کد خبر : 1692941 | 10 تیر 1399 ساعت 17:15 | 6.2K بازدید | 0 دیدگاه

۵ تاچ برای گل لوسیانو پریرا

آنالیز گل‌های فولاد: پاس دقیق، تیر خلاص!

گل دوم فولاد در دیدار برابر ماشین‌سازی کار تیمی زیبا و سریع فولادی‌ها برای رسیدن به دروازه حامد لک را نشان می‌دهد.

آنالیز گل‌های فولاد: پاس دقیق، تیر خلاص!

به گزارش ورزش سه، فولاد در پنج دیدار اخیر خود در لیگ‌برتر موفق به پیروزی شده، فولاد پس از ۴ ماه وقفه اما با بدنسازی مناسب توانست همان کیفیت سابق خود پیش از تعطیلات را داشته باشد که تاثیر یوسو مربی بدنساز اسپانیایی این تیم غیر قابل انکار است.


فولاد در دو بازی اخیر خود پس از شروع دوباره لیگ‌برتر موفق به زدن چهار. گل شده که با مرور این چهار گل متوجه می‌شویم که فولادی‌ها با پاس‌های سریع و دقیق به دروازه حریفان می‌رسیدند که اگر خوش شانس بودند در این دو بازی گل‌های بیشتری به ثمر می‌رساندند.

 

گل اول: موسی کولیبالی

محمد آبشک در حرکتی تمرین شده، اوت دستی را به محمد قاسمی نژاد می‌سپارد و توپ را از او تحویل می‌گیرد و پس از یک سر توپ ارسالی دقیق انجام می‌دهد که موسی کو با ضربه سر دقیق دروازه استقلال را باز می‌کند. هماهنگی فولادی‌ها روی این سانترها چندین و چند بار در این دو مسابقه دیده شده که اگر تیرک دروازه و یا درخشش گلرهای حریف نبود قطعا می‌توانستند گل‌های بیشتری بزنند.

 

1507527

 

گل دوم: مجتبی نجاریان

نجاریان پس از گرفتن توپ برگشتی، یک‌دو را با شیمبا انجام داد و در بهترین زمان شوت زد تا دروازه حسینی را باز کند. اندکی تعلل و یا تاخیر قطعا می‌توانست این موقعیت را تبدیل به یک شوت بلاک شده کند اما سرعت در انجام حمله یک گل به ارمغان آورد.

 

 

1507526

 

گل سوم: فرشاد احمدزاده

شوت عباس بوعذار را حامد لک برگشت داد اما حمله فولادی‌ها ادامه داشت، وحید حیدریه که شیمبا را در حالت آفساید داشت، خود با توپ حرکت کرد و سانتر دقیق وی با ضربه سر احمدزاده همراه شد تا دروازه ماشین‌سازی باز شود. در این صحنه نباید از حرکت بوعذار غافل شویم که با یورش خود به سمت دروازه دو مدافع ماشین‌سازی را با خود با تیرک نزدیک می‌آورد تا نظم دفاعی این تیم به هم بریزد و البته تمرکز گلر حریف بهم بخورد تا احمدزاده راحت‌تر بتواند ماموریت خود را انجام بدهد، ماموریتی که در بازی قبل فولاد دو ضربه به تیرک حاصل آن بود.

 

1507528

 

گل چهارم: لوسیانو پریرا
زیباترین گل فولاد اما در نیمه دوم بازی با ماشین‌سازی زده شد که می‌تواند به عنوان حرکت برتر تیمی هفته معرفی شود. زبیر نیک‌نفس با پاس دقیق طولی توپ را به احمدزاده می‌دهد اما این بازیکن به جای کنترل توپ را برای محمد آبشک می‌فرستد، آبشک پس از کنترل با سین بدون تاچ آن را به صورت کات‌بک به همان‌جایی می‌فرستد که شیمبا منتظر آن است تا مهاجم برزیلی تیر خلاص را بزند. حرکاتی که معلوم است بارها و بارها در تمرینات فولاد تمرین شده‌اند و البته تنوع زیادی دارند که ذهن تیم و بازیکنان حریف را درگیر خود می‌کنند. 

 

 

1507529

 

1507530

 

 

فولاد با این پنج برد پیاپی جهش بزرگی در جدول داشته و اکنون در رده سوم قرار دارد، قرمزپوشان اهوازی در هفته آینده باید به مصاف نساجی بروند، شناخت نکونام از تیم سابقش می‌تواند کمک شایانی به فولادی‌ها برای موفقیت بکند تا روند موفقیت فولاد ادامه دار باشد.

دیدگاه‌ها