کد خبر : 1690537 | 30 خرداد 1399 ساعت 16:24 | 138.6K بازدید | 3 دیدگاه

پس از سه سال کشمکش

شکست بزرگ نیمار از بارسا؛ دست کاتالان ها بالا رفت

نیمار در جنگ حقوقی علیه باشگاه بارسلونا شکست خورد و حالا باید مبلغی هم به این باشگاه غرامت بدهد.

شکست بزرگ نیمار از بارسا؛ دست کاتالان ها بالا رفت

به گزارش "ورزش سه"، نیمار پس از اینکه سال 2017 بارسلونا را به مقصد پی اس جی ترک کرد، دو مورد شکایت به ارزش 32.1 میلیون یورو از بارسلونا مطرح کرد و باشگاه کاتالان نیز در پاسخ به آنها، شکایت های جداگانه ای را از ستاره برزیلی به دادگاه ارائه داد.

 

 

1235411

 

 

 باشگاه بارسلونا شکایتی را علیه نیمار تنظیم و به فدراسیون فوتبال اسپانیا ارسال کرد که در آن تقاضای دریافت 8.5 میلیون یورو از این بازیکن به علت جبران هزینه تمدید قرارداد او داشت.

پس از تمدید قرارداد نیمار با بارسا در اکتبر 2016، او مبلغ 8.5 میلیون یورو به علت پاداش وفاداری از باشگاه بارسلونا دریافت کرد که کاتالان ها خواهان پس گرفتن این مبلغ شدند.

 

بعد از واکنش باشگاه پاری ‌سن‌ ژرمن نوبت به نیمار و وکلایش بود که بیانیه صادر کنند و اعتراض خود را به باشگاه بارسلونا نشان دهند.

در این بیانیه آمده بود :«از شکایت باشگاه بارسلونا شوکه شدیم. ما به همه بندهای قرارداد پایبند بودیم و به زودی دفاعیه خود را ارائه خواهیم داد.»

 

 

1504265

 

 

در حالی که تابستان گذشته نیمار در آستانه بازگشت به بارسا قرار داشت و گفته می شد او شکایت های خود را پس خواهد گرفت، چند هفته پیش اعلام شد که او شکایت سومی از بارسلونا مطرح کرده است و بر این اساس خواهان دریافت 6.5 میلیون یوروی دیگر شده است.

شکایت اخیر به تغییر نرخ مالیات قراردادهایی مربوط بود که در بارسلونا امضا کرده بود و او خواهان دریافت 6.5 میلیون یوروی دیگرشد. بارسلونا در واکنش اعلام کرد که این مبلغ را پرداخت نمی کند ولی در پاسخ، شکایتی نیز از نیمار ارائه نخواهد شد.

 

نیمار مهر ماه گذشته از پاریس وارد شهر بارسلون شد تا در جلسه دادگاه شکایت از بارسا شرکت کند. او مدعی شده بود که بارسا قسط دوم پاداش او که طبق قرارداد گذشته بین وی و باشگاه بارسلونا باید به او پرداخت می‌شده را پس از جدایی از این باشگاه و پیوستنش به پاری سن ژرمن پرداخت نکرده است. این مبلغ 22 میلیون یورو بود.

 

 

1493926

 

 

 این پرونده شکایت یکی از دلایلی بود که بخش عمده هواداران بارسلونا در فصل تابستان مایل نبودند این ستاره برزیلی به تیم‌شان برگردد. بسیاری از نزدیکان بارسلونا از نیمار خواسته بودند برای نشان دادن حسن نیت، از شکایت خود صرفنظر کرده و این پرونده را مختومه اعلام کند. ولی در نهایت چنین اتفاقی نیفتاد.

دو طرف با پیشنهاد دادگاه برای رسیدن به توافق مالی وارد مذاکره نیز شدند ولی نماینده باشگاه بارسلونا اعلام کرد که تحت هیچ شرایطی به نیمار مبلغی پرداخت نخواهد شد.

 

9 ماه بعد نتیجه دادگاه مشخص شد و بارسلونا برنده این پرونده معرفی شد. طبق گزارش موندودپورتیوو، بارسا نه تنها برنده این جنگ حقوقی شده که حالا نیمار موظف است تا 6.7 میلیون یورو نیز به عنوان غرامت به باشگاه کاتالان پرداخت کند. شکستی بزرگ برای ستاره برزیلی که شاید بازگشت او به بارسلونا را کاملا تحت الشعاع قرار دهد.

 

 

1501699

دیدگاه‌ها