کد خبر : 1689164 | 23 خرداد 1399 ساعت 12:40 | 15.8K بازدید | 0 دیدگاه

اولین داور خارجی لیگ برتر از استرالیا می‌آید

لیگ برتر انگلیس به دلیل برنامه شلوغ مسابقات خود در ادامه فصل از داور خارجی استفاده خواهد کرد و یک داور استرالیایی اولین داور خارجی تاریخ لیگ برتر انگلیس خواهد بود.

اولین داور خارجی لیگ برتر از استرالیا می‌آید

به گزارش "ورزش سه"، با توجه به اینکه با شروع مجدد لیگ برتر بعد از وقفه ناشی از اپیدمی کووید19 این لیگ با تراکم شدید مسابقات مواجه خواهد شد مسئولین این لیگ اعلام کرده‌اند چاره‌ای جز استفاده از داوران خارجی برای کمک به داوران انگلیسی نخواهند داشت. نام جرد جیلت، داور استرالیایی به عنوان اولین داور خارجی لیگ برتر انگلیس اعلام شده است.

 

1502487

 

جرد جیلت 33ساله که در این فصل سابقه قضاوت در لیگ یک دسته پایین‌تر  یعنی چمپیونشیپ را داشته مورد توجه کمیته داوران انگلیس قرار گرفته و قرار است اولین داور خارجی لیگ برتر باشد.

 

کمیته داوران انگلیس با توجه به اینکه بازی‌ها پشت درهای بسته انجام می‌شود قصد دارد به گروهی از بهترین داوران طبقه‌بندی شده در گروه 2 فرصت قضاوت بدهد. انتظار می‌رود این داورها در بازی‌های ساده‌تر به کار گرفته شوند و در هفته‌های پایانی که مسابقات حساس خواهد شد مورد استفاده قرار نگیرند.

 

1502488

 

جرد جیلت سال گذشته به انگلیس آمده و مشغول تحصیل در دانشگاه جان مورز شهر لیورپول است. او در حال پست سر گذاشتن یک دوره پسا دکترا است. جیلت بهترین داور استرالیا است و چهار سال موفق شده جایزه بهترین داور سال این کشور را بدست بیاورد. جیلت به دلیل تجربه‌ای که در کار کردن با سیستم VAR داشته در فصل جاری به عنوان کارشناس داوری ویدیویی با لیگ برتر همکاری کرده بود.

 

 

دیدگاه‌ها