کد خبر : 1691459 | 04 تیر 1399 ساعت 02:32 | 41.7K بازدید | 4 دیدگاه

بارسلونا 1-0 بیلبائو: فرشته نجاتی به نام راکیتیچ

بارسلونا در دیداری خانگی موفق شد با نتیجه 1-0 اتلتیک بیلبائو را شکست بدهد و به طور موقت به صدر جدول لالیگا برگردد.

بارسلونا 1-0 بیلبائو: فرشته نجاتی به نام راکیتیچ

به گزارش "ورزش سه"، شاگردان کیکه ستین که با تساوی مقابل سویا، صدر جدول را به رئال مادرید واگذار کردند، امشب موفق شدند بیلبائو را با تک گل ایوان راکیتیچ شکست بدهند و با یک بازی بیشتر، در صدر جدول قرار بگیرند.

بارسلونا بازی را بهتر آغاز کرد اما این تیم میهمان بود که می توانست در دقیقه 4، روی یک ضربه کرنر به گل برسد ولی واکنش به موقع تراشتگن، مانع از این شد که دروازه آبی و اناری ها باز شود. یک دقیقه بعد بارسا نوبت بارسا بود که صاحب یک موقعیت خوب شود اما لوئیس سوارز نتوانست از ارسال خوب آلبا استفاده کند و این فرصت از دست رفت.

برتری بارسا ادامه پیدا کرد و در دقیقه 10، لیونل مسی با یک ضربه چیپ سعی کرد که دروازه حریف را باز کند اما سیمون هوشیار بود و اجازه نداد دروازه بیلبائو تهدید شود.  سه دقیقه بعد، روی یک توپ پشت مدافعان بارسلونا، ویلیامز صاحب موقعیت شد اما در حالی که تنها تراشتگن را در مقابل داشت، ضربه اش را از کنار دروازه به بیرون زد.

 

1505307

 

یک دقیقه بعد، روی پاس خوب گریزمان، بار دیگر سوارز صاحب موقعیت شد اما ضربه او دقیقا به جایی رفت که دروازه بان بیلبائو حضور داشت. در ادامه بازی متعادل شد و در دقیقه 21، روی یک ضربه آزاد، ارسال خوب لوپز، این بار آلوارز را در موقعیت گلزنی قرار داد اما ضربه سر این بازیکن، به شکل خطرناکی از بالای دروازه به بیرون رفت.

حملات دو تیم ادامه داشت اما به موقعیت خطرناکی منجر نشد تا اینکه در دقیقه 41، پاس در عمق خوب سمدو، سوارز را در موقعیت گلزنی قرار داد اما داور به دلیل آفساید، بازی را متوقف کرد. در نهایت در نیمه اول توپی از خطر دروازه ها عبور نکرد و دو تیم بدون گل به رختکن رفتند.

نیمه دوم را هم بارسلونا بهتر آغاز کرد و در دقیقه 54، گریزمان صاحب یک موقعیت خوب شد اما ضربه چیپ او را سیمون با هوشیاری جمع کرد. برتری آبی و اناری ها ادامه داشت و در دقیقه 65، آنسو فاتی که تنها دقایقی از حضورش در زمین سپری شده بود، می توانست قفل دروازه بیلبائو را باز کند اما ضربه سر او هم از بالای دروازه حریف به بیرون رفت.

پس از این نوبت بیلبائو بود که پیش کشیده و یکی دو موقعیت نصفه و نیمه روی دروازه بارسا ایجاد کردند اما نتوانستند از آنها استفاده کنند.

تا اینکه در دقیقه 71، سرانجام این بارسلونا بود که به گل رسید. ابتدا این مسی بود که سعی کرد با یک حرکت انفرادی وارد محوطه جریمه بیلبائو شود اما مدافعان میهمان توپ او را دفع کردند. موجه بعدی حمله را راکیتیچ آغاز کرد و بعد از یک و دو با مسی، صاحب موقعیت شد و با یک شوت دقیق، کار را تمام کرد.

 

1505308

 

بعد از این گل باز هم این بارسا بود که ابتکار عمل را در دست داشت و در دقیقه 74، سوارز می توانست گل دوم تیمش را به ثمر برساند اما شوت تماشایی او را نونیز دفع کرد. در دقیقه نوبت مسی بود که با یک حرکت تماشایی و شوتی کات‌دار شانس خود را امتحان کند اما ضربه او هم به شکل خطرناکی از کنار دروازه به بیرون رفت.

در دقایق پایانی هم این بازیکنان بارسلونا بودند که بیشتر توپ و میدان را در اختیار داشتند اما توپ دیگری از خط دروازه ها عبور نکرد و بازی با نتیجه 1-0 به پایان رسید. بارسلونا با این پیروزی 68 امتیازی شد و بالاتر از رئال در صدر قرار گرفت. در صورتی که شاگردان زین الدین زیدان بتوانند در دیدار فردا شب مقابل مایورکا به پیروزی برسند، به لطف برتری در دیدارهای رودررو، بار دیگر به صدر جدول برمی گردند.

دیدگاه‌ها