کد خبر : 1690039 | 27 خرداد 1399 ساعت 17:09 | 25.7K بازدید | 9 دیدگاه

پیروانی به زنوزی؛ از بیت المال هزینه نمی‌کنیم

افشین پیروانی سرپرست باشگاه پرسپولیس به کنایه های محمدرضا زنوزی درباره بودجه این باشگاه دولت پاسخ داد.

پیروانی به زنوزی؛ از بیت المال هزینه نمی‌کنیم

به گزارش "ورزش سه"، یکی از اعتراض های جدی محمدرضا زنوزی و البته هواداران تراکتور به باشگاه های سرخابی و به خصوص پرسپولیس، طرح ادعای اختصاص بودجه دولتی از سوی وزارت ورزش به آن هاست. زنوزی بارها گفته که این حرکت جوانمردانه نیست و نباید از «بیت المال» برای پرسپولیس و استقلال هزینه شود.

 

افشین یپروانی در گفتگوی امروز خود به این موضوع پرداخته و از دریافت بودجه و حتی کمک دولتی پرسپولیس را تبرئه کرده است: باشگاه پرسپولیس تا جایی که بتواند به بازیکنانش پرداختی خواهد داشت. پرسپولیس چندین و چند مدت است که با کمک هوادارانش اسپانسر می‌گیرد و درآمدزایی می‌کند و اینطور نیست که از بیت المال استفاده کند و افرادی که این صحبت ها را انجام می‌دهند، اشتباه می‌گویند. مدت هاست مجلس تصویب کرده و ما نمی‌توانیم از پول دولتی استفاده کنیم و با همین اسپانسرهایی که به کمک هواداران درآمدزایی می‌کنند، کار را جلو می‌بریم.

 

قانونی که پیروانی به آن اشاره کرده،  تبصره ۲ ماده ۹۴ قانون برنامه و بودجه ششم توسعه است که پرداخت هرگونه وجهی از محل بودجه کل کشور به هر شکل و به هر نحو به ورزش حرفه‌ای ممنوع است و در حکم تصرف غیرقانونی در وجوه و اموال دولتی است.

 

از زمان تصویب این قانون نزدیک به یک دهه می‌گذرد و در این مدت پرسپولیس و استقلال مشکلات زیادی داشته اند که منجر به بدهی های خارجی شده است. اما با این حال فعلا سرخپوشان با دریافت قسط اول از اسپانسر خود، بخشی از مشکلات سال 99 را حل کرده اند.

دیدگاه‌ها