کد خبر : 1692178 | 07 تیر 1399 ساعت 17:52 | 63.9K بازدید | 1 دیدگاه

وضعیت فوق‌العاده و احتمال بروز شگفتی

گلزنان دربی پشت ناخن فرهاد مجیدی! (عکس)

امیدهایی که تمام چشم و امید فرهاد و استقلالی ها هستند.

گلزنان دربی پشت ناخن فرهاد مجیدی! (عکس)

به گزارش "ورزش سه"، استقلال باید با یک لشکر بازیکن مصدوم و محروم مقابل سایپا صف آرایی کند. فرهاد مجیدی شاید فکرش را هم نمی کرد که شروع لیگ پس از فروکش کردن شیوع ویروس کرونا اینقدر برایش سخت آغاز شود و در همین ابتدای راه، به مشکل بخورد.


قطعا همگان از اتفاقات بازی فولاد و استقلال باخبر هستند. پس از اخراج علی کریمی و عارف غلامی، خبر بد بعدی، مصدومیت ارسلان مطهری از ناحیه همسترینگ بود تا این بازیکن حداقل یک ماهی را خانه نشین شود. علاوه بر این، خود فرهاد مجیدی نیز به دلیل اخراج در بازی با فولاد، نمی تواند شاگردانش را از کنار زمین، هدایت کند. باید به این جمع، بازیکنانی نظیر مرتضی تبریزی، رضا آذری که دچار پارگی رباط صلیبی شده اند و شیخ دیاباته ای که عازم فرانسه شده است، را نیز اضافه کرد. وضعیت میلاد زکی پور، فرشید اسماعیلی و داریوش شجاعیان نیز برای بازی با سایپا نامشخص است و بعید است که مجیدی خطر بازی دادن به این بازیکنان که تازه از بند مصدومیت رهایی یافته اند را به جان بخرد و احتمالا این بازیکنان از بازی با تراکتور در دسترس مجیدی قرار بگیرند. علاوه بر این، دست مجیدی روی نیمکت نیز بسته است. حالا با این شرایط، مهدی قایدی تنها مهاجم تخصصی فرهاد است و مجیدی چاره ای ندارد که به بازیکنان جوان و کم نام و نشانش اعتماد کند و از وجود آنها بهره ببرد. بازیکنان مستعد و خوش آتیه ای که می توانند آینده های باشگاه استقلال باشند.


باشگاه استقلال چندی پیش با 4 بازیکن تیم امید خود قرارداد بست و از حدود 9 روز پیش در تمرینات استقلال نیز حاضر شدند و در بازیهای تدارکاتی این تیم نیز به بازی رفتند. محمد عابدی، آرش داجلری، امیر حسین خدامرادی و فردین رابط 4 بازیکنی بودند که از امیدهای استقلال به تیم بزرگسالان پیوستند.


تیم امیدهای استقلال در رقابت های لیگ برتر تهران در لیگی که ناتمام باقی ماند، به مقام نائب قهرمانی رسید. پس از شیوع ویروس کرونا و توقف تمامی رقابت های ورزشی، لیگ برتر امیدهای تهران در حالیکه 2 هفته ی آن باقی مانده بود، نیمه تمام ماند و هیئت فوتبال تهران با صدور بیانیه ای تیم نیروی زمینی را به عنوان قهرمان و استقلال را به عنوان نائب قهرمان اعلام کرد. این 2 تیم با همدیگر 4 امتیاز اختلاف داشتند. اما در این تیم امیدهای استقلال که رضاحسن زاده مدافع سابق استقلال هدایت آن را به عهده داشت، بازیکنان خوب و مستعدی حضور داشتند که گویا فرهاد مجیدی نیز روی این بازیکنان که سرمایه ها و آینده ی استقلال و فوتبال ایران می باشند، حساب ویژه ای باز کرده است. تیم امید استقلال در این رقابت ها 64 گل را به ثمر رساند که 36 گل آنرا فقط دو بازیکن به نام های محمد عابدی و امیرحسین خدامرادی به ثمر رساندند. سهم عابدی که آقای گل لیگ برتر امیدهای تهران شد، 24 گل در 27 بازی و سهم خدامرادی 12 گل بود. علاوه بر این، خدامرادی در این رقابت ها 8 پاس گل نیز به هم تیمی های خود داد. البته باید در نظر داشت که این آمار خدامرادی که در پست وینگر چپ بازی میکند، در 20 بازی به ثبت رسیده که ارزش کار او را بالا می برد. در دربی برگشت امیدها بین استقلال و پرسپولیس که با برتری 2-0 آبی پوشان همراه بود، هر 2 گل استقلال را عابدی و خدامرادی به ثمر رسانده بودند.


آرش داجلری دیگر بازیکن تیم امید استقلال است که متولد 1377 بوده و اهل تنکابن مازندران است. این مدافع وسط و 185 سانتی متری در رقابت های این فصل لیگ امیدها، به عنوان بهترین مدافع لیگ انتخاب شد.

 

1506339


فردین رابط بازیکن کُرد و پیرانشهری، دیگر بازیکن مدنظر فرهاد مجیدی است. رابط که تنها 18 سال دارد، شروع فوتبالش از باشگاه تراکتور سازی تبریز بود و سپس به استقلال پیوست. جالب است که بدانید در رده های پایه، به رابط لقب مارادونا داده اند. در دیدار تدارکاتی که آبان ماه سال قبل بین تیم ملی جوانان و استقلال برگزار شد، شاگردان سیروس پورموسوی با تک گل رابط توانستند تیم آندره آ استراماچونی را شکست دهند. رابط در یک برنامه تلویزیونی که سال قبل از شبکه محلی کردستان پخش شد، اعلام کرد که خانوادگی استقلالی هستند و بخاطر عشق و علاقه ای که به وریا غفوری دارد، آرزوی بازی با پیراهن بزرگسالان استقلال را در سر دارد.

 

1506340


حال که صحبت از تصمیم خوب استقلالی ها در بها دادن به بازیکنان امید این تیم شد، بد نیست یادی کنیم از یکی از بهترین بازیکنان لیگ امیدهای کشور، که استقلالی ها به راحتی او را از دست دادند. محمدرضا داوری کاپیتان و بازیساز امیدهای استقلال که در زمان وینفرد شفر هم مدتی در تمرینات بزرگسالان استقلال حضور پیدا کرده بود، چندی پیش با فسخ قرارداد، از جمع آبی پوشان جدا شد. داوری که متولد 1379 می باشد، به مدت 13 سال در آکادمی استقلال حضور داشت و در فصل قبل نیز آمار خیره کننده ی 12 گل و 19 پاس گل را در 25 بازی به ثبت رسانده بود. به نظر می رسد که مدیران استقلال باید در حفظ ستاره های خود که در تیم های پایه حضور دارند، کوشا باشد تا چند سال بعد برای برگرداندن آنها به جمع تیم اصلی، متحمل هزینه های گزاف نشود.

 

1506341

 


اما جالب است که بدانید رضا حسن زاده چند ماه پیش در مصاحبه با "ورزش سه" در خصوص عملکرد خدامرادی و عابدی و تشبیه این دو به جباری و عنایتیِ آینده استقلال، چنین گفته بود:
« فیلمی از یکی از بازیکنان جوان استقلال و معرفی او به نام مجتبی جباری آینده، منتشر شده است. بله او امیرحسین خدامرادی است که اتفاقا بسیار هم بازیکن خوبی است، هم تکنیک دارد، هم سرعت و هم بسیار بازیکن خوش فکری است.

 

1506338


او ادامه داد: فقط امیرحسین خدامرادی نیست و ما در همه پست ها بازیکنان خوبی  داریم. آقای گل لیگ امیدها (محمد عابدی) بازیکن استقلال است که می تواند به بازیکنی شبیه به رضا عنایتی تبدیل شود. ما در همه پست ها بازیکن داریم، به عنوان مثال یک مدافع وسط 185 سانتی متری داریم که بسیار خوش فکر است و یا بازیکنی در پست هافبک دفاعی که به راحتی پاس 40 متری می دهد.»

 

حالا به نظر می رسد با توجه به مصدومیت های پرتعدادی که روی دست فرهاد مجیدی مانده، او ناچار است برای دیدار مقابل سایپا، به بازیکنان جوان تیمش اعتماد کند. به این جمع میتوان ذکریا مرادی و محمد بلبلی را نیز اضافه کرد که احتمال بازی این بازیکنان مقابل سایپا بالا است. اگر مهدی قایدی را فاکتور بگیریم، برخلاف فصل قبل، در این فصل بازیکنان امید و جوان استقلال عملا کمکی به تیم نکرده اند و شاید دلیلش عدم اعتماد کافی کادرفنی سابق و فعلی استقلال بوده باشد. هر چه که هست، باید پذیرفت که آینده ی استقلال و فوتبال کشورمان در میان همین بازیکنان جوان و آینده دار شکل می گیرد و چه بسا بازی با سایپا روز درخشش یک ستاره ی آینده دار استقلال باشد. به مثابه روزی که وحید طالب لوی جوان و گمنام در اصفهان مقابل سپاهان قرار گرفت و با چندین سیو بزرگ، ستاره ی بی چون و چرای تیم قلعه نویی بود و برای خود اسم و رسمی پیدا کرد و یا همچون امثال پیروز قربانی، امیرحسین صادقی، خسرو حیدری، آندو تیموریان و مجتبی جباری که از دل آکادمی استقلال رشد کردند و بعدها تبدیل شدند به بزرگان استقلال.

 

نویسنده: جعفر احمدی

دیدگاه‌ها