کد خبر : 1699684 | 12 مرداد 1399 ساعت 11:42 | 6.8K بازدید | 0 دیدگاه

گزارش FIVB از پدیده تیم ملی والیبال ایران 

مجرد: سعید معروف بهترین راهنمای من بود

فدراسیون جهانی والیبال در گزارشی درباره علی اصغر مجرد نوشت: این بازیکن که در سال ۲۰۱۹ توانایی خود را نشان داد، قصد دارد با تیم ایران به موفقیت بزرگی دست پیدا کند و در زمینه تحصیلی نیز به یاری جوانان کشورش بشتابد.

مجرد: سعید معروف بهترین راهنمای من بود

به گزارش "ورزش سه"، علی اصغر مجرد در ژوئن سال جاری در مراسمی که در بجنورد مرکز استان خراسان شمالی برگزار شد، نشان سفیر مدرسه‌سازی را از سوی وزیر آموزش و پرورش ایران دریافت کرد. این سفیر ۲۲ ساله برای ساختن مدرسه، کمک مالی جمع آوری می‌کند و فرصت آموختن را در اختیار کودکان محروم کشورش قرار می‌دهد.


مجرد در گفت‌وگو با سایت فدراسیون جهانی والیبال، افزود: در نقش جدیدم به عنوان سفیر، به بچه‌ها کمک خواهم کرد تا به حق اساسی خود در تحصیل برسند و آنان را قادر می‌سازم تا آینده خود را بنا کنند. هدفم این است که سطح آگاهی بچه‌ها را بالا ببرم و برای ساخت مدارس در مناطق حاشیه‌نشین، کمک مالی جمع آوری کنم.
مجرد قصد دارد با تکیه بر مسئولیتی که دارد، از این سکو برای ایجاد تغییرات مثبت در کشورش استفاده کند. توانایی رهبری این بازیکن، نشان از آینده روشنش در تیم ملی والیبال بزرگسالان ایران دارد؛ کاری که پیش از این در تیم جوانان موفق به انجام آن شد.


وی در ادامه، گفت: نخستین تورنمنت رسمی من در سری‌لانکا در رقابت‌های جوانان زیر ۱۹ سال در سال ۲۰۱۴ بود. به عنوان بهترین مدافع انتخاب شدم و از آن زمان تاکنون پیشرفت بسیاری در والیبال داشته‌ام. زمانی که تیم ایران در بازی‌های کشورهای اسلامی سال ۲۰۱۷ در باکو شرکت کرد، من هنوز عضو تیم جوانان بودم. آن رقابت‌ها برای من بسیار خاطره‌انگیز است، زیرا در بازی نیمه‌نهایی مقابل ترکیه با نتیجه ۸ بر ۲ عقب بودیم، اما به بازی برگشتیم و با نتیجه ۲۰ بر ۱۸ به فینال رسیدیم. بزرگ‌ترین موفقیت من اما با تیم بزرگسالان بود و آن هم زمانی که مدال طلای قهرمانی آسیا را به دست آوردیم و همچنین به دور پایانی لیگ ملت‌های ۲۰۱۹ صعود کردیم.

 

1516266


مجرد والیبال را از نوجوانی آغاز کرد و این ورزش به طور ذاتی در نهاد او بود. اگرچه برای این که از شهری کوچک به شهری بزرگ تغییر مکان دهد، می‌بایست موانع بزرگی را از پیش رو برمی‌داشت و به هدف خود رسید.


بازیکن تیم ملی والیبال ایران گفت: وقتی ۱۳ ساله بودم، والیبال را آغاز کردم و تا ۱۶ سالگی به صورت غیرحرفه‌ای بازی کردم اما پدرم والیبالیست بود و بیش‌ترین تاثیر را بر روی من گذاشت تا این رشته را به صورت حرفه‌ای دنبال کنم. در دانشگاه نیز رشته تربیت بدنی را دنبال کردم و در کنار والیبال، کوهنوردی و اسب‌سواری را هم دوست دارم. من با مشکلات کوچکی در شهر کوچک محل سکونتم مواجه بودم. اما وقتی نقل مکان کردم، رشد بسیاری را در بازی خود دیدم. بهترین راهنمای من، سعید معروف بود چون او یک کاپیتان خوب است. معروف اشتباهات بازیکنان را به آن‌ها یادآوری می کند و به همین منظور، راهنمای خوبی برای بازیکنان جوان است. من همیشه از بازی در کنار او لذت می‌برم.


مجرد بی‌تردید به اهدافش در بیرون و داخل زمین رسیده است و به عنوان موج جدید ورزشکاران کشورش شناخته می شود.


مجرد گفت: برای رسیدن به موفقیت و پیروزی، تا آخرین نفس مبارزه می‌کنم. واقعا بر این باورم که چنانچه ذهن برنده نداشته باشید، نمی‌توانید ببرید؛ اما زمانی که خودتان و تیمتان را باور داشته باشید، کوشش‌های شما به بار خواهد نشست.

دیدگاه‌ها