کد خبر : 1698965 | 08 مرداد 1399 ساعت 17:25 | 12.3K بازدید | 1 دیدگاه

شما بگویید؛ کدام تیم‌ها از لیگ برتر سقوط می‌کنند؟

9 تیم لیگ برتر در خطر سقوط به لیگ آزادگان

در شرایطی که تنها 4 بازی به پایان فصل نوزدهم باقی مانده، 9 تیم لیگ برتری همچنان روی کاغذ خطر سقوط را احساس می‌کنند.

9 تیم لیگ برتر در خطر سقوط به لیگ آزادگان

به گزارش "ورزش سه"، با مشخص شدن قهرمان در فاصله 4 هفته به پایان فصل، سرنوشت تیم‌های سقوط کننده و دستیابی به سهمیه همچنان نامشخص است و از رده هشتم تا شانزدهم جدول برای فرار از سقوط خواهند جنگید.

 

شاهین به عنوان قعرنشین جدول با تنها 18 امتیاز چهار جدال دیگر فرصت دارد تا برای بقا در جدول بجنگد و این در حالیست که حتی نفت مسجدسلیمان رده هشتمی در جدول نیز در صورت رقم خوردن اتفاقاتی عجیب طی هفته‌های پایانی و موفقیت قعرنشینان در خطر سقوط قرار دارد.

 

نفت مسجدسلیمان؛ 2 امتیاز تا بقا
شاگردان مهدی تارتار با دستیابی به دو امتیاز در فاصله چهار هفته پایانی بقای خود در فصل آتی لیگ برتر را قطعی خواهند کرد و البته شکست دو تیم ته جدولی (پیکان و شاهین بوشهر) طی همین بازی‌ها نیز به خودی خود تضمین کنند بقای آنها خواهد بود. با این حال در صورتی که پیکان به عنوان تیم پانزدهم جدول در هر چهار بازی باقیمانده به برتری دست یابد و نفت امتیازی کسب نکند، در اتفاقی عجیب این نفت مسجدسلیمان خواهد بود که سقوط می‌کند. هر چند خیلی بعید و دور از دسترس و البته باید این را در نظر گرفت که نفت یک بازی معوقه نیز دارد.


برنامه بازی‌ها:
ذوب آهن - نفت مسجدسلیمان
فولاد خوزستان - نفت مسجدسلیمان
نفت مسجدسلیمان – گل گهر سیرجان
سایپا - نفت مسجدسلیمان
نفت مسجدسلیمان – پارس جنوبی جم
* شاگردان مهدی تارتار سه بازی خارج از خانه خواهند داشت و در این بین با چهار تیم مدعی سقوط و فولادی که برای سهمیه می‌جنگد رقابت در پیش خواهد داشت.

 

 


نساجی مازندران؛ فکری و سقوط؟
محمود فکری که بعد از قبول هدایت نساجی مازندران طی هفته‌های اخیر عملکرد درخشانی در این تیم به جا گذاشته، هنوز روی کاغذ بقای آنها را تثبیت نکرده است و شرایطی بعید همچون نفت مسجدسلیمان را پیش روی خود می‌بیند اما برای فرار از اما و اگرها به سه امتیاز طی این چهار هفته دست یابند، بدون هیچ نگرانی در لیگ برتر خواهند ماند.

برنامه بازی‌ها:
نساجی مازندران – پرسپولیس
سپاهان - نساجی مازندران
نساجی مازندران – ذوب آهن
شهرخودرو - نساجی مازندران
* محمود فکری نیز در حالیکه مقابل مدعیان به نتایج خوبی دست یافته، اینبار پرسپولیس را در اولین گام روبروی خود خواهد دید و در ادامه نیز مقابل سپاهانی که برای کسب سهمیه آسیا می‌جنگد قرار خواهد گرفت و شهرخودرو نیز دیگر تیمی است که شاید در هفته پایانی نیاز به امتیاز برای دستیابی به سهمیه داشته باشد و در این بین اوضاع برای ذوب آهن نیز نامشخص است و باید دید در فاصله یک هفته مانده به پایان فصل تقابل آنها برای فرار از سقوط خواهد بود یا پرونده لیگ در منطقه سقوط بسته شده است.

 

 

ماشین سازی تبریز؛ حال خوش با افاضلی
ماشین سازی که در نیم فصل دوم نتوانسته بود به نتایج خوبی دست یابد، اکنون یکی از سخت‌ترین برنامه‌های خود را در پیش دارد و آنها نیز برای فرار از سقوط در صورت رقم خوردن اتفاقات عجیب به حداقل 6 امتیاز دیگر بدون توجه به نتایج دیگر رقابت‌ها نیاز دارند. با این حال پیروزی در تقابل با هر کدام از رقبای مستقیم طی دیدارهای باقیمانده می‌تواند پرونده بقا را برای آنها ببندد.

برنامه بازی‌ها:
سایپا - ماشین سازی
ماشین سازی – پارس جنوبی جم
تراکتور - ماشین سازی
ماشین سازی – نفت آبادان

* ماشین سازی دو بازی فوق حساس با پارس جنوبی و سایپا پیش رو دارد. پیروزی مقابل هر کدام از این دو تیم می‌تواند شرایط را برای بقای آنها مهیا کند. باید دید در این هفته و در شرایطی که هومن افاضلی همچنان شرایط بازگشت به نیمکت را به دست نیاورده، آنها مقابل سایپا در بازی سرنوشت ساز خود با چه نتیجه‌ای از زمین خارج خواهند شد.

 

 

پارس جنوبی جم؛ سیدکاپلو در سودای بقا
جمی‌ها در یکی از عجیب‌ترین فصول خود با سه مربی کار را دنبال کردند و این در حالی است که پیش از این فصل جالب است بدانید که آنها طی 4 سال اخیر تنها یک سرمربی روی نیمکت داشتند. بعد از جدایی فراز کمالوند و حضور افاضلی، این مربی نیز به دلیل مشکلات مالی و عدم توجه مسوولان از سمت خود کنار رفت تا سیدسیروس پورموسوی روی نیمکت حاضر شود. او طی سه بازی اخیر به 4 امتیاز رسیده و اکنون جدال‌هایی حساس پیش رو خواهد داشت.

 

برنامه بازی‌ها:
پارس جنوبی جم – شاهین بوشهر
ماشین سازی – پارس جنوبی جم
پارس جنوبی جم – فولاد خوزستان
نفت مسجدسلیمان – پارس جنوبی جم

 

* شاگردان پورموسوی طی دو بازی آتی می‌تواند پرونده بقای خود در لیگ را به سرانجام برساند. تقابل مقابل شاهین قعرنشین و ماشین سازی به عنوان دو مدعی دیگر سقوط و دستیابی به امتیاز شانس بقای آنها را ممکن خواهد کرد و آنها مسلما برابر فولاد که برای سهمیه همچنان شانس دارد و نکونام نمی‌خواهد این فرصت را از دست بدهد کار سخت‌تری پیش رو خواهند داشتند.

 

 

ذوب آهن؛ تیم دوست داشتنی اصفهان در روزهای تلخ
کمتر کسی در ابتدای فصل تصور این روزهای ذوب آهن را داشت اما آنها با نتایج پرنوسان و ناموفق خود کار را به روزهای پایانی لیگ کشانده‌اند. تیم 25 امتیازی در پایان هفته بیست و پنجم، با پارس جم و گل گهر هم امتیاز است و تنها دو امتیاز با پیکان در منطقه سقوط فاصله دارد.

 

برنامه بازی‌ها:
ذوب آهن – نفت مسجدسلیمان
پرسپولیس - ذوب آهن
نساجی مازندران - ذوب آهن
ذوب آهن – گل گهر
* در حالیکه اکنون هدایت این تیم برعهده لوکا بوناچیچ قرار دارد، همچنان بحث‌های زیادی درباره آینده نیمکت این تیم شکل گرفته است. سبزپوشان فینال منطقه سقوط را احتمالا در هفته پایانی با گل گهرسیرجان پیش رو خواهند داشت و البته نمی‌خواهند کارشان به آنجای فصل بکشد و شاید نتایج دیگر رقبا کار بقا را برای آنها آسان‌تر کند.

 

 

گل گهر؛ آقا مجید و کورس فرار از سقوط
گل گهر 5 پیروزی در کارنامه دارد جالب اینکه هر 5 برد آنها در نیم فصل دوم رقم خورده است. آنها با 25 امتیاز در رده سیزدهم قرار دارند و از سوی پیکان و سایپا به شدت تهدید می‌شوند.


 
برنامه بازی‌ها:
گل گهر سیرجان – فولاد خوزستان
نفت مسجدسلیمان - گل گهر سیرجان
گل گهر سیرجان – پرسپولیس
ذوب آهن - گل گهر سیرجان

* شاگردان مجید جلالی که اکنون کادرفنی پر و پیمانی نیز دارند، احتمالا دو جدال فوق مهم برابر فولاد خوزستان و ذوب آهن را پیش رو داشته باشند. اولی برای دستیابی به سهمیه  و در نهایت شاید فینال بقا.

 

 

سایپا؛ تلاش مشترک حبیب و ابی برای فرار از سقوط
کمتر کسی انتظار داشت که سایپا نیز با سرمربی جوان خود در استرس بزرگی برای فرار از سقوط قرار گیرد اما ابراهیم صادقی با بدشانسی‌های بزرگی مواجه شد تا در نهایت برای هدف فرار از سقوط بجنگدد و روی تجربه حبیب کاشانی، به عنوان مدیرعامل تیمش نیز طی این هفته‌ها حساب ویژه‌ای باز کرده است. تیم او اکنون با 24 امتیاز بزرگترین خطر را از سوی پیکان متوجه خود می‌بیند.


برنامه بازی‌ها:
سایپا – ماشین سازی
فولاد خوزستان – سایپا
سایپا – نفت مسجدسلیمان
پرسپولیس - سایپا

* شاگردان ابراهیم صادقی طی 5 بازی اخیر به پنج تساوی رسیده‌اند! شاید اگر همین سریال تساوی‌ها تا پایان فصل نیز برای آنها دنبال شود هم بتوانند به بقا امیدوار باشند.

 

 

پیکان؛ ویسی و یک درگیری ذهنی بزرگ
عبدالله ویسی بعد از خیز بزرگی که برای بقای تیمش برداشته بود، ناگهان برنامه‌اش کاملا برهم خورد. او اکنون در چهار فینال بزرگ تیمش سخت‌ترین قرعه را پیش روی خود می‌بیند و باید تیم 23امتیازی‌اش را از این موقعیت نجات دهد.


برنامه بازی‌ها:
تراکتور – پیکان
 پیکان – نفت آبادان
استقلال – پیکان
پیکان – سپاهان

* جدال مقابل تمامی مدعیان سوای نفت آبادان. مطمئنا یک مسیر پیچیده و سخت برای عبدالله ویسی خواهد بود که شرایط تیمش را حتی از استقلال خوزستانی که به قهرمانی لیگ رساند نیز پرابهام‌تر و غیرممکن‌تر می‌بیند و باید دید قادر به انجام این ماموریت خواهد بود یا خیر.

 

 

شاهین بوشهر؛ روزهای کوتاه یک شاهین در لیگ برتر؟
شاید اگر لیگ به دلیل کرونا اینقدر به درازا نمی‌کشید، شاهین خیلی زودتر سند سقوطش امضا شده بود. اما آنها حداقل در چهار هفته پایانی نیز شانس بقا برای خود متصور هستند. آنها فصل را با ویسی استارت زدند، میشو را جانشین این مربی کردند و در ادامه نیز کریمیان هدایت آنها را برعهده داشت و در نهایت اکنون با پاشازاده در اندیشه فرار از سقوط هستند. با 18 امتیاز و در حالیکه از نزدیک‌ترین مدعی سقوط 6 امتیاز عقب هستند و این یعنی حداقل باید از چهار بازی 7 امتیاز کسب کنند و دو مدعی دیگر سقوط بدون کسب امتیاز کار را به پایان برسانند.

برنامه بازی‌ها:
پارس جنوبی - شاهین بوشهر
شاهین بوشهر – تراکتور
نفت آبادان - شاهین بوشهر
شاهین بوشهر – استقلال
* شاهین بوشهر با دو مدعی اصلی دستیابی به سهمیه و رقیب جدی سهمیه بقا رقابت خواهد داشت  و یک غیرممکن بزرگ برای بقا پیش روی مهدی پاشازاده قرار گرفته و باید در انتظار بازی آسانتر آنها در دربی بوشهر مقابل پارس ماند.

به نظر شما از این جمع هشت تیمه در نهایت کدام تیم‌ها در پایان فصل از لیگ برتر خداحافظی خواهند کرد و پایان کارشان خواهد بود؟

 

این گزارش طی هفته‌های آتی و با انجام دیدارها به روزرسانی خواهد شد. به نظر شما از این جمع هشت تیمه در نهایت کدام تیم‌ها در پایان فصل از لیگ برتر خداحافظی خواهند کرد و پایان کارشان خواهد بود؟

 

1515322

دیدگاه‌ها