کد خبر : 1692567 | 09 تیر 1399 ساعت 10:50 | 81.5K بازدید | 2 دیدگاه

پشت پایی که لالیگا را مبهوت کرد

بنزما، باز هم در متن یک "ضربه خدا"ی دیگر

پاس گل پشت پای دیشب کریم بنزما به کاسمیرو که سه امتیاز شیرین نصیب رئال مادرید کرد هواداران این تیم را یاد یک پشت پای استثنایی دیگر از تیم شان در سال 2020 انداخته.

بنزما، باز هم در متن یک "ضربه خدا"ی دیگر

به گزارش "ورزش سه"، رئال مادرید دیشب درحالی مهمان اسپانیول بود که این بازی برایش اهمیتی کلیدی داشت چرا که با یک پیروزی می‌توانست از بارسلونا سبقت گرفته و با اختلاف امتیاز صدرنشین جدول لالیگا شود. اتفاقی که با گل کاسمیرو در دقیقه 45+1 افتاد و رئالی‌ها قدم مهمی به سوی قهرمانی این فصل برداشتند.

 

1506958

 

اما درخشان‌ترین صحنه‌ این بازی پاس گل رئال توسط کریم بنزما بود که با پشت پا و به شکلی استثنایی به کاسمیرو داده شد. حرکت زیبای بنزما بسیار مورد توجه قرار گرفته و بلافاصله بعد از بازی سرمربی رئال زیدان به تمجید از این حرکت هموطنش بنزما پرداخت و از آن به عنوان یکی از زیباترین صحنه‌های فوتبالی فصل یاد کرد.

 

 

نیمه اول با برتری محسوس رئال مادرید بر اسپانیول همراه بود. کهکشانی ها توپ و زمین را در اختیار داشتند و به خصوص در یک ربع پایانی موقعیت های خطرناکی نیز روی دروازه میزبان خلق کردند ولی هیچکدام ثمری نداشتند اما دقیقه 45 نوبت به شاهکار کریم بنزما رسید.

 

1506974

 

ستاره فرانسوی در حالی که به شدت یارگیری شده بود، با تیزهوشی تمام و با یک پشت پا توپ را میان پاهای مدافع اسپانیول عبور داد و موقعیتی عالی برای کاسیمیرو فراهم کرد تا هافبک برزیلی با یک بغل پا توپ را به کنج دروازه بچسباند.

 

1506956

 

در پایان بازی، خبرنگاران بی‌تاب صحبت با بنزما درباره حرکت استثنایی او بودند. بنزما با روحیه‌ای متواضع سعی کرد موضوع را کم‌اهمیت جلوه دهد و به خبرنگاران گفت:" حرکت خوبی بود ولی چیزی که مهمتر است گلی است که بعد از آن به ثمر رسید. کاسمیرو خیلی خوب استفاده کرد و ما واقعا خوشحالیم. نگاه من به فوتبال همیشه همین است. می‌دانستم که کاسمیرو دارد از عقب می‌آید".

 

زیدان اما نشان داد که از حرکت زیبای هموطنش لذت برده. او در پایان بازی به خبرنگاران گفت:" حرکت کریم من را شگفت‌زده نکرد چون او بازیکن خلاقی است. کاسمیرو هم عالی کار را تمام کرد. این را می‌توان یکی از درخشان‌ترین حرکات فوتبالی این فصل دانست".

 

اما پاس پشت‌پای درخشان بنزما به کاسمیرو در بازی دیشب، هواداران رئال را یاد یک پاس پشت پای استثنایی دیگر انداخت که اتفاقا بنزما در محور آن حضور داشت. البته این بار نه به عنوان کسی که پاس را ارسال می‌کند، بلکه به عنوان دریافت‌کننده چنین پاسی.

 

1506973

 

1506981

 

در سال 2010 و بازی رئال مادرید مقابل دپورتیوو، درحالیکه رئال تا دقیقه 40 با نتیجه 1-0 از حریفش جلو بود، ورزشگاه ریازور خانه دپورتیوو شاهد یکی از درخشان‌ترین صحنه‌های فوتبالی بود. کاکا، ستاره آن زمان رئال گوتی را در حاشیه محوطه جریمه دید و او را صاحب توپ کرد. گوتی که سنگربان دپورتیوو تک به تک شده بود، با پای چپ وانمود کرد قصد شوت زدن دارد. سنگربان دپورتیوو با دیدن این حرکت فریب او را خورد و سرنگون شد.

 

1506983

 

اینجا بود که گوتی همه را شگفت‌زده کرد و به جای شلیک کردن توپ به سمت دروازه، با یک حرکت پشت پای زیبا توپ را در مسیر حرکت کریم بنزما قرار داد. یک ضربه ساده کافی بود تا مهاجم فرانسوی دروازه را باز کند. روزنامه مارکا در شماره فردای خود از حرکت پشت پای گوتی به عنوان "ضربه خدا" یاد کرد.

 

 

 

 

دیدگاه‌ها