کد خبر : 1689484 | 24 خرداد 1399 ساعت 22:33 | 6.3K بازدید | 0 دیدگاه

نبی: پالس‌های مثبتی از فیفا دریافت کردیم

دبیر کل فدراسیون می‌گوید که فیفا از پیشرفت حاصله که در پیش‌نویس اساس‌نامه برای آن‌ها ارسال کرده‌ایم رضایت دارد.

نبی: پالس‌های مثبتی از فیفا دریافت کردیم

به گزارش "ورزش سه " مهدی محمدنبی دبیر کل فدراسیون با حضور در یک گفتگوی تلویزیونی ابتدا در ارتباط با روند پیگیری اساسنامه فدراسیون فوتبال گفت: « ما توانستیم خوشبختانه در ظرف 36 روز نظرات تمامی اعضای مجمع و سپس نظرات مشوری هیئت‌رئیسه را بگیریم که درخصوص مشارکت اعضای مجمع بید بگویم این مشارکت واقعاً بی‌سابقه بوده است.»


 وی در ادامه افزود:« این نظرات در سه موضوع مطرح شد:
1: اساس‌نامه
2: مقررات انتخاباتی
3: دستورالعمل برگزاری مجمع


ما هم این سه بخش را آماده کردیم و به فیفا ارسال کردیم. در ادامه فیفا دو هفته قبل پاسخی داد مبنی اینکه شما باید اصلاحاتی در این پیش‌نویس اساس‌نامه داشته باشید. ما هم مجدداً با کمیته حقوقی و تدوین مقررات و همچنین هیئت‌رئیسه فدراسیون بر اساس آن چیزی که تابع مقررات کشورمان  این سه موضوع را بررسی کردیم .در بخشی از آن انعطاف‌هایی در مجموعه اساس‌نامه باید صورت گرفت مثلاً عدم دخالت وزیر ورزش که درواقع آقای سلطانی ف خودشان بزرگواری کردند و اعلام  کردند که در مجمع انتخاباتی  شرکت نمی‌کنند. البته خود وزیر هم نظرشان این بود که کار اساس‌نامه به‌خوبی انجام شود و مراحلش به‌خوبی طی شود تا بهانه‌ای دست فیفا ندهیم.»


  نبی همچنین با اشاره به ارسال مجدد اساسنامه اظهار داشت :« در کنار این مسئله هیئت‌رئیسه هم تعامل بسیار خوبی هم با مجموعه‌ای که در داخل فدراسیون در جهت گرداوری پیش‌نویس اساسنامه به‌طور شبانه‌روزی کمک می‌کردند و هم خود اعضای مجمع داشتند و ما واقعاً اکثر نظرات مجمع را در چهارچوب همین پیش‌نویس اساس‌نامه لحاظ کردیم و جمعه گذشته مجدداً اساسنامه را به فیفا ارسال کردیم و پالسی که از فیفا گرفتیم به ما گفتند که پیشرفت حاصل‌شده است. روز گذشته نیز طی تماسی که با فیفا داشتیم قرار بر این شد که آن‌ها پیشنهاد‌هایی را با در نظر گرفتن همان مقررات حاکم به ما ارائه کنند و در کل باید بگویم این رفت‌وبرگشت‌ها طبیعی است.»

 

دیدگاه‌ها