کد خبر : 1692303 | 08 تیر 1399 ساعت 11:44 | 114.8K بازدید | 5 دیدگاه

خوش‌شانسی و بد‌شانسی‌های گلزنان رکوردشکن

در مثلث دایی – لواندوفسکی – رونالدو (عکس)

به بهانه پایان فصل بوندس‌لیگا با آقای گلی رابرت لواندوفسکی نگاهی می‌اندازیم به رقابت لواندوفسکی- رونالدو از یک سو و رقابت رونالدو – دایی از سوی دیگر برای ثبت دو رکورد مهم گلزنی.

در مثلث دایی – لواندوفسکی – رونالدو (عکس)

به گزارش "ورزش سه"، اینکه امروز همه نگاه‌ها به رابرت لواندوفسکی مهاجم لهستانی بایرن مونیخ باشد طبیعی است. لواندوفسکی با پایان فصل 2019-2020 بوندس‌لیگا موفق شد با 34 گل زده عنوان آقای گلی این رقابتها را به خود اختصاص دهد. همانطور که بایرن برای هشتمین بار پیاپی فاتح بوندس‌لیگا شد تا نشان دهد تا اطلاع ثانوی حاکم بلامنازع فوتبال آلمان است لواندوفسکی هم با بالای سر بردن پنجمین جایزه آقای گلی خود در این لیگ نشان داد که قصد ندارد به این زودی‌ها از تخت پادشاهی خود بر مهاجمین شاغل در آلمان پایین بیاید.

 

1506410

 

حالا دیگر آقای گل شدن در بوندس‌لیگا و ثبت رکورد در این لیگ برای لواندوفسکی جذابیت سالهای اول را ندارد. این روزها نگاه او معطوف به یک رکورد دیگر است. رکوردی اروپایی. لواندوفسکی یکی از اسطوره‌های بزرگ دنیای فوتبال را نشانه رفته و قصد دارد با سبقت گرفتن از رکورد اروپایی او، نامش را برای همیشه در کتابهای رکورد فوتبال ماندگار کند : رکورد گلزنی اروپایی کریستیانو رونالدو.

 

 

رکورد تاریخی رونالدو به ثمر رساندن 17 گل در یک فصل لیگ قهرمانان است. همان رکوردی که لواندوفسکی به آن چشم دوخته. لوا می‌داند که فصل جاری بهترین فرصت را برای رسیدن به رکورد رونالدو داشت. او امسال در اوج آمادگی بود و در دوران پیشاکرونا در هفت بازی چمپیونزلیگ 11 گل به ثمر رساند تا رونالدو را واقعا بترساند. رونالدو وقتی قدرت این فصل بایرن و آمادگی لواندوفسکی را می‌دید با خود فکر می‌کرد که شکسته شدن رکوردش چندان هم دور از دسترس نیست.

 

1506524

 

اما ناگهان کرونا از راه رسید و دنیای فوتبال را مثل همه ابعاد زندگی دستخوش تغییرات بزرگ کرد. با توقف بازی‌های فوتبال در سراسر دنیا، لیگ قهرمانان هم متوقف شد و با اینکه حالا علاقه‌مندان چمپیونزلیگ منتظر شروع مجدد بازی‌ها در ماه‌های تابستانی هستند ولی معلوم نیست نیروی محرکه‌ای که در دوران پیشاکرونا بایرن و لواندوفسکی را به سمت شکستن رکورد رونالدو پیش می‌برد در شروع مجدد رقابتها با همان شکل و حالت وجود داشته باشد.

 

اما رونالدو در بحث رکوردهای گلزنی اگر با خوش‌شانسی از راه رسیدن کرونا و متوقف کردن روند عالی لواندوفسکی مواجه شده، با یک بدبیاری هم روبرو بوده. رونالدو علاوه بر اینکه دوست دارد رکورد گلزنی‌اش در چمپیونزلیگ دست‌نخورده بماند، به نوبه خود به دنبال شکستن یک رکورد جهانی است. رکوردی که در اختیار علی دایی قرار دارد. بیشترین تعداد گل زده ملی.

 

1506525

 

رونالدو با توجه به اینکه قرار بود امسال شاهد برگزاری رقابتهای یورو2020 باشیم می‌دانست که در ماه‌های منتهی به تورنمنت هم در چندین بازی دوستانه شرکت خواهد کرد و هم در یورو چند بازی ملی در پیش خواهد داشت. همین عامل و به خصوص احتمال انجام چند بازی‌ دوستانه با تیمهای ضعیف‌تر رونالدو را امیدوار کرده بود که بتواند امسال خود را به رکورد علی دایی برساند و بهترین گلزن ملی تاریخ شود.

 

اما اگر شانس یک بار در قضیه لواندوفسکی و چمپیونزلیگ به رونالدو روی خوش نشان داده بود، در مساله رقابت با علی دایی از رونالدو رو برگرداند. علت، همان واقعه غیر قابل پیشینی بود: ویروس کرونا. اگر لیگ قهرمانان به دلیل کرونا برای چند ماه به تعویق افتاد، رقابتهای یورو به سال آینده موکول شد تا رونالدو نه تنها امکان حضور در این تورنمنت را از دست بدهد بلکه تا اطلاع ثانوی از بازی‌های دوستانه ملی هم محروم باشد.

 

1506528

 

از این سه مهاجم بزرگ، از دست علی دایی کاری ساخته نیست چون او مدتها است کفش‌ها را آویخته و بازنشسته شده. اما رونالدو و رابرت لواندوفسکی مسلما از هدف‌شان دست بردار نخواهند بود و در آینده برای رسیدن به رکوردهای مد نظرشان خواهند کوشید.

 

 

دیدگاه‌ها