد."


در بخش دیگری از مصاحبه ، سرمربی تیم گل گهر در ارتباط با شرایط تیمش در جدول رده بندی و رقابت برای ماندن در لیگ برتر گفت:" ما نسبت به این موضوع خیلی امیدوار هستیم. شش بازی آخر که انجام دادیم دوازده امتیاز گرفتیم و به شرایط خوبی رسیده بودیم. الان هم سعی ما این است که تیم را به شرایط خوب برسانیم."

دیدگاه‌ها