کد خبر : 1692843 | 10 تیر 1399 ساعت 09:56 | 16.4K بازدید | 1 دیدگاه

...و حالا شمارش معکوس تا قهرمانی

یحیی مثل برانکو؛ تاج گذاری برابر حریف فیروزه ای (عکس)

اگر اتفاق عجیبی رخ ندهد، پرسپولیس با کسب 10 امتیاز برای چهارمین بار متوالی به عنوان قهرمانی لیگ برتر ایران دست خواهد یافت.

یحیی مثل برانکو؛ تاج گذاری برابر حریف فیروزه ای (عکس)

به گزارش "ورزش سه"، مشت های گره کرده یحیی، ماسکی که یک ماه است به صورت زده و حالا موقت آن را پایین داده تا صورت خوشحالش نیز برای طرفداران مشخص شود، خوشحالی با یک لبخند و البته لبخندی که زیر چهره مصمم او پنهان شده؛ این ها را می‌شود از این فریم های جذاب بعد از پیروزی مقابل پیکان دید.

 

یحیی گل‌محمدی نزدیک تر از هر زمان دیگری به عنوان قهرمانی است. حتی نزدیک تر از وقتی که محمد نوری دروازه سپاهان را در بازی فینال جام حذفی باز کرد و اگر مقاومت 30 دقیقه ای سرخ ها نمی‌شکست، قهرمانی به دست می‌آمد اما این اتفاق رخ نداد و جام از دست یحیی پرید. آن موقع شاید خیلی از هواداران پرسپولیس نگران این بودند که تیمشان گل بخورد ولی حالا حتی برای مقاومت 30 روزه هم نگرانی خاصی ندارند. تیم پرسپولیس باهدایت یحیی به پیروزی عادت کرده و بعد از غلبه بر تراکتور، شهرخودرو، صنعت نفت، سپاهان و پیکان به تنها سه پیروزی و یک تساوی احتیاج دارد تا با 60 امتیاز قهرمانی تیمش راه قطعی کند.

 

نکته جالب درباره سرخ های پایتخت این است که آن ها دوباره در شهر قدس خیال خود را از عنوان قهرمانی تا حدی راحت کرده‌اند؛ لیگ هفدهم نیز بعد از گل این که با دبل علیپور و تک گل منشا از سد پیکان گذشتند، در مقابل طرفداران شادی ایسلندی را انجام دادند و بعدها چند نفر از بازیکنانشان گفتند که آن پیروزی باعث شد که به دبل قهرمانی لیگ باور پیدا کنند.

 

آن فصل پرسپولیس در هفته بیست و یکم به امتیاز 50 رسید اما حالا یک هفته دیرتر به این امتیاز دست یافته ولی نقطه اشتراک همان حضور در ورزشگاه شهر قدس و پیروزی سه گله برابر پیکان است که البته اگر هواداران نیز حضور داشتند، می‌شد با یک ایسلندی به شکل خاطره انگیزتری ثبت شود.

 

 پرسپولیس از هشت بازی آینده باید 10 امتیاز کسب کند تا قهرمانی اش قطعی شود. آن ها در برابر شاهین، ماشین سازی و فولاد دیدار حساسی را خواهند داشت و شاید بتوانند تا اواسط تیر ماه کار را تمام کنند. البته روی کاغذ هنوز هیچ اتفاقی رخ نداده؛ استقلال، سپاهان و حتی تراکتور و شهرخودرو به قهرمانی امیدوارند و مأموریت یحیی این است که مثل برانکو تیم قهرمان را حفظ کند. این کاری است که اگر انجام دهد، تاج‌گذاری‌اش رسمی خواهد شد و فرصت این را خواهد داشت که فرمانروایی در قلعه سرخ را ادامه بدهد.

 

 

 

 

 

 

 

دیدگاه‌ها