کد خبر : 1692369 | 08 تیر 1399 ساعت 15:23 | 120.5K بازدید | 9 دیدگاه

اوج بی اعتمادی در رختکن بارسا

حکم اخراج کیکه ستین در دست سوارز و مسی

شب گذشته پس از کنایه مستقیم لوئیس سوارز به کیکه ستین، اختلاف و بی اعتمادی بازیکنان بارسا نسبت به سرمربی علنی شد.

حکم اخراج کیکه ستین در دست سوارز و مسی

به گزارش "ورزش سه"، به نقل از آاس، بارسلونا شب گذشته بازی برده برابر سلتا را با تساوی عوض کرد تا در صورت برتری رئال مادرید در بازی امشب مقابل اسپانیول، 2 امتیاز از این تیم عقب بیفتد که در کورس قهرمانی و به فاصله شش هفته تا پایان فصل خبر خوبی برای آبی اناری ها نخواهد بود.

با دبل سوارز به نظر می رسید بارسا در مسیر یک پیروزی دیگر قرار دارد ولی یاگو آسپاس دقیقه 88 با ضربه کاشته تماشایی خود بازی را به تساوی کشاند. پس از توقف در زمین سویا،  این دومین تساوی دور از خانه متوالی بارسا در شروع مجدد لالیگا بود.

 

 

1506594

 

 

بعد از اتمام مسابقه، لوئیس سوارز تنها بازیکن بارسلونا بود که به میکسدزون ورزشگاه بالائیدوس آمد و با حرف های خود، اولین اخطارها را به کیکه ستین(سرمربی) داد.

او در پاسخ به این سوال که چرا بارسا در بازی های خارج از خانه صلابت لازم را ندارد گفت:« برای همین چیزهاست که مربی داریم.»

 

سوارز در حالی تساوی تیم را به گردن تصمیمات کیکه ستین انداخت که معضل بارسا در بازی های دور از خانه نه به کیکه ستین که به سرمربی قبلی تیم یعنی ارنستو والورده بر می گردد. در همان اولین بازی فصل، بارسا در زمین بیلبائو و با هدایت والورده 1-0 شکست خورد و همین اتفاق چند هفته بعد در زمین گرانادا تکرار شد ولی در آن زمان نه سوارز و نه هیچ بازیکن بارسا نوک پیکان انتقادات را به سمت والورده نشانه نرفت چرا که والورده به خصوص در دومین فصل حضورش روی نیمکت بارسا توانسته بود به خوبی اعتماد ستاره های تیمش را به دست بیاورد و حتی پس از دو شکست تاریخی برابر رم و لیورپول نیز رختکن به حمایت قاطعانه از او پرداخت.

 

 

1506576

 

 

قطعا سوارز به دلیل از دست رفتن یک پیروزی حتمی، احساسی و عصبی شده بود ولی به نظر نمی رسد که انتقاد علنی او به کیکه ستین تصادفی بوده باشد. او با وجود بازگشت از مصدومیتی طولانی و پس از 4 بازی ناکامی در گلزنی، توانسته بود دبل کند و به تنهایی بار تیم را برابر سلتا به دوش بکشد اما در دقایق پایانی تعویض شد و گریزمان جای او را گرفت و سپس از روی نیمکت شاهد از دست رفتن برتری تیمش شد.

 

حرف های سوارز بیش از آنکه نتیجه یک عصبانیت موقت باشد، نشان می داد که اطمینان او و دیگر بزرگان رختکن بارسا به کیکه ستین از بین رفته است. بی اعتنمادی ای که به نظر از همان روزی که مدیریت تصمیم به جانشینی ستین به جای والورده گرفت، وجود داشت. سوارز و دیگر ستاره های بارسا اطمینان کامل به سرمربی سابق خود داشتند و از اقدام مدیریت مبنی بر برکناری او شگفت زده شدند.

 

 

1506452

 

 

سران بارسا ابتدا به سراغ ژاوی رفتند و سپس گزینه های چون رونالد کومان و مائوریسیو پوچتینو هم مذاکراتی صورت گرفت ولی در نهایت با پاسخ رد همه آنها قرعه به نام ستین افتاد. روز معارفه، اریک ابیدال از تیم مدیریت ورزشی بارسا، هدف از انتخاب ستین را وارد کردن یک شوک مثبت به تیم عنوان کرد.

 

بازیکنان بارسا ارتباطی عمیق و پیچیده با ارنستو والورده داشتند و زمانی که آبیدال در یکی از مصاحبه های خود گفت که بازیکنان تمرینات والورده را جدی نمی گرفتند، اعتراض شدید لیونل مسی را باعث شد چرا که به نوعی ادعا شده بود اخراج والورده کار بازیکنان بوده است.

مسی در اینستاگرام خود علنی از آبیدال درخواست کرد که بازیکنانی که خواهان اخراج والورده بودند را نام ببرد. بحرانی که بیش از یک هفته بارسا را تحت تاثیر قرار داد.

 

 

1506593

 

 

کیکه ستین قطعا گزینه مورد علاقه بزرگان رختکن بارسا نبود. او در اولین نشست خبری خود گفت که عاشق سبک یوهان کریوف است و وعده داد که بارسای او زیبا و تهاجمی بازی خواهد کرد. در اولین بازی ها او با سیستمی بارسا را به زمین فرستاد که نتیجه اش به شکست 2-0 در زمین والنسیا ختم شد تا خیلی زود مجبور به عقب نشیی شود.

عدم اقتدار لازم یا نداشتن قدرت مطلق در تصمیم گیری در نهایت سبب شد تا بارسای ستین روز به روز به بارسای والورده نزدیک تر شود تا جایی که ستین در نشست خبری اخیر خود گفت که بیش از همه به نتیجه گیری فکر می کند تا بازی زیبا چرا که عدم قهرمانی ممکن است به اخراج او منجر شود. حتی اظهارنظرهای حمایتی او در مورد بازیکنان و باشگاه نیز نتوانسته در این مدت، رختکن را با او همراه کند.

 

وضعیت ستین حالا پیچیده تر از همیشه شده است. او تا 2022 با بارسا قرارداد دارد ولی بر اساس بندی در قرارداد، مدیر جدید بارسا در تابستان 2021 می تواند حکم به قطع همکاری با او بدهد. از همان روز اول نیز برچسب مربی موقتی روی ستین بود و هرچند در حال حاضر هیچ گزینه ای برای جانشینی او در دسترس نیست(ژاوی و رونالد کومان قطعا تا سال بعد درگیر السد و تیم ملی هلند خواهند بود و پوچتینو هم چندین بار گفته است که هرگز سرمربی بارسا نخواهد شد) اما بعید است در صورت ناکامی بارسا در لالیگا و لیگ قهرمانان، ستین فصل بعد روی نیمکت بارسا بماند.

 

 

1506592

 

 

بازیکنان بارسا بر این اعتقادند که تیم با ستین در مسیر بهتر شدن قرار نگرفته و حتی کمکی در راه بهبود روند امتیازگیری هم نبوده است. تعویض های ستین در بازی شب گذشته بر خلاف تعویض هایش برابر بیلبائو، باعث تضعیف تیم در دقایق پایانی شد. نه برایثویت و نه گریزمان نتوانستند چیز بیشتری به تیم اضافه کنند و آرتور هم که امروز در تورین برای امضا قرارداد با یوونتوس حضور دارد، مشخص نیست به چه علت جانشین ریکی پویج شد. بازیکنی که جسمش در بارسلوناست و ذهنش در ایتالیا.

 

دیشب لوئیس سوارز اولین اخطار را به نمایندگی از رختکن بارسا به ستین داد و با شرایط فعلی به نظر می رسد تنها یک معجزه بتواند ستین را روی نیمکت بارسا حفظ کند.

 

دیدگاه‌ها