کد خبر : 1690155 | 28 خرداد 1399 ساعت 11:34 | 13.9K بازدید | 0 دیدگاه

مرگ تلخ دختر صخره‌نورد فرانسوی با سقوط از کوه

لوسه دوآدی صخره‌نورد 16ساله فرانسوی و از امیدهای المپیکی این کشور بر اثر سقوط از صخره جانش را از دست داد.

مرگ تلخ دختر صخره‌نورد فرانسوی با سقوط از کوه

به گزارش "ورزش سه"، لوسه دوآدی، دختر صخره‌نورد 16ساله فرانسوی که از او به عنوان پدیده صخره‌نوردی این کشور یاد می‌شد روز یکشنبه زمانی که در کوه‌های آلپ، در یک منطقه صخره‌نوردی در حال تمرین بود از صخره سقوط کرد و جانش را از دست داد. فدراسیون کوهنوردی فرانسه این خبر را تایید کرد.

 

1503711

 

دوآدی 16ساله درحالیکه به همراه گروهی از دوستانش در حال عبور از یک گذرگاه خطرناک کوهستانی بودند از ارتفاعی 150 متری سقوط کرده و جانش را از دست داده.

 

فدراسیون کوه‌‌نوردی فرانسه در بیانیه‌ای که در این باره در وبسایت فدراسیون منتشر کرده نوشت:" لوسه ورزشکاری جوان و از اعضای تیم ملی فرانسه بود. اعجوبه‌ای با آینده بسیار روشن که در رقابتها درخشیده بود. او عاشق همه جنبه‌ها و رشته‌های کوه‌نوردی بود. فدراسیون کوه‌نوردی فرانسه از طرف خودش و جامعه کوه‌نوردی مراتب عمیق تاسف خود را از این واقعه اعلام می‌کند".

 

1503712

 

دوآدی در دنیای صخره‌نوردی یکی از پدیده‌ها و ستاره‌های آینده‌دار این رشته محسوب می‌شود. ورزشی که قرار است از سال آینده میلادی برای اولین بار به المپیک توکیه اضافه شود.

 

فدراسیون کوه‌نوردی فرانسه به دستاوردها و افتخارات لوسه دوآدی هم اشاره کرده. لوسه در سال 2019 در مسابقات سنگ‌نوردی جوانان جهان به قهرمانی رسیده. او در همان سال برای اولین بار در رقبابتهای جام جهانی سنگ‌نوردی بزرگسالان هم شرکت کرده و در اولین حضور خود در رقابتها مقام پنجم را بدست می‌آورد.

 

 

دیدگاه‌ها