کد خبر : 1691517 | 04 تیر 1399 ساعت 13:01 | 4.7K بازدید | 4 دیدگاه

ثامن الائمه یا امام رضا؛

بازی در وضعیت قرمز؛ شهر خودرو در کجا میزبان می‌شود؟

شهرخودرو درحالی ۴ روز دیگر باید میزبان ذوب‌آهن باشد که شائبه برگزار‌نشدن این مسابقه در مشهد به گوش می‌رسد.

بازی در وضعیت قرمز؛ شهر خودرو در کجا میزبان می‌شود؟

به گزارش "ورزش سه" مشهد یکی از شهر‌هایی است که در چند روز اخیر وضعیت قرمز را تجربه کرده است و به نظر می‌رسد تا ۸ تیرماه، تاریخ برگزاری دیدار شهرخودرو و ذوب‌آهن، در همین وضعیت باقی بماند. از طرفی مسئولان شهرخودرو هم که از روز اول مخالف ازسرگیری دوباره لیگ برتر نوزدهم بودند، حالا بیش از هر زمانی بر مواضع خود پافشاری می‌کنند و هر روز انواع و اقسام تهدید‌ها را متوجه سئول‌نشینان می‌کنند تا بلکه بتوانند جلوی شروع دوباره فوتبال در وضعیت ترسناک کرونایی را بگیرند.

 

اما دراین‌میان معتقدند اگر قرار است مسابقات برگزار شود، حاضر نیستند میزبانی را از دست بدهند و در جایی خارج از مشهد بازی کنند؛ معادله پیچیده فوتبال در روز‌های کرونایی، هر روز ابعاد تازه‌تری به خود می‌گیرد و به نظر می‌رسد تا زمان نواخته‌شدن سوت رسمی ازسرگیری مجدد فوتبال در ایران، نمی‌توان به هیچ اتفاقی مطمئن بود.

 

میزبانی در ثامن الائمه یا امام رضا؟

 

ورزشگاه قدیمی مشهدی‌ها رفته رفته مهیای برگزاری مسابقات می‌شود و حالا فقط نصب بخشی از صندلی آن باقیمانده است و مابقی امورات آن کامل انجام شده است؛ چمن مهیای برگزاری مسابقات، مسئولان استانی را وادار کرده است که با توجه به سفید بودن شرایط شاندیز (حوالی مشهد) انتقال میزبانی بازی های شهر خودرو با توجه به اینکه قرار است بدون تماشاگر باشد، به ورزشگاه ثامن الائمه می‌تواند ایده خوب و ممکن‌الاجرایی باشد.

 

اما از سوی دیگر، با تدابیری که اتخاذ شده ورزشگاه امام‌رضا (ع) با امکانات عالی که دارد، کاملا آماده برگزاری لیگ برتر با رعایت دقیق‌ترین پروتکل‌های بهداشتی است؛ در طول تعطیلی مسابقات با هزینه‌هایی که انجام شده، چمن و محیط استادیوم را در بهترین حالت ممکن حفظ شده و مشکلی در این زمینه وجود ندارد. حتی اشکال‌های کوچکی را که بازرسان AFC هم به مسئولان ورزشگاه تذکر داده بودند، برطرف شده است.

 

1480352

 

شهر های قرمز نظم لیگ را به هم می‌زنند؟

 

۸ دیدار هفته بیست‌ودوم لیگ برتر در ۷ شهر کشور برگزار می‌شود که آخرین اطلاعات ستاد مقابله با کرونا نشان می‌دهد ۳ شهر از این شهر‌ها در منطقه زرد، ۲ شهر در منطقه نارنجی و ۲ شهر در منطقه قرمز هستند. به‌این‌معنی که ۴ بازی شهر‌های تهران، اصفهان و اهواز در شرایط خطری متوسط از ویروس کرونا برگزار خواهد شد، ۲ بازی در وضعیت زرد پُرخطر و ۲ بازی در وضعیت قرمز خیلی پُرخطر برگزار می‌شود. این داده‌ها نشان می‌دهد اگر قرار باشد بازی شهرخودرو و ذوب‌آهن در جایی خارج از مشهد برگزار شود، به‌دنبال این تصمیم باید دیدار‌های تراکتور- نساجی، صنعت‌نفت- پارس و شاهین- مسجدسلیمان نیز در جایی به‌جز شهر‌های میزبان باشد! مسئله‌ای که اساسا نظم لیگ را برهم می‌زند و همین‌موضوع می‌تواند شاهدی بر این ادعا باشد که رقابت‌ها با رعایت شدید پروتکل‌‎ها، اما تحت هر شرایطی در شهر‌های میزبان برگزار خواهد شد. مگر اینکه بنا باشد قطار لیگ برتر نوزدهم دوباره به حرکت نیفتد.

دیدگاه‌ها