کد خبر : 1692286 | 08 تیر 1399 ساعت 10:16 | 21.4K بازدید | 1 دیدگاه

طعم قهرمانی با نیم فصل صدرنشینی؛

یحیی - کالدرون علیه آخرین رکورد پرسپولیسِ برانکو

قهرمانی با 16 هفته صدرنشینی به معنای شکستن رکورد آخرین فصل از پرسپولیسِ برانکوست که کمتر از یک نیم فصل صدرنشین بود و قهرمان لیگ هجدهم شد.

یحیی - کالدرون علیه آخرین رکورد پرسپولیسِ برانکو

به گزارش "ورزش سه"، یک سال پیش در چنین روزی خوش بین ترین هوادار پرسپولیس نیز تصور صدرنشینی قاطعانه با ده امتیاز اختلاف را نداشت اما حالا در فاصله 9 هفته تا پایان، بسیاری از طرفداران، کارشناسان و حتی بازیکنان شاغل در لیگ برتر نیز سرخپوشان تهرانی را قهرمان احتمالی لیگ می‌دانند و روی کاغذ هم شاگردان گل محمدی فاصله چندانی تا این عنوان ندارند.


* آقاکریم، کالدرون و یحیی؛ مثلث صدرنشینی
اما پرسپولیس به این سادگی ها هم صدرنشینی بلامنازع خود را به دست نیاورده؛ از روزی که کریم باقری در میان شعار هواداران مخالف با ایرج عرب سوت را به دهان گرفت و تمرینات پیش فصل را استارت زد تا زمانی که گابریل کالدرون پاگشای خود را با گل مهدی ترابی مقابل پارس جنوبی جشن گرفت و شبی که تیم صدرنشین را تحویل محمدحسن انصاری فرد داد و سپس یحیی گل محمدی این راه را ادامه داد، قرمزهای روزهای پر فراز و نشیبی را تجربه کردند. باخت مقابل تراکتور، شهرخودرو و سپاهان باعث ناامیدی طرفداران پرسپولیس شد و حتی آن ها در مقطعی تا رتبه هفتم نیز پایین رفتند اما با پیروزی های متوالی دوباره به جمع مدعیان برگشتند و صدرنشین شدند.

 

پرسپولیس اولین بار در آخرین بازی نیم فصل صدرنشینی را تجربه کرد. آن ها در ورزشگاه آزادی مقابل نساجی قرار گرفتند تا بازی هفته نُهم را برگزار کنند و با تک گل وحید امیری پیروزی شیرینی را به دست آوردند و قهرمان نیم فصل و صدرنشین هفته شانزدهم لقب گرفتند. در پایان البته دور افتخار گابریل کالدرون که به نظر پایان دوره همکاری او با پرسپولیس بود، کام بخشی از طرفداران را تلخ کرد.

 

 

تیمِ ساخته گابریل کالدرون با آمدن گل محمدی نتایج خوب خود را ادامه داد و با غلبه بر تراکتور، تساوی مقابل استقلال و پیروزی بر دیگر تیم ها صدرنشین قاطع لیگ برتر شد اما آنچه که وضعیت قرمزها و حتی لیگ نوزدهم را به کُلی تغییر داد، انصراف سپاهان از رویارویی با این تیم بود که پس از برد مقابل شهرخودرو، اختلاف با مدعیان را به 10 امتیاز افزایش داد.

 

این یعنی حتی اگر پرسپولیس برابر پیکان، شاهین و ماشین سازی بازنده باشد هم با کسب پنج پیروزی مقابل فولاد، نفت مسجدسلیمان، نساجی، گل گهر و سایپا به عنوان قهرمانی لیگ برتر دست خواهد یافت؛ البته با این فرض که مدعیان تمام بازی ها را به نفع خود خاتمه دهند. این حاشیه امن سبب شده تا شاگردان گل محمدی اطمینان کافی از وضعیت خوب خود داشته باشند که البته یا به انگیزه بالاتر آن ها برای تثبیت قهرمانی تبدیل خواهد شد یا این که غرور ناشی از آن، کار را پیچیده خواهد کرد.

 

* آخرین رکورد تیمِ برانکو می‌شکند؟
پرسپولیس پس از قهرمانی در نیم فصل، شش هفته متوالی صدرنشینی را تجربه کرده و حالا اگر با ادامه این روند قهرمان شود با 16 هفته صدرنشینی به این عنوان دست خواهد یافت. این در حالی است که سرخپوشان در آخرین فصل حضور برانکو ایوانکوویچ کمتراز یک نیم فصل یعنی 14 هفته صدرنشین بودند و هت تریک قهرمانی را تجربه کردند.

 

 

آن ها دو هفته در نیم فصل اول و یک بار هم در هفته شانزدهم در رتبه نخست بودند و بعد از هفته بیستم تا پایان، این جایگاه را حفظ کردند و قهرمان شدند. در هفته بیستم شاگردان برانکو با غلبه بر صنعت نفت آبادان به رده اول صعود کردند. این در حالی است که در پایان لیگ تنها سه امتیاز با تیم دوم یعنی سپاهان اختلاف داشتند.

 

نکته جالب درباره قرمزهای تهرانی این است که حالا می‌توانند اختلاف امتیاز بیشتری هم داشته باشند. پرسپولیس در لیگ اول و ششم حرفه ای، تنها با یک امتیاز اختلاف قهرمان شد و در لیگ های شانزدهم، هفدهم و هجدهم نیز به ترتیب 9، 9 و 3 امتیاز اختلاف را تجربه کردند و هیچگاه با اختلاف امتیاز دو رقمی فاتح لیگ برتر نبودند؛ رکوردی که حالا به شاگردان یحیی گل محمدی چشمک می‌زند و می‌تواند به عامل انگیزه آن ها برای پیروزی در هر 9 مسابقه تبدیل شود.

دیدگاه‌ها