کد خبر : 1689198 | 23 خرداد 1399 ساعت 14:35 | 15.5K بازدید | 0 دیدگاه

کی‌روش؛ نامزد سرمربیگری تیم منتخب آسیا (عکس)

فاکس اسپورت در آخرین قسمت نظرسنجی خود، از کاربرانش خواسته تا سرمربی تیم منتخب آسیا را انتخاب کنند.

کی‌روش؛ نامزد سرمربیگری تیم منتخب آسیا (عکس)

به گزارش "ورزش سه"، فاکس اسپورت آسیا از چند روز پیش با برگزاری یک نظرسنجی تیم منتخب آسیا را تشکیل داده و حالا در آخرین به سراغ پست سرمربیگری رفته و با طرح 9 اسم، کاربرانش را در موقعیت سخت انتخاب مرد اول نیمکت این تیم گذاشته است. در بین این مربیان، نام کارلوس کی‌روش سرمربی سابق تیم ملی ایران هم به چشم می‌خورد که در بین تیم های ملی آسیایی فقط هدایت ایران را برعهده داشت.

 

در کنار کارلوس کی‌روش دو مربی مشهور دیگر که در ژاپن و کره جنوبی دوره موفقیت آمیزی را داشتند، دیده می‌شوند: آلبرتو زاکرونی و گاس هیدینک. زاکرونی با ژاپن در جام ملت های 2011 قهرمان آسیا شد و عنوان قهرمانی منطقه ای را هم در سال 2013 به این تیم هدیه کرد. وی البته در جام ملت های 2019 نیز امارات میزبان را به مرحله نیمه نهایی رساند که برای مسئولان اماراتی قابل قبول نبود. گاس هیدینک که در دوره افشین قطبی را هم به عنوان دستیار در کنار خود داشت، از دهه 1980 کار مربیگری را آغاز کرد و بعد از هدایت تیم های بزرگی چون رئال مادرید، به کره جنوبی آمد. او با چشم بادامی ها به نیمه نهایی جام جهانی 2022 نیز صعود کرد و سپس سرمربی پی اس وی آیندهوون شد. هیدینک 73 ساله سال گذشته سرمربی تیم المپیک چین نیز بود.

 

 

1502514

 

 

دیگر خارجی این فهرست فلیکس سانچز اسپانیایی است. او هم اکنون سرمربی تیم ملی قطر است و امید دارد تا با حفظ فرم فعلی تیمش، در جام جهانی نیز سرمربی این تیم بماند. سانچز سال گذشته برای اولین بار قطر را به قهرمانی جام ملت های آسیا رساند. 

 

مربی بعدی کیاتیسوک سناموآنگ تایلندی است که تنها 46 سال دارد. او تیم ملی کشورش را دو بار به قهرمانی سوزوکی کاپ رساند. مربی نام آشنای دیگر این فهرست، آلفرد ریدل است؛ کسی که در کشورهای جنوب شرق آسیا عملکرد خوبی داشت و به خصوص با ویتنام و اندونزی در مسابقات منطقه ای نتایج درخشانی را از خود به جای گذاشت. وی یک دوره هم سرمربی تیم ملی فلسطین بود.

 

پارک هانگ سئو که در فوتبال ویتنام تحول ایجاد کرد، راجاگوپال که در مالزی نتایج درخشانی داشت و همچنین رادویکو آوراموویچ سه مربی دیگر این لیست هستند که کاربران می‌توانند به آن ها رای بدهند.

 

در این بین کارلوس کی‌روش با 8 سال حضور در تیم ملی ایران، با سابقه ترین مربی این فهرست است و بقیه در هیچ یک از تیم های خود این مدت طولانی را مربیگری نکرده اند.

دیدگاه‌ها