کد خبر : 1694161 | 16 تیر 1399 ساعت 14:23 | 18.9K بازدید | 13 دیدگاه

ربانی: بعد از قرنطینه حداقل 2 هفته زمان برای آماده سازی می‌خواهیم

انتقاد مربی بدنساز استقلال از موضع سهیل مهدی

مربی بدنساز استقلال اعلام کرد شروع دوباره مسابقات استقلال بلافاصله بعد از دو هفته قرنطینه بازیکنان کرونایی امکان پذیر نیست.

انتقاد مربی بدنساز استقلال از موضع سهیل مهدی

به گزارش "ورزش سه"، سهیل مهدی سرپرست کمیته مسابقات سازمان لیگ امروز اعلام کرد که تیم هایی که بازیکنان کرونایی دارند، بلافاصله بعد از قرنطینه دو هفته ای باید وارد مسابقات شوند و کارشان را از سر بگیرند اما با توجه به تعداد زیاد کرونایی ها در استقلال این مساله با انتقاد کادرفنی این تیم مواجه شده است.


علیرضا ربانی مربی بدنساز استقلال درباره صحبت های سهیل مهدی به خبرنگار ما گفت:«علم بدنسازی به ما می‌گوید بازیکنی که دو هفته قرنطینه کامل بوده و هیچ تمرینی نداشته حداقل به همان میزان زمان لازم دارد تا بتواند از نظر بدنی به شرایط قبل خود برگردد و طبیعتا بازیکنان کرونایی ما به بعد از دوران قرنطینه و بهبودی دو هفته دیگر زمان برای آماده سازی می‌خواهند.»


وی ادامه داد: «ویروس کرونا یک ویروس ناشناخته است. تا قبل از اینکه ویروس کرونا بیاید، متخصصین بیماری های عفونی اعتقاد داشتند اگر علائم بالای گردن باشد مبتلایان می توانند تمرین سبک کنند و اگر علائم پایین گردن مثل بدن درد و تب باشد نمی توانند تمرینی انجام بدهند. بعد از آمدن کرونا اما متخصصین قلب و ریه اعتقاد دارند که حتی اگر فرد مبتلا علائمی نداشته باشد هم نمی‌تواند تمرینی انجام بدهد. طبیعتا فردی که به این ویروس مبتلا می‌شود از نظر سیستم ایمنی بدن ضعیف می‌شود. از این رو بازیکنان نمی‌توانند با ابتلا به ویروس در مدت قرنطینه تمرین هم داشته باشند. پس این صحبت های آقای سهیل مهدی تعجب آور است که بلافاصله بعد از پایان قرنطینه بازیکنان مبتلا شده به مسابقات برگردند.»


مربی بدنساز استقلال همچنین بیان کرد: «ما از ابتدا گفتیم که برگزاری مسابقات فوتبال یک تصمیم اشتباه است اما دوستان قبول نکردند و وارد بازی‌ها شدیم. حالا اما برگزاری مسابقات تیم هایی که بازیکن کرونایی دارند بلافاصله بعد از دوران قرنطینه اشتباه تر از تصمیم قبلی است که این مساله به ضرر ما خواهد شد.»


ربانی در پایان افزود: «اگر قرار به این باشد که بازی های ما از دو هفته دیگر بلافاصله شروع شود، عملا ما بازهم نمی‌توانیم از بازیکنانی که مبتلا به کرونا شده‌اند استفاده کنیم و همانطور که گفتم بازی های ما حداقل باید 4 هفته دیگر شروع شود.»

دیدگاه‌ها