کد خبر : 1701019 | 19 مرداد 1399 ساعت 12:06 | 20.7K بازدید | 1 دیدگاه

پایان تلخ؛ جدایی سپیدرود از لیگ یک

سپیدرود در هفته سی و سوم لیگ یک و با شکست یک بر صفر در برابر بادران به لیگ 2 سقوط کرد و دیگر هیچ معجزه ای نمی تواند این تیم را از سقوط به دسته دوم نجات دهد.

پایان تلخ؛ جدایی سپیدرود از لیگ یک 

به گزارش "ورزش سه"، جدایی از لیگ یک؛ یک پایان تلخ برای سپیدرود بود. تیمی که در رشت به اندازه ملوان در انزلی محبوب است. به این خاطر که هویت فوتبال رشت است. همان طور که فوتبال در مازندران با نساجی شناخته شده است. 

بی شک دیشب خیلی ها با سقوط سپیدرود اشک ریختند؛ از ابتدا هم مشخص بود که سپیدرود سقوط می  کند. تقصیر نه از کادر فنی است و نه از بازیکنان. هیچ یک از مربیانی که از ابتدای فصل روی نیمکت تیم نشستند و هیچ یک از بازیکنانی که در ترکیب تیم به میدان رفتند به دنبال سقوط به لیگ 2 نبودند! همه در فوتبال نگاه رو به جلو دارند. اینها به کنار؛ آنها هر روز در شهر رشت با تماشاگران سپیدرود رخ به رخ می شدند و می دانستند که سپیدرود برای آنها یک تیم نیست. عشق است. همانند لیلی برای مجنون! اما هر آنچه تلاش کردند نشد و همه مشکلات از بی پولی است. باید پذیرفت و قبول کرد که فوتبال امروز مثل دهه های گذشته یک دورهمی نیست. فوتبال حرفه است و آنهایی که روی نیمکت سپیدرود می نشینند و پیراهن این تیم را برتن می کنند نیاز به دستمزد برای ارتزاق دارند و وقتی پول نباشد تمرکز بهم می ریزد و از تیم بدون تمرکز نمی شود بیش از این انتظار داشت. 

 

می شود گلایه کرد. از مدیران شهری و استانی که می توانستند برای تیم کاری کنند اما نکردند! آنهایی که همه آمال و آرزوهای خود را در ارایه آمار و اشاره به ساخت های عمرانی می دانند و به دنبال پست های بالاتر هستند غافل از اینکه مردم شهرنیازهای روحی و روانی هم دارند و چه چیزی بهتر از یک تیم فوتبال که می تواند غرور را برانگیزد و شادی آفرین باشد. چاره چیست؟ وقتی فوتبال راه درآمد ندارد سپیدرود مثل سپاهان و مثل هم تیم ها نیاز به حمایت دولت دارد اما گویی سمبه سپیدرود پر زور نیست و باید با سقوط به لیگ 2 و در ادامه صعود به لیگ یک بعد از چند سال به حیات خود ادامه دهد. 

 

با همه بی مهری هایی که به سپیدرود دوست داشتنی می شود این تیم هرگز نمی میرد؛ با جدایی از لیگ یک هم دوباره به حیات خود ادامه می دهد. این تیم هم چنان برای مردم شهر رشت دوست داشتنی و خاطره انگیز است. چه خوب همان طور که برای نساجی مالک هواپیمایی وارش پیدا شد که هزینه ها در فوتبال حرفه ای را تامین می کند  برای این تیم هم یک آدم سخاوتمند پیدا شود؛ آنوقت خواهید دید که سپیدرود هم در لیگ برتر خود نمایی خواهد کرد چرا که یک تیم با هویت است و از سرزمینی بر خاسته که مهد استعداد است. جز این چاره ای نیست. به ما ثابت شده در رشت مدیران دولتی سپیدرود را دوست ندارند همان طور که همواره نساجی در مازندران از نگاه مدیران استانی غریبه بوده است.

دیدگاه‌ها