کد خبر : 1697321 | 31 تیر 1399 ساعت 13:37 | 20.5K بازدید | 6 دیدگاه

نگاهی به فصل کرونایی لیگ اسپانیا

20 فریم ماندگار؛ لالیگا در قاب عکاس‌ها

فصل 2019-2020 لالیگا صحنه‌های به یادماندنی زیادی داشت. در این یادداشت به 20 نمونه از این تصاویر خواهیم پرداخت.

20 فریم ماندگار؛ لالیگا در قاب عکاس‌ها

به گزارش "ورزش سه"، فصل 2019-2020 لالیگا با همه فراز و نشیبها و غمها و شادی‌های خود برای تیمهای مختلف اسپانیایی سرانجام با قهرمانی رئال مادرید به پایان رسید. این فصل با همه فصلهای تاریخ این لیگ تفاوت داشت چرا که به دلیل بحران کرونا در اسپانیا با توقفی بلندمدت مواجه شده و حتی بیم آن می‌رفت که به کلی در این فصل تعطیل شود. در نهایت رقابتها اما از سر گرفته شد و با شرایطی ویژه ادامه پیدا کرد تا در نهایت جام قهرمانی در دستان رئال مادرید آرام بگیرد.

 

در این یادداشت به 20 تصویر مشهور این فصل که به یادماندنی‌ترین تصاویر رقابتهای لالیگا در سالی که گذشت هستند خواهیم پرداخت.

 

ضربه برگردان آدوریز

آرتیز آدوریز بازیکن اتلتیک بیلبائو سال پایانی دوران فوتبال خود را با یک ضربه برگردان تماشایی در اولین بازی فصل این تیم مقابل بارسلونا آغاز کرد که به گل تبدیل شد.

 

1513139

 

اولین شادی بعد از گل گریزمان

آنتوان گریزمان در اولین بازی خانگی خود با پیراهن بارسلونا اولین گل خود را به ثمر رساند و به شکلی جالب بعد از آن شادی کرد. او به سبک لبرون جیمز  کاغذهای رنگی آبی و اناری را به هوا پرتاب کرده و گلش را جشن گرفت.

 

1513140

 

روحیه شکست‌ناپذیر اتلتیکو مادرید

پیش از دربی شهر مادرید در واندا متروپولیتانو در ماه سپتامبر هواداران اتلتیکو طرحی موزاییکی در ورزشگاه خود اجرا کردند که عبارت روحیه شکست‌ناپذیر بر آن نقش بسته بود.

 

1513141

 

شادی وصف‌ناشدنی در لگانس

بعد از آنکه ضربه آزاد اسکار رودریگز بازیکن لگانس در وقتهای تلف شده بازی مقابل سوسیداد یک پیروزی مهم نصیب این تیم کرد شادی بازیکنان و کادر فنی لگانس وصف‌ناشدنی بود.

 

1513142

 

آرتورو ویدال در درون دروازه

همه بازیکنان تیمهای لالیگایی در این فصل برای تیمهایشان دست به هر کاری زدند ولی هیچ صحنه‌ای مثل وارد دروازه شدن آرتورو ویدال ستاره بارسلونا که برای گل زدن حاضر است دست به هر فداکاری‌ای بزند نماد این تلاش نبود.

 

1513143

 

فتح جایزه زامورا توسط تیبو کورتوا

تیبو کورتوا موفق شد به حاکمیت چهارساله یان اوبلاک بر جایزه زامورا پایان داده و آن را به خود اختصاص دهد. جایزه‌ای که هر فصل به بهترین سنگربان لالیگا تعلق می‌گیرد.

 

1513144

 

دیگو لاینز روز یک هوادار جوان را ساخت

دیگو لاینز ستاره مکزیکی رئال بتیس در پایان یک مسابقه پیراهن خود را هواداری جوان داد و روز او را ساخت.

 

1513145

 

فصلی با بیشترین تعداد پنالتی

این فصل دومین فصل تاریخ لالیگا با استفاده از VAR بود. تعداد پنالتی‌های این فصل بیشترین تعداد پنالتی در تاریخ لالیگا بود.

 

1513146

 

پاس گل کورتوا در آخرین لحظات بازی با والنسیا

در این فصل 21 بازیکن رئال مادرید برای این تیم گلزنی کردند. تیبو کورتوا در بازی مقابل والنسیا در آخرین لحظات روی ضربه کرنر از دروازه بیرون آمد و مهمترین نقش را در گل کریم بنزما بازی کرد. گلی که نتیجه بازی را به تساوی کشاند.

 

1513147

 

باران شدید در آیبار

حتی در باران شدید و زمانی که بازیکنان از نظر بدنی تحت بیشترین فشار قرار دارند، روحیه و اخلاق ورزشی حرف اول را می‌زند.

 

1513148

 

جشن روخیا در استادیوم ال سادار

روخیا، یکی از نشانه‌های باشگاه اوساسونا در استادیوم خانگی این تیم ال سادار، هواداران را سر ذوق می‌آورد. هوادارانی که مهمترین سرمایه این باشگاه هستند.

 

1513149

 

هت‌تریک خواکین در مقابل اتلتیک بیلبائو

خواکین 38ساله مسن‌ترین بازیکن فعال لالیگا است که ثابت کرد همچنان با بازنشستگی فاصله دارد. او حتی در مقابل اتلتیک بیلبائو موفق به ثبت هت‌تریک شد.

 

1513150

 

نجات سویا توسط لوکاس اوکامپوس

لوکاس اوکامپوس هرگز پیروزی سویا در هفته سی و چهارم لالیگا را فراموش نخواهد کرد. او بعد از اینکه تنها گل بازی را زد به دلیل مصدومیت دروازه‌بان سویا در اواخر بازی درون دروازه ایستاد و با یک سیو درخشان در مقابل مارکو دیمیتروویچ سنگربان آیبار در وقتهای تلف شده بازی پیروزی را نصیب سویا کرد.

 

1513151

 

بازگشت مارکو آسنسیو

مارکو آسنسیو ستاره رئال مادرید که بخش عمده این فصل را به دلیل مصدومیت زانو از دست داده بود بعد از یازده هفته به میادین بازگشت و در مقابل والنسیا پا به توپ شد.

 

1513152

 

یاگو آسپاس فدارکارترین بازیکن سلتا

یاگو آسپاس یک بار دیگر برای سلتاویگو فصلی درخشان را پشت سر گذاشت و باعث شد تیم محبوب شهر زادگاهش یک بار دیگر در هفته پایانی در لالیگا ماندگار شود.

 

1513153

 

زندگی سیاه‌پوستها مهم است

مارسلو ستاره رئال مادرید بعد از گلزنی مقابل آیبار زانو می‌زند تا از جنبش زندگی سیاه‌پوستان مهم است حمایت کند.

 

1513154

 

سیمئونه یعنی اتلتیکو مادرید

دیگو سیمئونه برای هشتمین سال پیاپی اتلتیکو مادرید را به لیگ قهرمانان اروپا رساند. سرمربی اتلتیکو امسال با کسب بیشترین تعداد پیروزی برای این تیم به کار خود در این فصل پایان داد.

 

1513155

 

رئال مادرید‌ و سی و چهارمین قهرمانی لالیگا

یک هفته مانده به پایان فصل، رئال مادرید با پیروزی مقابل ویارئال برای سی و چهارمین بار به قهرمانی رسید و جام قهرمانی را دریافت کرد

 

1513156

 

زیدان، ستاره اول رئال مادرید

زین‌الدین زیدان سرمربی رئال مادرید بعد از فتح دومین جام قهرمانی به عنوان مربی این تیم توسط شاگردانش به هوا پرتاب می‌شود

 

1513157

 

دربی بزرگ

یازده مسابقه پایانی این فصل به دلیل شرایط کرونایی پشت درهای بسته برگزار شد. دربی بزرگ یا ال گران دربی که بین سویا و رئال بتیس برگزار می شود اولین مسابقه دوران پساکرونا بود که بعد از چهار ماه وقفه در تاریخ 11 ژوئن برگزار شد.

 

 

 

1513158

 

محتوای اختصاصی ورزش‌سه با همکاری رسمی لالیگا laliga
This Content Is Provided By Laliga In Partnership With Varzesh3

 

 

دیدگاه‌ها