کد خبر : 1697869 | 03 مرداد 1399 ساعت 09:51 | 11.7K بازدید | 0 دیدگاه

جشن هشتادمین گل شیمبا در فولاد آره‌نا

لوسیانو پریرا رکورد ادر لوسیانو را می‌شکند(عکس)

لوسیانو پریرا با گلزنی مقابل ذوب آهن شمار گل های خود در لیگ برتر را به عدد 80 رساند.

 لوسیانو پریرا رکورد ادر لوسیانو را می‌شکند(عکس)

به گزارش "ورزش سه"، ستاره برزیلی خط حمله تیم فولاد خوزستان گل اول این تیم در دیدار با ذوب آهن را به زیبایی وارد دروازه معراج اسماعیلی کرد. او پس از کنترل پاس احمدزاده و سر توپی تماشایی با شوت خود دروازه ذوبی ها را هدف کرد و به زیبایی هرچه تمام تر ششمین گل فصلش را به ثمر رساند؛ گلی که جایگاه او در صدر جدول فولادی ها را تثبیت بخشید و البته تحقق شکستن رکورد یک لوسیانوی دیگر را هم نزدیک تر کرد.

 

 

1513904

 

 

پریرا این گل را در حالی به ثمر رساند که پیش از این با 79 گل زده در جایگاه دوم برترین خارجی های گلزن لیگ برتر ایران بود و حالا تنها یک هت تریک تا عبور از لوسیانو ادینهو فاصله دارد. بازیکنی که در تیم های مس و تراکتور 82 گل زد و حالا کفش طلای خارجی ها را در اختیار دارد اما قابل پیش بینی است که شیمبا به زودی رکوردش را بشکند.

 

 

1513905

 

مهاجم شماره 29 تیم فوتبال فولاد خوزستان که سابقه بازی در سپاهان را هم دارد، برترین گلزن تاریخ این باشگاه در لیگ برتر هم محسوب می‌شود و شاید اگر یک فصل دیگر هم در فوتبال ایران باشد، تعداد گل هایش را سه رقمی هم کند. او بعد از گلی که در بازی با ذوب آهن به ثمر رساند این چنین در مقابل لنز دوربین ها عدد 8 را به نشانه هشتادمین گل خود نشان داد تا ثابت کند این رکورد چه اهمیتی برایش دارد.

 

 

1513903

 

 

در تاریخ لیگ برتر ایران پنج بازیکن دیگر بودند که به مرز هشتاد گل در لیگ برتر رسیده بودند؛ رضا عنایتی (147)، مهدی رجب زاده (115)، آرش برهانی (115)، فریدون فضلی (85) و لوسیانو ادینهو (82). شاید برای پریرا دست یابی به رکورد فریدون فضلی نیز در دسترس باشد. آماری که او را به عنوان چهارمین گلزن لیگ برتر مطرح می‌کند که برای یک خارجی عملکرد فوق العاده ای است.

 

 

1513906

 

 

پریرا بهترین سال فوتبالش را فصل گذشته در حالی سپری کرد که به همراه یک برزیلی دیگر یعنی کیروش استنلی با 16 گل کفش طلا را به دست آورد. اگرچه در این سال جونیور براندائو، دی کارمو و... چهره فوتبالیست های برزیلی را تیره و تار کرده اند اما شیمبا، ادینهو و... پرچمداری فوتبال کشوری در ایران هستند که حالا دو مهاجمش برای تصاحب کفش طلا هیچ رقیبی از دیگر مناطق جهان ندارند.

 

عکس از مسعود اکبری

دیدگاه‌ها