کد خبر : 1698717 | 07 مرداد 1399 ساعت 09:54 | 22.9K بازدید | 0 دیدگاه

گلرهای گلزن؛ از چیلاورت تا دیگران

چرا مهاجم نشدند؟ سنگربانانی که گل می زدند

به مناسبت تولد خوزه لوئیس چیلاورت سنگربان اسطوره‌ای پاراگوئه‌ای نگاهی می‌اندازیم به گلزن ترین سنگربانهای تاریخ فوتبال.

چرا مهاجم نشدند؟ سنگربانانی که گل می زدند

به گزارش "ورزش سه"، در دنیای فوتبال هیچ اتفاقی عجیب‌تر و جالب توجه تر از گل زدن یک دروازه بان وجود ندارد. از آن رخدادهایی که معمولاً تا سال‌ها در ذهن تماشاچیان یک مسابقه باقی می‌ماند و در حافظه شان حک می‌شود. به مناسبت سالروز تولد خوزه لوئیس چیلاورت سنگربان اسطوره‌ای پاراگوئه و یکی از گلزن ترین دروازه بانه‌ای دنیا، نگاهی می‌اندازیم به 5 نفر از جالب توجه ترین دروازه بانه‌ای گلزن تاریخ فوتبال.

 

1515040

 

روجریو سنی (131 گل)

روجریو سنی در بین دروازه بانه‌ای گلزن حکم لیونل مسی را دارد. ستاره برزیلی در دوران 23 ساله بازی کردنش برای تیم سائوپائولو با پیراهن این تیم 131 گل به ثمر رسانده و گلزن ترین سنگربان تاریخ فوتبال است. برای مقایسه کافی است توجه داشته باشید که سنی در فاصله سالهای 2005 تا 2007 تنها 47 گل به ثمر رسانده. در مقام مقایسه امیل هسکی که یک مهاجم بوده در این مدت 13 گل زده است.

 

1515042

 

خوزه لوئیس چیلاورت (67گل)

چیلاورت افسانه ای با آن ظاهر و ژستهای خاص و دوست داشتنی، تنها دروازه بانی است که در تاریخ فوتبال موفق به ثبت هت تریک شده است. او در سال 1999 با پیراهن باشگاه آرژانتینی ولز سارزفیلد در مقابل فرو کاریل موفق به زدن سه گل شده.

 

فارغ از این آمار استثنایی‌، سنگربان پاراگوئه‌ای با پیراهن تیم ملی کشورش هشت بار دروازه حریفان را باز کرده و از این نظر هم منحصربفرد است.

 

1515043

 

چیلاورت در فصل 1997-1998 برای تیم ولز سارزفیلد در طول یک فصل 10 گل به ثمر می رساند. این آمار برای هر پستی آمار عالی ای است چه برسد به اینکه توسط یک دروازه بان بدست آمده باشد.

 

خورخه کامپوس (46گل)

خورخه کامپوس را حتماً با لباس‌های رنگارنگ و عجیب و غریبش به یاد دارید. اما اجازه ندهید این لباس‌های رنگی با رنگهای تند و تیزشان شما را از این واقعیت دور کند که کامپوس در دوران خود یکی از گلزن ترین دروازه بانه‌ای دنیا بوده. کامپوس در دومین فصل حضور در باشگاه پوماس از مربی اش خواست که در پستی به غیر از گلری به خدمت گرفته شود و در این فصل 14 گل هم به ثمر رساند. او به عنوان بازیکن تیم آتلانته هم یک بار با ضربه برگردان دروازه حریف را باز کرد.

 

1515044

 

دیمیتار ایوانکوف (42 گل)

ایوانکوف سنگربان بلغار که یکی از بهترین دروازه بانه‌ای تاریخ این کشور بود و 64 بازی ملی هم برای بلغارستان انجام داد. اما او در ضربات پنالتی اسطوره‌ای واقعی بود. از جمله لحظات درخشان تاریخچه فوتبالی ایوانکوف می توان به زدن گل پیروزی بخش تیمش مقابل فنرباغچه در دقیقه 95 و به ثمر رساندن دو پنالتی برای کایسری اسپور و دفع چهار پنالتی حریف و در نتیجه قهرمان کردن این تیم در جام حذفی ترکیه اشاره کرد.

 

1515041

 

رنه هیگوئیتا (41 گل)

رنه هیگوئیتا تا ابد با ضربه عقرب به یاد آورده خواهد شد. جالب اینجا است که اولین باری که دروازه بان اسطوره‌ای کلمبیا این حرکت را به نمایش گذاشت داور پیش از رسیدن توپ به او پرچم آفساید را بلند کرده بود و حرکت رنه عملاً تنها نمایشی بود.

 

1515039

 

هیگوئیتا اما در دوران حرفه ای خود 41 بار دروازه حریفان را باز کرده و از جمله با پیراهن تیم ملی کلمبیا هم گلزنی کرده است.

 

 

 

دیدگاه‌ها