کد خبر : 1699658 | 12 مرداد 1399 ساعت 09:51 | 75.2K بازدید | 4 دیدگاه

شماره 9 و انتظار برای یک انتخاب خوب

سه تیم اروپایی که طارمی را می خواهند

مهدی طارمی بعد از درخشش در ترکیب ریوآوه در فصل جاری(2019/2020) در فصل نقل و انتقالات گزینه های به مراتب بزرگتری را برای ادامه فوتبالش دارد.

سه تیم اروپایی که طارمی را می خواهند 

به گزارش" ورزش سه" ریوآوه کار سختی برای حفظ مهدی طارمی دارد و البته که این باشگاه سرمایه گذاری درستی انجام داده است. آن ها ستاره سابق پرسپولیس را با قیمت پایین و در حالی که طارمی به خاطر مشکلات ناشی از محرومیت و انتخاب های اشتباهش ، عملا خودش را از چرخه ورود استعدادها به فوتبال اروپا دور کرده بود ، به خدمت گرفتند و حالا تیم های سرشناس اروپایی را مشتری او می بیند.
طارمی در این فصل با 18 گل زده و 5 پاس گل بهترین بازیکن ریوآوه بود و نامش در بین 10 بازیکن تاثیرگذاراین فصل لیگ پرتغال وجود دارد. او یکی از بهترین فصل های فوتبالی اش را در لیگ پرتغال سپری کرد و علاوه بر کسب عنوان آقای گلی توانست برای خودش در فوتبال اروپا برای خودش بازاریابی کند.


سه مسیر متفاوت


با وجود آنکه اسامی تیم های مطرحی از کشورهای مختلف به عنوان مشتری های مهدی طارمی تا به امروز شنیده شده اند اما به نظر می رسد سه تیم در حال حاضر علاقه و جدیت بیشتری برای این انتقال دارند. دو باشگاه بزرگ لیگ پرتغال و یک باشگاه مهم از لیگ فرانسه.


پورتو: قهرمان این فصل لیگ پرتغال از همان اولین بازی های درخشان طارمی علاق اش را به جذب ستاره تیم ملی ایران ابراز کرد. سرجیو کونسسائو بعد ازبازی برگشت دو تیم که طارمی علاوه بر زدن یک گل نمایشی تاثیرگذار داشت از تمایلش برای در اختیار داشتن او صحبت کرد. پورتو در خط حمله موسی مارگا را دارد که در این فصل ازرقابت های لیگ پرتغال 12 گل به ثمر رساند. 6 گل کمتر از طارمی و این برای پورتو که همیشه بهترین مهاجمان را در لیگ پرتغال داشته باعث مباهات نیست.


بنفیکا: نایب قهرمان این فصل و یکی از مطرح ترین تیم های پرتغال و اروپا نیز دیگر مشتری جدی طارمی از ماه ها پیش است. بنفیکا هرچند امسال توانست با پیزی در جدول گلزنان عنوان آقای گلی را مشترک با طارمی بگیرد اما این بازیکن پرتغالی یک هافبک است. وینیسیوس مهاجم برزیلی بنفیکا در این فصل تنها 11 گل به ثمر رسانده است و این موضوع حضور مهاجمی مثل طارمی که تجربه بازی در پرتغال را دارد می تواند شرایط را در خط حمله این تغییر بدهد.


مارسی: قهرمان سابق اروپا در طی سال های اخیر میدان رقابت در لیگ فرانسه را به پاری سن ژرمن و دلارهای ناصر الخلیفی واگذار کرده است اما آن ها قصد دارند با جذب استعدادهایی که هنوز قیمت های نجومی پیدا نکرده اند تیمی برای رقابت با پاریسی ها بسازند و گفته می شود مهدی طارمی یکی از مهره ها برای ساختن تیم جدید بندرمارسی است . 

 

1516227


*آنچه می تواند باعث شود که مهدی طارمی مورد توجه باشگاه های مطرح از کشورهای مختلف اروپایی قرار بگیرد این است قیمت او است. طارمی در 28 سالگی با وجود درخشش در لیگ پرتغال قیمت پایین تری با بازیکنانی با شرایط مشابه اما در سنین پایین 21-22 ساله دارد و این می تواند باعث شود که با توجه به اینکه فوتبال اروپا و جهان به خاطر شیوع ویروس کرونا با نوعی بحران مالی مواجه شده است ، تیم های مطرح بیشتری خواهان به خدمت گرفتن او باشند.


*طارمی اما در این فصل از رقابت های لیگ پرتغال نشان داد که یک بازیکن شگفت انگیز است. نمودار موفقیت های او در دو سال قبل از آن به خاطر مسایلی چون محرومیت و مشکلات ناشی از انتقال به ترکیه  و سپس رفتن به قطر کاملا شکل نزولی پیدا کرده بود اما درست در لحظه مقرر و در حالی که تقریبا این ذهنیت شکل گرفته بود فوتبالش را در لیگ ستارگان قطر یا با بازگشت به لیگ برتر ایران ادامه می دهد به اروپا رفت و تبدیل به یکی از مهاجمان برتر این فصل ازرقابت های فوتبال باشگاهی در این قاره شد. 


او نامش اکنون در کنار بازیکنان مطرح فوتبال در لیست کفش طلای اروپا قرار گرفته و تیم های مطرحی را از لیگ های پرتغال، فرانسه، انگلستان ، آلمان و ایتالیا خواهان خود می بیند. یک انتخاب خوب می تواند فصل های شگفت انگیزتری را برای ستاره شماره 9 فوتبال ایران رقم بزند.

 

1516245

دیدگاه‌ها