کد خبر : 1700189 | 15 مرداد 1399 ساعت 10:30 | 16.6K بازدید | 0 دیدگاه

امید بارسا؛ دی‌یونگ و فرصت انتقام از چمپیونزلیگ

فرانکی دی یونگ که فصل گذشته به عنوان ستاره اول آژاکس نتوانست به هدفش در چمپیونزلیگ برسد مصمم است امسال با پیراهن بارسلونا قهرمانی را بدست بیاورد.

امید بارسا؛ دی‌یونگ و فرصت انتقام از چمپیونزلیگ

به گزارش "ورزش سه"، روزنامه کاتالان موندو دپورتیوو امروز صفحه اول خود را به فرانکی دی یونگ ستاره هلندی خط میانی بارسا اختصاص داده و می‌گوید هافبک هلندی که سال گذشته با آژاکس در لیگ قهرمانان یک تورنمنت رویایی را پشت سر گذاشت و با شکستی دراماتیک مقابل تاتنهام از حضور در فینال رقابتها بازماند امسال با پیراهن بارسا مصمم است آن ناکامی را پشت سر گذاشته و قهرمانی را در پرتغال به دست بیاورد.

 

1516870

 

دی یونگ که فصل گذشته پیراهن آژاکس را به تن می کرد یکی از بزرگترین پدیده های لیگ قهرمانان بود. او در حالیکه 22سال داشت به تیم منتخب رقابتها راه یافت و تیمهای بزرگ اروپایی برای خریدش صف کشیدند. با اینکه فرانکی از تیمهایی مثل پاری سن ژرمن و سیتی پیشنهادهای بهتری داشت ولی تصمیم گرفت راهی بارسا شود تا شاید بتواند در فصل بعدی در کنار لئو مسی جام قهرمانی را بالای سر ببرد.

 

آژاکس بعد از صعود از مرحله گروهی در یک هشتم به مصاف رئال مادرید رفت. با اینکه آژاکسی ها در یوهان کرویف آرنا 2-1 شکست خوردند ولی در برنابئو موفق شدند قهرمان سه فصل قبلی اروپا را تحقیر کرده و 4-1 شکست دهند. دی یونگ در آن بازی درخشش خارق العاده ای داشت و در مرکز میدان برنده توپ طلا لوکا مودریچ را محو کرده بود.

 

1516871

 

این داستان در مرحله بعد در تورین تکرار شد. آژاکس بعد از تساوی 1-1 مقابل یوونتوس در بازی برگشت تیم آلگری و کریستیانو رونالدو را از سر راه برداشت و در این دیدار هم فرانکی دی یونگ نقشی تعیین کننده بازی کرد.

 

آژاکس در نیمه نهایی مقابل تاتنهام ایستاد و با اینکه بازی رفت را 1-0 برده بود در لندن نتوانست از پس شاگردان مائوریسیو پوچتینو برآید تا در نهایت در مجموع با نتیجه 3-2 شکست خورده و در نیمه نهایی به کار خود خاتمه دهد.

 

1516872

 

دی یونگ که اولین بازی خود در لیگ قهرمانان را در سال 2017 در بیست سالگی انجام داده سابقه حضور در 26 بازی چمپیونزلیگی را دارد. او با پیراهن بارسا هم هفت بازی در این رقابتها انجام داده. نوزده بازی دیگر او با پیراهن آژاکس بوده.

دیدگاه‌ها