کد خبر : 1697437 | 01 مرداد 1399 ساعت 10:39 | 25.3K بازدید | 1 دیدگاه

فوتبالدوستی به سبک انگلیسی

آخرین خداحافظی با چارلتون بزرگ؛ ستاره محجوب رفت

تشییع جنازه جک چارلتون اسطوره فوتبال انگلیس و عضو تیم ملی قهرمان جام جهانی 1966 به شکلی باشکوه در زادگاه او برگزار شد.

آخرین خداحافظی با چارلتون بزرگ؛ ستاره محجوب رفت

به گزارش "ورزش سه"، مراسم تشییع جنازه جک چارلتون اسطوره فوتبال انگلیس و عضو تیم ملی انگلیس که در سال 1966 برای اولین و تنها بار فاتح جام جهانی شده بود در زادگاه او برگزار شد. در این مراسم خبری از چهره‌های مشهور نبود ولی مردم انگلیس با حضور در این مراسم با ستاره مردمی فوتبال این کشور وداع کردند.

 

1513274

 

مردم محلی نورثامبرلند برای وداع با قهرمان درگذشته خود که در 85سالگی از دنیا رفته بود خانه‌ها، فروشگاه‌ها و خیابانهای خود را با نمادهایی از او تزئین کرده بودند تا به این شیوه یاد جک چارلتون را گرامی بدارند.

 

1513275

 

ولی در میان هزاران نفری که در خیابانهای نورثامبرلند برای آخرین وداع با جک بزرگ جمع شده بودند می‌شد پیراهنهای باشگاه‌های مختلف انگلیسی و مردمی با لهجه‌های مختلف این کشور را مشاهده کرد. واقعیتی که نشان داد محبوبیت چارلتون تنها به منطقه و شهر زادگاهش محدود نبوده است.

 

یک پسربچه جوان در این مراسم از پیرزنی پرسید " او ستاره‌ای مثل رونالدو بود؟". پیرزن در پاسخ لبخندی زد و گفت:" او دوست داشتنی بود". این بانوی مسن پرچمی به دست گرفته بود که روی آن نوشته شده بود :" جک یک اسطوره بود".

 

1513277

 

خیابانهای محل عبور کاروان تشییع جنازه جک چارلتون تنها با مردم دوستدار او پر نشده بود. این خیابانها مملو از خاطرات هم بود. چرا که در همین خیابانها بود که جک و بابی چارلتون بعد از آنکه در سال 1966 جام جهانی را فتح کرده و بالای سر بردند‌، سوار بر یک اتوموبیل رولزوریس رو باز به گشت زنی در شهر زادگاهشان پرداختند تا مردم نورثامبر لند بازگشت‌شان به خانه را خوشامد بگویند.

 

روزنامه محلی نورثامبرلند بعد از تشییع جنازه جک بزرگ در تیتر یک خود اشاره کرد که این مسیر، مسیر دور افتخار جام جهانی 66، بهترین انتخاب برای خداحافظی با شاهزاده نورثامبرلند بوده.

 

1513276

 

اینکه بعد از گذشت چند نسل جوانان انگلیسی با شور و شوق نسبت به قهرمان سالخورده فوتبال کشورشان ادای احترام می‌کنند نشان می‌دهد که فوتبال انگیزه‌ای است که در رگ و پی این جامعه ریشه دوانده. همین ریشه‌ها است که باعث می‌شود نام ستاره‌هایی مثل جک چارلتون تا ابد زنده بماند.

 

 

دیدگاه‌ها