کد خبر : 1689776 | 27 خرداد 1399 ساعت 16:55 | 336.2K بازدید | 158 دیدگاه

واکنش به یک نامه ؛ سرنوشت لیگ چه می‌شود؟

زنده: بازتابهای طومار انصراف چند باشگاه لیگ برتری

بعد از انتشار نامه انصراف چند تیم از لیگ نوزدهم، حالا نوبت به واکنشها و اظهار نظرهای له و علیه این درخواست در فضای مجازی و رسانه ای رسیده است.

زنده: بازتابهای طومار انصراف چند باشگاه لیگ برتری

به گزارش "ورزش سه"، ساعاتی پیش بود که نامه ای با درخواست 7 باشگاه لیگ برتری که امضای مربیان و بازیکنان آن ها نیز زیر آن بود در اختیار خبرنگار ما قرار گرفت که محتوای آن اعتراض به تصمیم سازمان لیگ و خطاب به فدراسیون فوتبال بود و در پایان آن جملاتی دیده می‌شد که صراحتا از انصراف این باشگاه ها از ادامه مسابقات لیگ برتر خبر می‌داد.

 

انتشار این نامه فضای فوتبال ایران را تحت تاثیر قرار داد و واکنش های بسیار زیادی را به دنبال داشت. این طومار خیلی زود جایگاه نخست را در ستون پرحاشیه ترین اخبار به خود اختصاص داد و نظرات موافق و مخالف متعددی را به خود دید که البته بسیاری از آن ها قابل انتشار هم نیستند. اما فارغ از فضای هواداری، مربیان، بازیکنان و حتی مسئولان فوتبال ایران نیز درباره آن اظهار نظر کردند و احتمالا در ساعات آینده واکنش های بیشتری را در این باره خواهیم داشت که در ادامه آن ها را می‌بینید:

 

 

* سه شنبه ۲۷ خرداد

 

 

۲۳:۲۵-  شهریار مغانلو، ستاره گلزن پیکان: «ما نمی‌توانیم در شرایطی که هر روز باید در هتل و فرودگاه باشیم به راحتی وارد مسابقات شویم و از این شهر به آن شهر برویم. در هتل باید با یک یا دو نفر هم‌اتاق شویم و اگر یک نفر ناقل باشد بقیه تیم هم خواهند گرفت. در لیگ آلمان همه تیم‌ها با پرواز چارتر پرواز می‌کنند اما ما باید در هواپیما با نزدیک به 200 مسافر پرواز کنیم و از این شهر به آن شهر برویم و همین مسائل است که باعث شده تا ما از سازمان لیگ خواهان یک جواب قانع‌کننده باشیم.

 

 

1494144

 

 


۲۳:۲۰- رئال‌مادرید در حالی در نخستین بازی دوران کرونا 3 بر یک ایبار را مغلوب کرد که این مسابقه در ورزشگاه آلفردو دی‌استفانو برگزار شد. این ورزشگاه کوچک با ظرفیت 6هزار نفری در حقیقت بخشی از کمپ تمرینی والدبیاس است که برای برگزاری تمرینات از آن استفاده می‌شود، اما با توجه به اینکه قرار است مسابقات بدون تماشاگر باشد و ورزشگاه سانتیاگو برنابئو هم در حال تعمیر و بازسازی است، رئالی‌ها تصمیم گرفته‌اند مسابقات خانگی‌شان در ادامه فصل را در این ورزشگاه کوچک برگزار کنند. جالب اینجاست که هیچ‌کدام از بازیکنان مادرید هم نسبت به این مسئله شکایتی ندارند؛ آن هم درحالی‌که کورس فشرده قهرمانی بین بارسلونا و رئال در جریان است. شاید استقلال هم‌اکنون با مشکل زمین تمرینی مواجه باشد و زمین شماره 2 آزادی نتواند میزبان یک بازی لیگ برتری استاندارد باشد، اما پرسپولیس که ورزشگاه شهید کاظمی را در اختیار دارد، چرا از آن برای برگزاری مسابقات لیگ برتری‌اش در این شرایط خاص استفاده نمی‌کند؟ برگزاری هر بازی در ورزشگاه آزادی مستلزم پرداخت اجاره‌بهایی سنگین، بین 100 تا 150میلیون تومان است؛ چرا باید پرسپولیس چنین هزینه‌ای متقبل شود؛ آن هم درحالی‌که اصلا امکان حضور تماشاگران وجود ندارد؟ (همشهری)

 


 

۲۳:۱۵- میثم تیموری مدافع چپ تراکتور: «ما تعداد زیادی از بازیکنان خود را در اختیار نداریم و شرایطمان برای حضور در لیگ‌برتر بسیار مشکل شده است. 4بازیکن اصلی ما خارج از ایران هستند و 6عضو تیم هم مبتلا به کرونا شناخته شده‌اند. این بازیکنان هم اعضای اصلی تیم هستند و از جوان‌ها نیستند. با این شرایط مشخص است که برای آغاز لیگ مشکل داریم و خواهان تعطیلی این رقابت‌ها هستیم.»(همشهری)

 


 

۲۳:۱۳- جلسه خصوصی سازی دو باشگاه استقلال و پرسپولیس با حضور وزیر ورزش و مقامات دو باشگاه با رعایت پروتکلهای بهداشتی.

 

 

1503597

 


 

۲۳:۱۰- «جیانی اینفانتینو» رئیس فیفا : برای فیفا سلامتی مهم‌ترین اولویت‌ است و به همین دلیل لیگ‌ها و فوتبال خیلی سریع تعطیل شدند. در بعضی از کشورها ویروس کرونا به خوبی کنترل شده و آینده بهتری پیش‌بینی می‌شود اما در بعضی دیگر از مناطق همچنان وضعیت خطرناک و بحرانی است و باید بسیار مواظب بود.


البته در نهایت هیجان بیشتر از هر زمان دیگری به فوتبال بازخواهدگشت و دوباره مردم خوشحال خواهند شد و به‌ همراه همدیگر در همین ورزشگاه‌ها به تماشای فوتبال می‌نشینند. تا آن زمان سلامتی خود را حفظ کنید و قوی و خوش بین باشید.

 

 

1502430

 

 


 

۲۳:۰۵- موضوع عدم بازگشت سرمربی مونته‌نگرویی ذوب آهن همچنان خبر ساز است. یک عضو هیئت مدیره باشگاه ذوب‌آهن درخصوص اینکه رادولوویچ  سرمربی این تیم اعلام کرده به دلیل محدودیت‌های سفری کشورش و آلمان نمی‌تواند به ایران بیاید, گفت:«دروغ می‌گوید.» در سایت دولت مونته‌نگرو هیچ محدودی برای سفر وجود ندارد و فقط برای کارمندان ممنوعیت مسافرت لحاظ شده که آن هم با طی شدن روندی قابل انجام است. هیچ محدودیتی وجود ندارد و ایشان دنبال بهانه است. باشگاه از پلیس آلمان هم استعلام گرفته که آنها نیز پاسخ دادند که محدودیتی برای ترانزیت ندارد. در پرواز ترانزیت چون مسافر از فرودگاه خارج نمی‌شود مشکلی وجود نخواهد داشت.(تسنیم)

 

 

1503593

 


 

 

۲۳:۰۰- صبح امروز سومین مرحله آزمایش کرونا از اعضای تیم ماشین سازی انجام شد و ساعتی پیش با مشخص شدن نتایج این آزمایشات، دکتر عباس‌زاده پزشک تیم فوتبال ماشین سازی از شناسایی دو مورد مثبت جدید در آزمایشات PCR این تیم خبر داد.

 

 

1484734

 

 


 

۲۲:۳۰- تیم فوتبال گل‌گهر سیرجان که هفته گذشته در دیداری تدارکاتی به مصاف پرسپولیس رفته بود، بعدازظهر امروز در زمین مجموعه ورزشی الیاف به مصاف تیم جوان سایپا رفت و با تک گل مهرداد بایرامی موفق به شکست حریف خود شد.

 


۲۲:۰۰- اسماعیل شریفات، مهاجم باتجربه شاهین شهرداری بوشهر که هنوز هم خود را یک استقلالی متعصب می‌داند در اظهار نظری جالب توجه در مصاحبه با فارس اعلام کرد: «من به دنبال این هستم بازی‌ها برگزار شوند و به خاطر اینکه گفتم پرسپولیس باید قهرمان شود کلی برای من دردسر درست شد. لیگ 16 تیم دارد و اگر قرار است الان لیگ تعطیل شود شما کدام تیم را قهرمان می‌دانید؟ نمی‌آیید تیم دهم، یازدهم یا دوازدهم ، یا اصلاً‌ تیم چهارم، پنجم یا ششم را قهرمان لیگ کنید؛ پرسپولیس باید قهرمان شود.»

 

 

1479067

 

 


 

۲۱:۰۲ - باشگاه پرسپولیس اعلام کرد که سه تونل ضدعفونی جدید را در برای مناطق مختلف ورزشگاه شهید کاظمی تهیه کرده تا مشکلی از این بابت وجود نداشته باشد.

 


 

۲۰:۴۵ - تیم فوتبال پرسپولیس به عنوان یکی از موافقان از سرگیری لیگ نوزدهم، در دیداری دوستانه موفق شد ۳-۰ خوشه طلایی را شکست دهد.

 

1503581

 

 


 

۲۰:۳۰ - اخبار غیر رسمی رسانه های اماراتی از این حکایت دارند که لیگ نیمه کاره خواهد ماند و شباب اهلی به عنوان قهرمانی معرفی خواهد شد. این تیم با شش امتیاز اختلاف نسبت به العین در فاصله ۷ بازی تا پایان صدرنشین بود.

 


 

16:30 - فرهاد حمیداوی، مالک باشگاه شهرخودرو در واکنش به موضوع امضای طومار باشگاه‌ها برای عدم برگزاری مسابقات به ایلنا گفت: این کار به صورت خودجوش توسط بازیکنان تیم‌ها صورت گرفته است و مدیران تیم‌ها دخل تصرفی در این تصمیم گیری نداشته‌اند و همه بازیکنانی که در تمرینات تیم ما حضور داشتند این تصمیم را به صورت جمعی گرفتند.

 


 

16:10 - تمرین فولاد، یکی از تیم هایی که موافق برگزاری لیگ است؛ بازیکنان می‌خندند و عکس یادگاری می‌گیرند و امیدوارند دست به شگفتی بزنند و سهمیه بگیرند.

 

1503502

 


 

 

۱۵:۵۵ - مسعود شجاعی کاپیتان تیم تراکتور احتمالا از امروز به تمرینات این تیم بازخواهد گشت. او از ابتدای سال در تمرینات غیبت داشت.

 

1464671

 


 

۱۵:۳۰ - فرهاد حمیداوی مالک شهرخودرو: طی صحبت‌های که داشتیم قرار شد امروز جواب ما را بدهند، اگر فدارسیون با درخواست ما مبنی بر لغو مسابقات لیگ برتر موافق نکند من از سمت خود در باشگاه شهر خودرو استعفا خواهم داد چرا که اگر بازیکنی به ویروس کرونا مبتلا شود من به هیچ وجه نمی‌توانم پاسخگوی خانواده آنها باشم.

 

1428124

 


 

15:09 - مگنو باتیستا هافبک برزیلی پیکان از جمله تیم های امضا کننده نامه انصراف: مسابقات لیگ چه تعطیل شود چه نشود پرسپولیس قهرمان است. آنها در حالی که تنها 9 هفته به پایان مسابقات مانده است با اختلاف 10 امتیازی در صدر جدول قرار دارند. با توجه به اینکه بحران کرونا تا مدت‌ها خواهد بود بهتر از مسئولین سازمان لیگ پرسپولیس را به عنوان قهرمان این فصل معرفی کنند و شرایط را برای برگزاری فصل جدید با قوانین جدید و مناسب مهیا کنند.

 


 

15:08- اعضای تیم صنعت نفت آبادان برای بار چهارم تست تشخیص کرونا دادند تا با رعایت پروتکل های بهداشتی برای ادامه تمرینات و شروع مجدد لیگ برتر آماده شوند. پیش از این و در تست سوم نفتی های آبادان، سه عضو کرونایی در این تیم شناخته شده بودند و باید دید در تست چهارم PCR باشگاه صنعت نفت آبادان، چه تعدادی از اعضای این باشگاه می توانند در تمرینات صنعت نفت آبادان شرکت کنند.

 

 


 

14:59- حساب کاربری باشگاه الهلال عربستان در توییتر اعلام کرد که تمرینات این تیم با رسیدن بازیکنان خارجی به زودی آغاز خواهد شد. مدیران باشگاه عربستانی اعلام کرده بازیکنان تست های کرونا را پشت سر خواهند گذاشت و برای شروع تمرینات و پیگیری لیگ کارشان را آغاز می کنند.

 

1503511

 


 

14:51- امید عالیشاه: من کارشناس نیستم. این بیانیه را روز گذشته خواندم، اما به نظرم بازی با کلمات و به کار بردن کلمات قلمبه، فقط بازی با افکار عمومی است. چطور پنج شش باشگاه به خودشان اجازه می‌دهند که درباره آینده لیگ یا تعطیلی آن اظهارنظر کنند؟ ما 16 تیم در لیگ برتر هستیم، اما جالب است که فقط پنج شش تیم خواستار تعطیلی لیگ هستند. اگر قرار است نظرسنجی هم کنند که همین موضوع بهترین جواب خواهد بود. من قصد بی‌احترامی به هیچ باشگاهی را ندارم، اما این کار باشگاه‌هایی که بیانیه دادند دقیقاً بی‌احترامی به کل لیگ و بازیکنان است. وقتی کارگران یا کارمندان در محیط بسته کار می‌کنند، چرا باید مقابل فوتبال بازی کردن ایستاد؟ آیا به کارگران و کارمندان هم برای کرونا نگرفتن تضمینی داده شده است؟ سؤال من از کسانی که این بیانیه را امضا کردند این است که آیا آنها خارج از فوتبال، بیرون از خانه نمی‌روند؟ یعنی فقط در محیط فوتبال کرونا می‌گیرند؟

 

 

1501661

 


 

14:40- یکی دیگر از اعضای تراکتور کرونایی شده است.  عبدالرزاق میراب مدیراجرایی باشگاه تراکتور دیگر عضو تراکتور است که تست کرونایش مثبت شده و از روز گذشته در منزل شخصی اش به قرنطینه رفته است

 


 

14:24 - ساکت الهامی:من هیچ وقت نگفته ام که لیگ باید تعطیل شود. گفتم اگر شرایط برای برگزاری بازی های لیگ برتر مهیا نیست، بهتر است بازی ها را تعطیل کنند چون ادامه تعطیلی باعث می شود فرصت را برای برگزاری بازی ها در فصل آتی را هم از دست بدهیم. در مورد قهرمانی پرسپولیس هم به این نکته اشاره کردم که در بین مدعیان این تیم بیشترین شانس را برای قهرمانی دارد. حالا می گویند شرایط برای برگزاری بازی ها مهیا است. من این را قبول می کنم و اگر واقعا شرایط برای برگزاری بازی ها مهیا است اجازه دهند ما از وجود تماشاگر بهره ببریم.

 


 

14:17 - در فاصله 8 روز تا شروع دوباره رقابت های لیگ برتر نوزدهم اما داوران مسابقات در بلاتکلیفی به سر می برند. در حالی که اکثر تیم های لیگ برتری تاکنون حداقل یکبار تست های کرونا را پشت سر گذاشتند اما داوران هنوز هیچ تستی نداده اند تا وضعیت سلامتی شان مشخص شود. از این رو از دو هفته پیش قرار بود فدراسیون هماهنگی های لازم را در این خصوص انجام بدهد اما تا این لحظه تلاش ها به جایی نرسیده است.

 


14:10 - جواد محمدی مدیرعامل باشگاه ذوب آهن :« ما از اول تا حالا عنوان کردیم بهتر است با خرد جمعی تصمیم بگیریم. با شرایطی که الان به صورت رسمی از آمار مبتلایان ارائه می شود و در برخی استان ها وضعیت قرمز است و آمار فوت زیاد است، انجام مسابقات جای نگرانی زیادی دارد. یک ماه قبل که تصمیم به شروع دوباره لیگ گرفته شد، اینقدر آمار زیاد نشده بود. این روزها ولی شرایط سخت است.»

 


 

13:51 - در لیگ مصر اتفاق جالبی رخ داده است؛ مسئولان فوتبال و ورزش تصمیم به از سرگیری مسابقات گرفته‌اند اما باشگاه الزمالک مخالف است و اعتقاد دارد این مسئولان می‌خواهند جام را به الاهلی تقدیم کنند، تیمی که با اختلاف 16 امتیازی در صدر است و موافق برگزاری مسابقات؛ دقیقا مشابه چیزی که در ایران روی داده.

 

1503495

 

مرتضی منصور رئیس جنجالی باشگاه الزمالک: وزارت ورزش اگر می‌خواهد قهرمانی را به الاهلی بدهد، علنی اعلام کند. اگر ضمانت ندهید که کرونا نمی‌گیریم، در بازی ها شرکت نخواهیم کرد.

 


 

13:30-رضا شاهرودی در واکنش به طومار شش باشگاه لیگ برتری :مدیرعامل‌های این چند باشگاه با یکدیگر ارتباط گرفتند و این نامه را نوشتند. به‌هرحال تیم‌ها هزینه کردند و دوست ندارند اینجای جدول باشند. این طبیعی است. این باشگاه‌ها هزینه زیادی کرده‌اند و نمی‌توانند جوابگوی هواداران خود باشند. به همین دلیل هم دوست ندارند بازی‌ها ادامه داشته باشد.(تسنیم)

 

1441422

 


 

13:09-دو باشگاه پارس جم و نفت مسجدسلیمان که در بحران شدید مالی هستند از طرفداران جدی تعطیلی لیگ اند. پارس جم که تمرینات خود را به همین دلیل تعطیل کرد و نفت مسجدسلیمان هم حتی پول برگشت یا شرایط اسکان در این شهر را ندارد. شاید وقفه کرونا فرصتی برای فکر کردن به این موضوع باشد که در غیاب درآمدهای فوتبال ،  تیمهای بدون پشتوانه مالی چرا باید در لیگ برتر حضور داشته باشند؟

 


 

13:05-با اعلام سرپرست تیم و با پیگیری های صورت گرفته بلیط بازگشت ماکسیم کوویلیتایا و لوکا گادرانی توسط باشگاه تهیه شد و روز پنجشنبه ۲۹ خرداد ، ساعت ۱۴ با پرواز شرکت هواپیمایی قشم ایر از تفلیس وارد تهران و بلافاصله به بوشهر می آیند.با حضور این دو بازیکن تنها غایب تمرینات شاهین میشو کریستوویچ سرمربی تیم خواهد بود.

 


 

13:00-سیدجلال حسینی مقابل باشگاه پرسپولیس به خبرنگاران چنین گفت:فدراسیون فوتبال اگر تصمیم قاطع بگیرد و آن را اعلام کند این مسائل (طومار) از فوتبال محو خواهد شد.

 

 


12:51 - دربی دوستانه اصفهان تحت تاثیر ویروس کرونا و با رعایت پروتکل های بهداشتی؛ تمرین برای آمادگی در شروع مجدد رقابتهای لیگ برتر.

 

1503464

 

1503463

 

1503465

 


 

12:40 - تمرین پرسپولیس با فضایی که رقابت و البته شوخی حرف اول را می‌زند؛ این تصویر ساعتی بعد از طومار جنجالی منتشر شده که پرسپولیسی ها با رعایت فاصله فیزیکی در حال بازی «آقاوسط» هستند!

 

1503432

 


 

12:21 - روزنامه خبر ورزشی که تیتر یک خود را به مصاحبه با کنعانی زادگان اختصاص داده، به نقل از کمیته انضباطی نوشته که عوامل اصلی امضای طومار محروم خواهند شد!

 

1503444

 


 

12:10 - هومن افاضلی سرمربی تیم پارس جنوبی اعلام کرد که تمرینات تیمش را تا فصل بعد تعطیل کرده است. او سوال می‌کند: اگر اتفاقی بیفتد و دیگر نتوانیم ورزش کنیم چه کسی جواب می‌دهد؟

 

1476729

 


 

12:01 - طبق گزارشی که ایسنا نوشته، در صورت انصراف یک تیم از لیگ برتر، فصل آینده را باید در دو دسته پایین تر سپری کند. یعنی انصراف از لیگ باعث می‌شود تا تیم مورد نظر به لیگ دو برود!

 


 

11:45 - نکته جالب این است که پرسپولیس و شهرخودرو یک دیدار دوستانه برای هفته آینده برنامه ریزی کرده اند. این در حالی است که شهرخودرو روز گذشته نامه انصرافی خود را منتشر کرد اما هنوز این بازی کنسل نشده است.

 


 

11:45- حسین ماهینی ، محمد عباس زاده ، حامد لک و علیرضا حقیقی از شاخصترین بازیکنانی هستند که در امضای طومار با هم‌تیمی ها همراه نشده اند.

 

1503422

 


۱۱:۳۰ - افشین پیروانی در واکنش به انصراف تیم ها از لیگ: روز اول که همه ما کرونا داشتیم گفتند یک فوتبالیست اگر مُرد چه اتفاقی می‌افتد و رفتند در وادی مُردن! الان می‌گویند بازی نمی‌کنیم و چه تضمینی است کرونا نگیریم. اما چه کسی می‌تواند تضمین بدهد که شما از در بیرون بروی و اتفاقی برایت نیفتد. چه تضمینی است که یک ماه دیگر واکسن کرونا کشف شود؟ حرف هایی که می‌زنند برای این است که جلوی فوتبال بایستند.

 

1480546

 


 

 

۱۱:۱۵ - طبق قرار قبلی، زنوزی امروز نامه انصراف تراکتور و ماشین به همراه پنج تیم دیگر از لیگ برتر را به فدراسیون فوتبال ارسال خواهد کرد. اما هنوز خبر رسمی درباره ارسال این نامه منتشر نشده است.

 


 

۱۱:۰۰ - محسن بنگر: من هم مثل بقیه هم تیمی‌هایم این نامه را امضا کردم. سازمان لیگ باید با جرأت وضعیت لیگ برتر، قهرمان و تیم‌های سقوط کننده را مشخص کند.

 

 


 

دوشنبه ۲۶ خرداد

 

۲۰:۰۱ - محمدرضا زنوزی می‌گوید که نامه انصراف این ۷ تیم از لیگ نوزدهم فردا به فدراسیون ارسال خواهد شد؛ این در حالی است که نوعی تشدد آرا بین حاضران در این ائتلاف به وجود آمده است.

 

 


 

۱۹:۴۵ - گل محمدی مدیر کل ورزش و جوانان تهران اعلام کرد: «مجوز برگزاری مسابقات لیگ در استان تهران با رعایت پروتکل‌ها و دستورالعمل‌های مربوطه از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا صادر شده است.» بنابراین تیم های تهرانی مشکلی برای آغاز مسابقات نخواهند داشت.

 

 


 

۱۹:۲۰ - زنوزی: بر اساس شنیده‌ها، این ویروس به تازگی حتی علایم هم نداشته و فرد مبتلا را طی 24 الی 48 ساعت از پای در می‌آورد. ما اکنون نمی‌دانیم که یکی از اعضای کادر ماشین‌سازی به دلیل کرونا فوت کرده یا دلیل دیگری داشته است؟ جوابگوی این مسائل چه‌کسی است؟

 


 

۱۹:۰۲ - محسن بنگر در حاشیه بازی با نفت مسجدسلیمان در خصوص امکانات تیم پارس: شرایط کرونایی حاکم است اما اینجا خبری از امکانات بهداشتی نیست. تیم های دیگر تونل ضد عفونی دارند و پروتکل رعایت می کنند اما ما فقط یک سرپرست به نام اقای چراغی داریم که اگر پول داشته باشد ماسک و دستکش برایمان می خرد و اگر نداشته باشد هیچ خبری نمی شود.

 

 

1500342

 

 


 

۱۸:۵۷ - مهدی تارتار: ما که نمی‌توانیم این پروتکل‌ها را رعایت کنیم. بارها هم اعلام کردیم و از مسئولین هم درخواست داریم کمک کنند به بعضی از باشگاه‌ها که توانایی مالی ضعیفی دارند ولی متأسفانه هیچ گوش شنوایی نیست این هزینه‌هایی که برای مربیان خارجی شده در کشور ما اگر یک دهمش را بیاورند به باشگاه‌ها کمک کنند خیلی از مشکلات حل می‌شود.

 


 

۱۸:۵۴ - بخش دیگری از حرفهای زنوزی در مصاحبه رادیویی: ما مخالف برگزاری بازی‌ها هستیم؛ چرا که شرایط برگزاری وجود ندارد، وقتی وزیر بهداشت می‌گوید به زور از من امضاء گرفته‌اند، دیگر چه بحثی باقی می‌ماند؟ شما نماینده ما در فدراسیون فوتبال هستید، ما که نماینده شما نیستیم؛ همه به جز فدراسیون فوتبال و وزارت ورزش، با برگزاری بازی‌ها مخالف هستند.

 


 

۱۸:۵۲ - تسنیم در واکنش به تومار امضا شده از سوی باشگاه‌ها نوشته است:تراکتور، ماشین‌سازی، شهر خودرو، نساجی، پیکان، نفت مسجد سلیمان و پارس جنوبی جم؛ هفت باشگاهی هستند که نام آنها در تومار امضاه شده به چشم می‌خورد. با نگاهی گذرا به اسامی این تیم‌ها می‌توان به راحتی متوجه شد که برخی از این باشگاه‌ها به دلیل وضعیت تیم خود در جدول رده‌بندی و یا اوضاع بد اقتصادی خواهان تعطیلی مسابقات هستند. ضمن اینکه برخی دیگر از همین تیم‌ها نیز تمرینات خود را از هفته‌های گذشته آغاز و حتی چندین بازی تدارکاتی برگزار کرده‌اند و مشخص نیست امضای تومار از یک سو و برگزاری تمرینات و انجام بازی تدارکاتی از سوی دیگر با چه هدفی در این باشگاه‌ها دنبال می‌شود.

 


 

۱۸:۴۹ - حمیدرضا گرشاسبی در خصوص بیانیه امضا شده توسط بازیکنان پیکان در رابطه با کناره‌گیری از لیگ برتر،گفت: این بیانیه توسط باشگاه امضا نشده و مورد تائید ما نیست. بازیکنان به صورت خودجوش و فقط برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی آن را امضا کردند.(فارس)

 


 

۱۸:۳۱ -  محمدرضا زنوزی در رادیو: پیشنهاد می‌کنم نام 15 تیم را به تیم قرمز رنگ تغییر داده و بین استان‌ها تقسیم کرده و لیگ برتر برای آنان برگزار کنند و برای ما نیز لیگ جداگانه تدارک ببینند و یا اینکه اسم 15 تیم را به تیم قرمز پوش فلان تغییر داده و لیگ را شروع کنند.

 

 

1488843

 

 


 

۱۸:۱۴ - هومن افاضلی سرمربی پارس جنوبی قبل از دیدار دوستانه تیمش مقابل نفت مسجدسلیمان با اشاره به مشکلات تیمش اعلام کرد که ممکن است این آخرین بازی تیمش باشد و شاید پارس نتواند به رقابت های لیگ برتر برسد. او همچنین گفت: «طومار اعضای فوتبال برای تعطیلی لیگ را امضا کردیم.»

 


 

۱۷:۵۹ - سعید آذری: از روز اول عنوان کردیم که لیگ برگزار نشود ولی همه به ما حمله کردند اما الان که اراده بر این است که مسابقات انجام شود، ما نیز تمکین می‌کنیم و پیرو سیاست‌های ستاد ملی مبارزه با کرونا هستیم ولی در مجموع از مواضع قبلی‌مان کوتاه نیامده‌ایم زیرا مواضع‌ ما علمی هستند.

 


 

۱۷:۴۷ - اسامی امضا کنندگان طومار در باشگاه نساجی مازندران: 


کادرفنی: محمود فکری(سرمربی)، ایزد سیف‌اله‌پور(سرپرست)،‌ سیروس دین‌محمدی(مربی)، وحید خاضعی(مربی)،‌ محمود ابطحی(مربی)،‌ محمدهادی عسکری(آنالیزور)،‌ مهرداد نورافرا(مدیر پشتیبانی)، دکتر مصطفی اکبری(پزشک)،‌ سیامک بودانی(فیزیوتراپ)، مجید علیجان تبار(تدارکات)، رضا صفری(تدارکات)


بازیکنان: علی شجاعی،‌ عرفان معصومی، امیر رضایی، رحمان جعفری، علی‌اصغر عاشوری، سیدناصر رضایی،‌ رضا دهقانی، امیرمحمد شیرخانی، فرجام جمال، باقر نیاری، حسین خطیر، مهرداد کفشگری، مجتبی بیژن، مجتبی ممشلی، ‌نیما میرزازاد، حامد شیری، محمدجواد جلالی، معین باقرجانی، احسان قهاری، مهدی رحیمی، حسین کیایی مقدم، فرزاد زامهران(بازیکنان)


* دو امضا نیز غیرقابل تشخیص است

 


 

18:00 - روزبه شاه علی دوست کاپیتان تیم سایپا به ایرنا گفته است: شغل اصلی ما فوتبال است و به همین دلیل دوست نداریم مسابقات لیگ تعطیل شود.  سازمان لیگ این فرصت را به تیم‌ها داد تا بتوانند خود را برای شروع مجدد بازی‌ها آماده کنند. در این مدت فکر می‌کنم زمان مناسبی داشته باشیم تا بدن‌هایمان را به شرایط ایده‌آل بازگردانیم.

 

 

1503309

 


 

17:40 - عبدالله ویسی سرمربی تیم فوتبال پیکان با انکار انصراف از لیگ نوزدهم گفت: چیزی که از سوی ما امضا شده صرفا یک درخواست برای انجام بازی‌ها با رعایت پروتکل بوده.

 


 

17:35 - باشگاه تراکتور درباره نامه ارسالی خود به ایسنا گفته است:  این نامه از سوی بازیکنان از جمله بازیکنان ما به سازمان لیگ ارسال شده و ما هم در جریان آن هستیم ولی به این معنی نیست که باشگاه ترکتور این نامه را فرستاده باشد زیرا اگر قرار بود این نامه از سوی باشگاه باشد، باید مهر رسمی باشگاه تراکتور زیر آن می‌خورد.

 

 

1498873

 


 

17:30 - سهیل مهدی مسئول برگزاری مسابقات لیگ برتر در گفتگو با فارس واکنشی این چنینی به نامه انصراف داشت: من هم از طریق رسانه ها در جریان این نامه قرار گرفتم. البته با برخی نفرات باشگاه ها به صورت تلفنی صحبت کردم که همگی انتشار متن چنین نامه ای را تکذیب کردند.

 

 

 

 


 

17:17 - ابوالفضل حسن‌زاده محمدی، رییس کمیته انضباطی فدراسیون عنوان کرد: هرگونه مصاحبه تحریک آمیز و طرح مطالب کذب و خلاف واقع درباره انجام مسابقات یا تحریک بر عدم شرکت در مسابقات، مطابق مقررات انضباطی مصوب سال ۱۳۹۷، تخلف انضباطی محسوب و محرومیت شخص خاطی را در پی خواهد داشت.

 


 

17:00 - محمدحسین مرادمند، مدافع تیم فوتبال شهرخودرو در گفت‌وگو با ایسنا درباره امضای نامه ارسالی توسط بازیکنان به فدراسیون فوتبال و تهدید به بازی نکردن در ادامه لیگ نوزدهم گفت: این نامه را امضا کردم زیرا به شرایط برگزاری لیگ اعتراض داریم. شرایط کشور و افزایش مبتلایان به کرونا به گونه‌ای است که جان بازیکنان و کادر فنی تیم‌ها در خطر است.

 

 

1503254

 

 


 

* طومار انصراف بازیکنان و مربیان از بازی در لیگ برتر

 

در فاصله کمتر از 10 روز تا شروع مسابقات لیگ برتر، هنوز تردیدهای جدی برای چند باشگاه درخصوص آغاز لیگ برتر وجود دارد و حالا 7 باشگاه خصوصی فوتبال ایران  و دو باشگاه بحران زده با ارسال نامه ای به سرپرست فدراسیون فوتبال یعنی حیدر بهاروند اعلام کرده اند که از حضور در ادامه مسابقات لیگ نوزدهم معذور هستند.

 

باشگاه های تراکتور، شهرخودرو، نفت مسجدسلیمان، ماشین سازی، پارس جنوبی، پیکان و نساجی ارسال کنندگان این نامه هستند که این بار امضای بازیکنان خود را هم زیر نامه دارند و در متن آن نیز نوشته اند: مقایسه لیگ کشور عزیزمان با سایر کشورها به دلایل مختلف قیاس مع الفارغ است. از جمله این که فقط در کشور ماست که فدراسیون و سازمان لیگ باوجود سیر صعودی ابتلا به کووید 19 اصرار به برگزاری ادامع مسابقات لیگ دارد.

 

همچنین در ادامه از «بزرگان و زعمای فوتبال» پرسیده شده که بر مبنای کدام دلیل منطقی و علمی یقین حاصیل کرده اند که وضعیت کشور از حیث شیوع و خطر ابتلا به این بیماری کشنده بهتر از سه ماه قبل است تا وجدان بیدار نیز در پی آن حکم به پذیرش ادامه مسابقات دهد.

 

در این نامه از فدراسیون فوتبال خواسته شده تا عواقب ناشی از شروع لیگ را برعهده بگیرد و در پایان آن بازیکنان، مربیان و دست اندرکاران این تیم ها، انصراف خود را از لیگ برتر اعلام کرده اند. این 7 باشگاه تاکید شده که در صورتی که فدراسیون پاسخگوی این نامه و درخواست تیم ها نباشد، موضوع را به نهادهای بین المللی از جمله فیفا ارجاع خواهند داد تا مشکل به این شکل حل شود.

 

این در حالی است که ابتدا نامه چهار باشگاه به دست خبرنگار ما رسید و در ادامه پارس جنوبی، پیکان و حالا نفت مسجدسلیمان نیز به جمع تیم های انصراف دهنده اضافه شده اند. با این حال کیفیت تصویر و امضاها همان چیزی است که در ورزش سه منتشر شده و برای اطلاع بیشتر از ماجرا، باید منتظر اطلاع رسانی رسمی از سوی باشگاه ها بود.

 

1503260

 

1503259

 

 

 

شما طرفداران فوتبال نیز نظر خود را درباره واکنش ها و همچنین طومار ۷ باشگاه بنویسید.

 

 

دیدگاه‌ها