کد خبر : 1699550 | 11 مرداد 1399 ساعت 22:59 | 102.6K بازدید | 1 دیدگاه

خیز آبی ها برای نایب قهرمانی در لیگ برتر

استقلال 2- سپاهان1؛ چه نبردی، چه بردی!

استقلال در یک بازی مهیج و پرتنش موفق شد دو بر یک سپاهان را شکست دهد و رتبه دوم جدول را دوباره پس بگیرد.

استقلال 2- سپاهان1؛ چه نبردی، چه بردی!

 

به گزارش "ورزش سه"، آبی های پایتخت بعد از پیروزی که مقابل پارس جنوبی به دست آوردند ، از نظر روحی شرایط خوبی پیدا کردند و برای برد در مصاف حساس با سپاهان هم قسم شدند. اگرچه داور بازی در نیمه اول آرش رضاوند را اخراج و استقلال را 10 نفره کرد، اما آبی ها با تغییراتی که فرهاد مجیدی در ترکیب تیمش در نیمه دوم ایجاد کرد با انجام یک بازی منطقی به دو گل رسیدند و در نهایت دو بر یک پیروز شدند. البته استقلال در دقایق پایانی خوش شانس هم بود که گل تساوی را دریافت نکرد اما به هر حال این پیروزی در مسیر نایب قهرمانی در لیگ برتر و کسب سهمیه به آبی ها کمک شایانی خواهد کرد.


هفته بیست و هفتم لیگ برتر؛ شنبه 11 مرداد ماه 99/ ساعت 21:30
ورزشگاه آزادی تهران/ بدون تماشاگر
داور: بیژن حیدری/ کمک ها: علی میرزابیگی و علیرضا ایلدروم/ داور چهارم: یاسر همرنگ
ناظر: فریدون اصفهانیان

 

خلاصه دیدار استقلال 2 - سپاهان 1

 

استقلال:


سید حسین حسینی، میلاد زکی‌پور، مسعود ریگی، فرشید اسماعیلی(87- فرشید باقری)، عارف غلامی، علی کریمی، شیخ دیاباته(72-ارسلان مطهری)، روزبه چشمی، ووریا غفوری، آرش رضاوند و مهدی قایدی (49-محمد دانشگر).


سرمربی: فرهاد مجیدی

 

1516031


سپاهان:


پیام نیازمند، مرتضی منصوری(71- محمد ایرانپوریان)، شایان مصلح، محمدرضامهدی زاده، مهدی ترکمان، مهدی کیانی، امید نورافکن(46- علی قربانی)، محمد کریمی(71- ولادیمیر کومان)، محمدرضاحسینی، محمدمحبی و کی‎روش استنلی.


سرمربی:--

 

1516024

 

اخطار:


آرش رضاوند(دقیقه 38 و 44) وریا غفوری(42) از استقلال

 

امید نورافکن(دقیقه 42) از سپاهان شایان مصلح (دقیقه 51)

 

اخراج:

 

آرش رضاوند(44) از استقلال

 

 

شرح گل:


یک بر صفر استقلال(شیخ دیاباته): در دقیقه 52: شیخ دیاباته در موقعیت تک به تک به پیام نیازمند قرار گرفته بود اما قبل از ضربه زدن مهاجم خارجی استقلال، او با شایان مصلح برخورد کرد و داور نقطه پنالتی را نشان داد. دیاباته خودش پشت توپ قرار گرفت و با ضربه ای فنی دروازه پیام نیازمند را گشود.

 

 

دو بر صفر استقلال(شایان مصلح-گل به خودی): در دقیقه 66 ضد حمله استقلال در محوطه جریمه به محمد دانشگر رسید و این مدافع توپ را به دهانه دروازه فرستاد که شایان مصلح به اشتباه دروازه سپاهان را گشود و عامل به ثمر رسیدن گل دوم استقلال شد.

دو بر یک سپاهان(محمد محبی): در دقیقه 82 اشتباه عارف غلامی در دفع توپ باعث شد تا بازیکنان سپاهان صاحب یک موقعیت خوب شود. پاسکاری خوب سپاهانی ها در نهایت به محمد محبی رسید و او از روی خط محوطه جریمه با یک ضربه دقیق و فنی دروازه ابی ها را باز کرد.

 

 

شرح بازی: 


در نیمه اول بازی متعادل دنبال شد و به غیر از چند درگیری لفظی و خطایی که منجر به اخراج آرش رضاوند شد چندان صحنه خاصی ایجاد نشد و شاهد موقعیت آنچنانی نیز روی دروازه دو تیم نبودیم. البته اخراج هافبک استقلال در دقایق پایانی نوید این را می داد که در نیمه دوم اتفاقات ویژه ای رخ بدهد.


در نیمه دوم فرهاد مجیدی با توجه به 10 نفره شدن تیمش دست به ایجاد تغییر در سیستم استقلال زد و با کم کردن یکی از مهاجمان به خط هافبک خود بازیکن اضافه کرد. او سعی داشت بیشتر برنامه اش را روی ضدحملات تنظیم کند و اتفاقا موفق هم بود. در دو صحنه که استقلال توانست با استفاده از فضای پشت مدافعان سپاهان موقعیت سازی کند دو گل برای این تیم به ثبت رسید و پیروزی دو بر صفر برای آبی های 10 نفره شرایط روحی خوبی را ایجاد کرد.


در  این شرایط طبیعی بود که سپاهان برای جبران گل های خورده دست به کار شود. از این رو کادرفنی طلایی پوشان تعویض های هجومی انجام داد و موقعیت هایی را نیز روی دروازه آبی ها ایجاد کرد که یکی از گل ها نیز جبران شد. سپاهان در دقایق پایانی نیز می توانست گل دوم را بزند اما با خوش شانسی و درخشش مدافعان آبی ها این اتفاق رخ نداد تا یک برد دلچسب به حساب استقلال واریز شود.

 

 

دقایق حساس:

 

دقیقه 17: شوت از راه دور مسعود ریگی با اختلاف اندکی از کنار دروازه سپاهان عبور کرد.
دقیقه 22: ضربه مهاجم سپاهان از فاصله ای نسبتا دور را سیدحسین حسینی راهی کرنر کرد.

دقیقه 30: ضربه سر کی روش استنلی به شکلی خطرناک از کنار دروازه استقلال به بیرون رفت.

دقیقه 36: شلیک زیبای فرشید اسماعیلی از پشت محوطه جریمه با اختلاف اندکی فضای بالای دروازه سپاهان را شکافت.
دقیقه 38: ارسال خطرناک بازیکنان سپاهان روی دروازه با ضربه سر کی روش استنلی همراه شد و در ادامه مهاجمان سپاهان می توانستند ضربه نهایی را بزنند اما روی حسینی خطا اعلام شد.

دقیقه 47: اشتباه مدافعان استقلال باعث شد توپ به محمد محبی برسد. او پاس عرضی برای استفاده کی روش استنلی ارسال کرد اما مدافعان استقلال توپ را برگشت دادند.

دقیقه 85: علی قربانی مهاجم سپاهان در محوطه جریمه استقلال سرنگون شد اما داور اعتقادی به خطای پنالتی نداشت.

دقیقه 89: شوت خطرناک مهدی کیانی با برخورد به دستان حسینی راهی کرنر شد.

دقیقه 4+90: موقعیت عالی سپاهان را دانشگر در لحظه آخر برگشت داد و اجازه نداد قربانی دروازه استقلال را باز کند.

 

1516015

 

حاشیه:

 

*امیر قلعه نویی به دلیل بیماری در این مسابقه روی نیمکت تیمش حضور ندارد و دستیارانش تیم را ارنج می کنند.
*دراگان اسکوچیچ سرمربی تیم ملی به همراه سایر دستیارانش لحظاتی پیش وارد ورزشگاه آزادی شدند تا این دیدار را از نزدیک تماشا کنند.
* امید نورافکن بازیکن سابق استقلال پیش از آغاز دیدار  با مدد جباری عضو با سابقه تدارکات استقلال احوال پرسی گرمی داشت.
* علی دشتی که به علت مصدومیت نامش در لیست استقلال وجود ندارد، این دیدار را  از روی سکوها  تماشا می‌کند.
*از بین بازیکنان استقلال تنها این مسعود ریگی بود که  به سمت نیمه سپاهانی ها رفت و بازیکنان این تیم به خوش و بش پرداخت.

*آرش رضاوند بعد از اخراج با اعتراض فراوان به صحنه زمین بازی را ترک کرد. همچنین فرهاد مجیدی سرمربی آبی ها نیز بعد از این صحنه اعتراض شدیدی به اخراج شاگردش داشت.
*وریا غفوری از اوایل مسابقه درگیری های زیادی با هم داشتند و در دقیقه 40 کار آنها به درگیری لفظی میان آنها کشید و با ورود بیژن حیدری و نشان دادن کارت زرد به هردوی آنها غائله ختم به خیر شد.

 

 

اتفاق ویژه؛ بخشش مصلح به سود استقلال


شایان مصلح که عصر روز شنبه از سوی کمیته اخلاق با عفو مواجه شد و پس از تبرئه بابت جنجال توییتری در ترکیب اصلی تیمش نیز قرار گرفت، در بازی با استقلال اشتباهات مرگباری داشت. او در صحنه گل اول استقلال خطای پنالتی روی دیاباته انجام داد و گل دوم را نیز به اشتباه خودش وارد دروازه کرد تا حضورش در زمین به سود استقلال شود.

 

دیدگاه‌ها