کد خبر : 1696289 | 26 تیر 1399 ساعت 19:48 | 27K بازدید | 1 دیدگاه

 اپیدمی تغییر  بیماری عجیب لیگ نوزدهم

ویژه: ضعیف ترین سرمربی لیگ برتر در امتیاز گیری!

در نوزدهمین دوره ی لیگ برتر آمار حیرت انگیز تغییر سرمربی 12 تیم به ثبت رسیده است که در نوع خود یک رکورد عجیب تلقی می شود.

ویژه: ضعیف ترین سرمربی لیگ برتر در امتیاز گیری!

به گزارش "ورزش سه"، سیروس پورموسوی آخرین فردی است که به جمع سرمربیان این فصل لیگ برتر اضافه شد تا از حیث تغییر سرمربی، لیگ نوزدهم به یک رکورد عجیب و غریب دست پیدا کند. در این دوره از رقابت های لیگ برتر، تنها 4 تیم دست به تغییر سرمربی خود نداده اند و برخی تیمها حتی تا 4 سرمربی را در طول یک فصل تجربه کرده اند که آمار عجیبی برای لیگ نوزدهم است. در این گزارش به بررسی تیم هایی که سرمربیان خود را تغییر داده اند، می پردازیم.

 

پرسپولیس (2 سرمربی)
نهم تیرماه 98 بود که گابریل کالدرون آرژانتینی وارد ایران شد و هدایت سرخپوشان پایتخت را بر عهده گرفت. کالدرون در ابتدا نتایج خوبی نگرفت اما رفته رفته و به مرور زمان، او توانست تیمش را به صدر جدول برساند ولی با تمام این وجود، او به خاطر عدم پرداخت مطالباتش و اختلافاتی که با هیئت مدیره و مدیران پرسپولیس داشت، از جمع سرخپوشان جدا شد و در تاریخ 23 دی ماه جای خود را به یحیی گل محمدی داد که با حاشیه های فراوان، از شهرخودرو جدا شده بود. کالدرون در 15 بازی نیم فصل اول که هدایت پرسپولیس را بر عهده داشت، صاحب 10 برد، 4 شکست و یک تساوی شد و با 31 امتیاز و کسب میانگین 2.06 امتیاز در هر بازی، توانست تیمش را به مقام قهرمانی نیم فصل برساند و با عملکردی قابل دفاع، از پرسپولیس جدا شود. گل محمدی در 9 دیداری که در لیگ برتر (تا هفته ی بیست و چهارم) هدایت پرسپولیس را برعهده گرفته، تنها مقابل استقلال متوقف شده و در سایر دیدارها به پیروزی رسیده تا با کسب رکورد 2.77 امتیاز در هر بازی، رکورد فوق العاده ای را از خود بجای بگذارد. 

 

1511537

 

شهرخودرو (3 سرمربی)
شهرخودرویی ها فصل را با یحیی گل محمدی آغاز کردند. آنها در هفته های ابتدایی فوق العاده ظاهر شدند و چند هفته ای نیز صدرنشین لیگ برتر بودند. مشهدی ها در دقایق پایانی به گل می رسیدند و حریفان را شکست می دادند. تا اینکه تیم یحیی دچار افت شد و صدر را از دست دادند. گل محمدی در 16 دیداری که سرمربی نماینده ی مشهد بود، به 8 پیروزی دست پیدا کرد، در 4 دیدار شکست خورد و 4 بار نیز مقابل حریفان به تساوی رضایت داد. بیست و هشت امتیازی که گل محمدی برای شهرخودرو کسب کرد، باعث شد او به رکورد 1.75 امتیاز در هر بازی برسد. پس از جدایی گل محمدی، مدیران شهرخودرو به مجتبی سرآسیابی اعتماد کرده و او را جایگزین یحیی کردند. سرآسیابی در 8 دیدار هدایت سرخپوشان مشهدی را بر عهده داشت، 4 پیروزی کسب کرد، 2 بار شکست خورد و 2 بار نیز به نتیجه مساوی دست پیدا کرد و با کسب 14 امتیاز، بطور میانگین دقیقا به اندازه گل محمدی (1.75) برای شهرخودرو کسب امتیاز کرد. با جدایی سرآسیابی از شهر خودرو، سهراب بختیاری زاده جایگزین او شد و مربی جدید شهرخودرو در اولین تجربه ی هدایت این تیم، باید به مصاف پارس جنوبی برود.

 

1511413

 

تراکتور (2 سرمربی)
تبریزی ها فصل را با مصطفی دنیزلی آغاز کردند. تراکتور لیگ نوزدهم را طوفانی آغاز کرد. کسب پنج برد و دو تساوی در هفت هفته ابتدایی، تراکتور را به یکی از مدعیان اصلی کسب عنوان قهرمانی لیگ برتر تبدیل کرد. این تیم در هفت بازی ابتدایی خود علاوه بر کسب نتایج خوب، هیچ گلی هم دریافت نکرده بود. شاگردان دنیزلی به همراه سپاهان و شهرخودرو، در صدر یکه تازی می کردند. تا اینکه یک هفته پس از پیروزی پرگل مقابل نساجی در قائمشهر، تراکتور در آبادان مقابل صنعت نفت قرار گرفت. با شکست دو بر یک تبریزی ها در آبادان، روند نزولی آنها شروع شد. آنها 3 هفته متوالی شکست خوردند و در نهایت پس از تساوی مقابل شاهین، دنیزلی از هدایت این تیم کناره گیری کرد. افندی در 11 بازی تیمش را صاحب 5 برد کرد، 3 بازی را واگذار کرد و در 3 دیدار به تساوی رسید تا با کسب 18 امتیاز و میانگین 1.63 امتیاز از جمع تبریزی ها جدا شود. در دیدار با ماشین سازی، احد شیخ لاری هدایت تراکتور را به عهده گرفت و او این دیدار را به دیگر نماینده تبریز واگذار کرد. سپس ساکت الهامی به عنوان سرمربی تراکتور معرفی شد. الهامی تا هفته ی بیست چهارم در 12 دیدار که سرمربی بوده، 7 بازی را برده، 3 بارشکست خورده و 2 بار به مساوی رسیده تا با کسب 23 امتیاز و میانگین 1.91 امتیاز، رکورد خوبی را ثبت کرده باشد.

 

 

استقلال (2 سرمربی)
داستان این فصل استقلال را تقریبا همه حفظ هستیم. آنها با آندره آ استراماچونی فصل را آغاز کردند که در ابتدا نتایج ناامید کننده بدست آوردند. آبی ها 6 هفته صبوری به خرج دادند تا رنگ پیروزی را ببینند. اولین برد استقلال و استراماچونی در لیگ برتر مقابل گل گهر و در هفته ی ششم لیگ بود. پس از آن نتایج درخشان و فوق العاده ی آبی های پایتخت از راه رسید. آنها بازیها را می بردند و با وجود یک بازی بیشتر، به صدر جدول رسیدند تا داستان جدایی استرا از استقلال شکل گرفت و او جای خود را به مجیدی داد. استقلال تحت هدایت استراماچونی در 13 دیدار صاحب 7 برد، 4 تساوی و 2 شکست شد تا استرا با کسب 25 امتیاز و میانگین 1.92 امتیاز در هر بازی، رکورد خوبی را از خود به جای بگذارد. استقلال در 3 دیدار مقابل پیکان، شاهین و ماشین سازی بدون سرمربی بود تا اینکه فرهاد مجیدی در تاریخ 12 دی ماه 98 به صورت رسمی به عنوان سرمربی استقلال معرفی شد. مجیدی تا به اینجای کار در 7 دیدار به 2 برد رسیده، 2 بازی را باخته و 3 بار هم تیمش به مساوی رضایت داده است تا با کسب 9 امتیاز و میانگین 1.04 امتیاز در هر بازی، رکورد ناامید کننده ای را برای استقلال به ثبت رسانده باشد. 

 

1510404

 

صنعت نفت (2 سرمربی)
آبادانی ها با اسکوچیچ آغاز کردند و اکنون با بهنام سراج ادامه می دهند. صنعت نفت با هدایت دراگان اسکوچیچ در 18 هفته از لیگ برتر به 8 پیروزی، 6 تساوی و 4 شکست دست یافت و با کسب 30 امتیاز، رکورد خوبی را به دست آورد. اسکوچیچ به طور میانگین 1.66 امتیاز برای صنعت نفت کسب کرد که رکورد خوبی برای این تیم محسوب می شود. با جدایی اسکوچیچ، بهنام سراج سرمربی این تیم شد. سراج در 6 بازی دو بار تیمش را پیروز زمین کرده است، 3 بار شکست خورده و یکبار به مساوی رسیده است تا با کسب 7 امتیاز و میانگین 1.16 امتیاز در هر بازی، رکورد بدی را به ثبت برساند.

 

1482412

 

نساجی قائمشهر (2 سرمربی)
نماینده ی قائمشهر فصل را با محمدرضا مهاجری شروع کرد. آنها در 20 بازی که مهاجری را روی نیمکت داشتند 4 بار بردند، 8 بار باختند و 8 بار مساوی کردند تا مهاجری با کسب 20 امتیاز در 20 بازی و میانگین یک امتیاز در هر دیدار، جایش را به محمود فکری بدهد. از زمان روی کار آمدن فکری، نساجی در 3 دیدار، به دو پیروزی و یک تساوی رسیده تا فکری با کسب 7 امتیاز، فعلا عملکرد خوبی را در تیم نساجی ثبت کرده باشد.

 

1507097

 

ذوب آهن (4 سرمربی)
نیمکت ذوب آهن در این فصل عجیب، 4 سرمربی را به خود دیده است. آنها ابتدا با منصوریان شروع کردند و با گذشت 15 بازی، علیمنصور از هدایت ذوبی هدا کناره گیری کرد. او در این بازیها 3 بار برنده شد و 6 بار بازنده و 6 بار هم به نتیجه مساوی رسید. 15 امتیاز در 15 بازی و میانگین یک امتیاز در هر دیدار، نتیجه ی تلاش اولین سرمربی این فصل ذوب آهن بود. آنها در دیدار مقابل سایپا حسن استکی را به عنوان سرمربی موقت روی نیمکت گذاشتند و بازی را 3-1 باختند. سپس، میودراگ رادولوویچ بجای منصوریان هدایت ذوب آهن را تا زمان شیوع کرونا به عهده گرفت. این سرمربی مونته نگرویی، در 5 دیدار مربی ذوب بود که ماحصل تلاش او 2 برد، 2 باخت و یک تساوی بود. رادولوویچ 7 امتیاز کسب کرد و با ثبت آمار 1.4 امتیاز در هر بازی، اصفهان را برای همیشه ترک کرد. لوکا بوناچیچ چهارمین سرمربی ذوب آهن در این فصل است. او که به تازگی مسئولیت هدایت ذوب را پذیرفته، در 3 دیدار، یک بازی را برنده شده و دو مسابقه را واگذار کرده است. در این 3 بازی، ذوب آهن 7 گل زده و 7 گل خورده و بوناچیچ با آمار میانگین یک امتیاز در هر بازی، به کارش ادامه می دهد.

 

1510077

 

ماشین سازی (4 سرمربی)
ماشین سازی با رسول خطیبی فصل را شروع کرد که نتایج نسبتا خوبی را نیز بدست آورد. نخستین سرمربی ماشین در این فصل، در 16 دیدار شش برد، شش باخت و چهار تساوی را بدست آورد. با کسب 22 امتیاز، خطیبی آمار 1.38 امتیاز در هر دیدار را ثبت کرد. مدیران ماشین سازی، احد شیخ لاری را جایگزین خطیبی کردند. شیخ لاری در یک دیدار این فصل نیز سرمربی موقت تراکتورسازی بود که اتفاقا بازی را به همین ماشین سازی واگذار کرد. شیخ لاری در شش دیداری که سرمربی بود، 4 بازی را باخت و در دو دیدار به تساوی رسید. او بدون به دست آوردن پیروزی و با کسب میانگین 0.33 امتیاز در هر دیدار، عنلکرد بدی را ثبت کرد و از هدایت نماینده ی دوم شهر تبریز کنار گذاشته شد. پس از شیخ لاری این بار نوبت به محمدرضا مهاجری رسید تا سکان هدایت ماشین سازی را بر عهده بگیرد ولی عمر سرمربی گری او در تبریز فقط دو بازی بود که تیم او هر دو دیدار را واگذار کرد تا مهاجری بدون کسب امتیاز، از ماشین سازی جدا شود. چند روز پیش، هومن افاضلی پس از جدایی از پارس جنوبی، هدایت ماشین سازی را بر عهده گرفت.

 

1511392


پارس جنوبی جم (3 سرمربی)
جمی ها لیگ نوزدهم را با فراز کمالوند آغاز کردند. آنها در 14 دیدار تحت هدایت کمالوند تنها یک بازی را برنده از زمین بیرون آمدند و 8 بار به تساوی رضایت دادند و 5 بازی را واگذار کردند. کمالوند با کسب 11 امتیاز و ثبت رکورد 0.78 امتیاز در هر بازی، آمار ناامید کننده ای را از خود بجا گذاشت. پس از کمالوند، دو سرمربی موقت در دو دیدار هدایت پارس را برعهده گرفتند. عرفان جم رتبه مربی موقت آنها مقابل پرسپولیس بود که بازی را واگذار کردند و مهدی نوری نیز در دیدار مقابل پیکان سرمربی موقت بود که پارس آن بازی را با پیروزی پشت سر گذاشت. سپس هومن افاضلی به عنوان سرمربی پارس مشغول به کار شد و در 7 دیدار، با کسب یک برد، 4 تساوی و 3 شکست، از سمتش استعفا داد. افاضلی با کسب 7 امتیاز در 7 بازی، به طور میانگین در هر بازی یک امتیاز کسب کرد. امروز سیروس پورموسوی رسما به عنوان جانشین افاضلی معرفی شد تا او سومین سرمربی این فصل جمی ها باشد البته اگر دو سرمربی موقت این تیم را به حساب نیاوریم.

 

1500700

 

پیکان (2 سرمربی)
خودروسازان ابتدا با محمد فرکی پای به رقابت های لیگ نوزدهم گذاشتند. فرکی 14 دیدار وظیفه ی هدایت پیکان را بر عهده داشت که کارنامه ی او شامل 3 برد، 11 شکست و 4 تساوی بود که این سرمربی، با کسب تنها 13 امتیاز از 14 بازی، آمار بدی را به ثبت رساند. او به طور میانگین در هر دیدار 0.92 امتیاز برای پیکان بدست آورد. پس از استعفای فرکی، عبدالله ویسی جایگزین او شد. ویسی که خودش فصل را با سرمربی گری شاهین آغاز کرده بود، در 6 دیداری که سرمربی پیکان بوده، دو برد، دو مساوی و دو شکست را تجربه کرده و با 8 امتیاز در 6 دیدار، میانگین 1.33 امتیاز در هر دیدار برای پیکان کسب کرده است.

 

1510501

 

گل گهر (2 سرمربی)
سیرجانی ها امسال با وینگو بگوویچ به لیگ برتر صعود کردند و تصمیم گرفتند این فصل را نیز با سرمربیشان سپری کنند ولی این مربی کروات در 6 هفته نخست لیگ برتر تنها توانست تیمش را صاحب 3 امتیاز از 3 تساوی کند و سه بازی را نیز واگذار کرد. بگوویچ پس از شکست مقابل استقلال از کار برکنار شد و با کسب 0.5 امتیاز در هر بازی، از جمع سیرجانی ها جدا شد و جایش را به مجید جلالی داد. جلالی نیز تاکنون و در 18 دیدار، سه پیروزی برای تیمش کسب کرده، 10 بازی را واگذار کرده و به 7 تساوی رسیده است. کسب 16 امتیاز، آمار 0.88 امتیاز در هر دیدار را برای جلالی به ثبت رسانده است. مجید جلالی چند روزی تیم گل گهر را ترک کرد و حتی گفته شد که محمدرضا مهاجری به عنوان جایگزین او انتخاب شده است که آقا معلم به نوعی کامبک زد و به تمرینات نماینده ی سیرجان بازگشت.

 

1507314

 

شاهین (4 سرمربی)
در ابتدای فصل و با صعود شاهین به لیگ برتر، گواردیولای وطنی هدایت شاهین را به عهده کرد. عبدالله ویسی در آغاز رقابت های این فصل، به عنوان سرمربی نماینده ی بوشهر معرفی شد اما او دوام زیادی در این تیم نیاورد و پس از تنها 6 هفته، از سمت خود کناره گیری کرد و جایش را به مهرداد کریمیان داد. ماحصل کار ویسی در شاهین، پنج شکست و تنها کسب یک تساوی مقابل پیکان بود. ویسی با کسب تنها 0.16 امتیاز در هر بازی، از شاهین رفت تا مهرداد کریمیان جایگزین او شود. 


کریمیان در اولین گام، توانست در مرحله ی یک هشتم نهایی جام حذفی، از سد سایپا بگذرد تا امید به اردوی شاهینی ها برگردد. اما این برد، جرقه ای بیش نبود چرا که شاهین در سه دیدار متوالی مقابل نفت مسجد سلیمان، پرسپولیس و ذوب آهن شکست خورد. اولین امتیاز کریمیان با شاهین مقابل گل گهر به دست آمد. کریمیان نیز با کسب میانگین 0.25 امتیاز در هر بازی، جایش را به میشو داد. 


شاهین با سرمربی جدیدش خوب ظاهر شد و در 4 دیدار متوالی به تساوی دست پیدا کرد تا اینکه آنها با نتایج چهار بر یک و پنج – صفر به استقلال و سپاهان باختند. میشو تا زمان شیوع کرونا و تعطیلی مسابقات فوتبال، در 12 دیدار لیگ برتر سرمربی شاهین بود که عملکرد بهتری داشت و توانست 14 امتیاز برای این تیم کسب کند که بطور میانگین در هر مسابقه، 1.27 برای شاهین کسب کرده است. اما پس از شیوع کرونا، میشو از ایران خارج شد و به شاهین برنگشت. پس از شروع مجدد مسابقات لیگ، مهرداد کریمیان مجددا سرمربی شاهین شد و در 3 دیدار پس از کرونا، یک تساوی و دو شکست حاصل تلاش او و شاگردانش بوده است. در مجموع رفت و برگشت های کریمیان، او در 7 دیداری که سرمربی شاهین بود، 2 امتیاز کسب کرد تا در نهایت، میانگین 0.28 امتیاز را برای خود ثبت کند.


حالا با انتخاب مهدی پاشازاده به عنوان سرمربی شاهین، بوشهری ها امیدوارند اختلاف خود با تیم های کاندیدای سقوط کم کنند و تیمشان در لیگ برتر بماند.

 

1443756

 

جعفر احمدی

دیدگاه‌ها