کد خبر : 1697880 | 03 مرداد 1399 ساعت 10:35 | 5.4K بازدید | 0 دیدگاه

فصل آینده لیگ برتر انگلیس با 5 تعویض مجاز؟

با افزایش احتمال استفاده از قانون حداکثر 5 تعویض در فصل آینده لیگ برتر انگلیس‌، احتمال دارد این لیگ فصل آتی را با قوانین جدید دیگری هم آغاز کند.

فصل آینده لیگ برتر انگلیس با 5 تعویض مجاز؟

به گزارش "ورزش سه"، در حال حاضر مسابقات لیگ برتر انگلیس با حداکثر 5 تعویض برای هر تیم در هر بازی برگزار می‌شود ولی احتمال دارد این قانون در فصل آتی لیگ جزیره هم رعایت شود. اما به نظر می‌رسد فصل آینده لیگ انگلیس شاهد معرفی قوانین جدید دیگری هم خواهد بود.

 

بعد از وقفه طولانی‌مدت ناشی از بحران کرونا‌، لیگ برتر انگلیس در دوران پساکرونا به تیمها اعلام کرد که حداکثر تعویض مجاز آنها در هر بازی به 5 تعویض افزایش یافته.

 

1513867

 

درحالیکه طبق قانون اصلی فوتبال هر تیم در هر بازی تنها مجاز به استفاده از سه تعویض بود از زمان شروع مجدد لیگ برتر در دوران پساکرونا هر تیم می‌تواند در هر بازی پنج بازیکن خود را تعویض کند. این قانون قطعا تا پایان فصل 2019-2020 اجرایی خواهد شد.

 

از این گذشته حداکثر تعداد بازیکنان تعویضی که می‌توانند روی نیمکت بنشینند هم از 7 بازیکن به 9 بازیکن افزایش یافته. این تصمیمات با هدف افزایش رفاه بازیکنان که به مدت سه ماه از میادین رقابتی دور بودند تصویب شده است.

 

با اینکه این قانون در اصل تنها برای فصل جاری تصویب شد ولی باشگاه‌های لیگ برتر در پایان ماه جولای جلسه‌ای خواهند داشت و احتمال می‌رود آن را برای فصل 2020-2021 هم تمدید کنند.

 

 بر اساس اعلام بورد بین‌المللی فوتبال این قوانین جدید تا تاریخ 31 جولای 2021 قابل اجرا خواهد بود ولی هر لیگ می‌تواند با تصمیم‌گیری داخلی این قوانین را دائمی کند.

 

البته تصمیم بورد بین‌المللی با انتقادهای زیادی هم مواجه شده و کارشناسانی مثل جیمی کاراگر و گری نویل معتقد هستند که افزایش تعداد تعویض‌ها تنها به نفع تیمهای بزرگ و ثروتمند خواهد بود که توان استفاده از تعداد زیادی بازیکن با کیفیت نزدیک به هم را دارند.

 

1513868

جیمی کاراگر: مسخره است! لیگ برتر با همان 3 تعویض بماند لطفا!

 

 

دیدگاه‌ها