کد خبر : 1695892 | 24 تیر 1399 ساعت 17:00 | 44.6K بازدید | 0 دیدگاه

در نشست خبری بازی با آرسنال

کلوپ: بخشودگی سیتی خبر خوبی برای فوتبال نبود

یورگن کلوپ نارضایتی خود از تایید فرجام خواهی منچسترسیتی در دادگاه حکمیت ورزشی را نشان داد.

کلوپ: بخشودگی سیتی خبر خوبی برای فوتبال نبود

به گزارش "ورزش سه"، دادگاه عالی ورزش CAS در جلسه روز گذشته خود که برای تصمیم‌گیری درباره تقاضای فرجام‌خواهی منچسترسیتی نسبت به ممنوعیت دو فصله حضور این تیم در رقابتهای اروپایی برگزار شد، به نفع باشگاه انگلیسی حکم داد و حکم بدوی ممنوعیت را نقض کرد. به این ترتیب منچسترسیتی فصل آینده در رقابتهای اروپایی حضور خواهد داشت

 

 

1511178

 

 

در ماه ژوئن یوفا حکم به تخطی منچسترسیتی از قوانین فایننشل فیرپلی داد و علاوه بر جریمه 30 میلیون یورویی سیتی به این خاطر این باشگاه را به مدت دو فصل از حضور در رقابتهای اروپایی منع کرد. سیتی در واکنش به این حکم یوفا از دادگاه عالی ورزش تقاضای فرجام‌خواهی کرد و دیروز با برنده شدن در این فرجام‌خواهی جواز حضور در لیگ قهرمانان دو فصل آینده را بدست آورد. جریکه نیز به 10 میلیون یورو کاهش پیدا کرد.

 

 

1510949

 

 

یورگن کلوپ سرمربی لیورپول که در نشست خبری بازی با آرسنال شرکت کرده بود، بخشودگی سیتی را اتفاقی خوب برای این باشگاه عنوان کرد ولی آن را یک خبر خوب برای فوتبال نمی داند.

کلوپ گفت:« نمی دانم صلاحیت صحبت در این مورد را دارم یا خیر چون مساله ای خیلی جدی است. به شخصه برای سیتی خوشحالم که می تواند در لیگ قهرمانان حاضر باشد. در هر صورت دیگر خبری از 10 یا 12 بازی کمتر در فصل برای شان نخواهد بود و این می تواند برای ما و دیگر رقبای سیتی در لیگ برتر خبر خوبی باشد اما صادقانه بگویم که فکر نمی کنم خبر دیروز، یک خبر خوب برای دنیای فوتبال بوده باشد.»

 

کلوپ ادامه داد:« فیرپلی مالی ایده خوبی است چرا که به نوعی حامی تیم ها و نیز رقابت های فوتبالی است. اینگونه هیچ باشگاهی قادر به خرج کردن پول های گزاف و بی رویه در فوتبال نخواهد بود و می توان اطمینان داشت که هزینه ها بر پایه منابع معتبر هستند.

این وظیفه من نیست تا در این مورد به قضاوت باشگاه سیتی بپردازم و این کار را هم نخواهم کرد. ترجیح می دهم به سیستم فیرپلی مالی اتکا و اعتماد کنم و امیدوارم حد و مرزها برای هزینه کردن سرجایش بماند چرا که به نفع فوتبال است. اگر باشگاه یا باشگاه هایی این قضیه را رعایت نکنند، آنگاه رقابت کردن در فوتبال دشوار خواهد شد.»

 

دیدگاه‌ها