کد خبر : 1701447 | 21 مرداد 1399 ساعت 11:21 | 39.4K بازدید | 1 دیدگاه

افاضلی: قبل از پنالتی بازیکن ما را هل دادند 

می ترسم این حرف زنوزی هم درست از آب دربیاید

دیدار حساس ماشین سازی – پارس جنوبی در شرایطی با نتیجه مساوی یک بر یک خاتمه یافت که تیم میزبان تا ثانیه های پایانی بازی نتیجه را یک بر صفر پیش بود.

می ترسم این حرف زنوزی هم درست از آب دربیاید 

به گزارش "ورزش سه"، یک هند غیر ضروری در ثانیه های پایانی بازی منجر به گل تساوی از سوی پارس جنوبی جم شد. دقایقی پیش از گل هم هومن افاضلی سرمربی تیم ماشین سازی با تصمیم داور از زمین بازی اخراج شد. این بهانه ای شد تا دقایقی با سرمربی ماشین سازی گفتگو کنیم.

 

*دلیل اخراج شما از سوی داور؟ آیا در آن دقایق بهتر نبود خودتان را کنترل می کردید و در زمین بازی می ماندید؟ 

احساس کردم کادر فنی حریف با اعتراض خود تیم داوری را تحت تاثیر قرار داده است و در چنین شرایطی شما باید به سود تیم خود کاری انجام بدهی. در دقایق پایانی بازی فکر می کنم 90 – 92 بود که بازیکن ما به هوا پرید و پشت به بازیکن حریف بود و داور خطای او را گرفت. داور اگر فوتبال بازی کرده باشد به خوبی می داند بازیکنی که به هوا می پرد و پشت خود را نمی بیند نمی تواند خطا کند و این بازیکن پشتی است که خطا می کند. به این موضوع اعتراض کردم و حتی شکل خطا را به داور نشان دادم. به هوا پریدم و گفتم آقای داور دو بازیکنی که به هوا می پرند بازیکن پشتی خطا می کند. چون اعتراض به داوری زیاد شده بود داور می خواست جو را کنترل کند و به سمت نیمکت ما آمد و من را اخراج کرد و به واقع بهایش را ما دادیم. به داور گفتم چرا به من کارت قرمز نشان دادی. حق با من است اما گفت برو بیرون. 

 

*به هر صورت به نظر می رسید اخراج شما ضرروتی نداشت و در آن دقایق می توانستید در زمین بمانید و تیم را هدایت کنید.

به نظر من تیم حریف برنامه ریزی کرده بود؛ اینکه با اعتراض به داور شرایط بازی را در دقایق پایانی بازی تغییر دهد. وقتی خطاهایی می بینی که خطا نیست و داور به سود حریف اعلام می کند من به عنوان مربی تحت تاثیر قرار می گیرم و سعی می کنم کاری انجام دهم که شرایط به ضرر تیمم پیش نرود. وقتی حریف روی اعتراض از داور پو ئن می گیرد شما به عنوان مربی حریف نمی توانی بی تفاوت باشی و باید حرکتی انجام بدهی. 

 

*پنالتی بازیکن شما صحنه عجیبی بود! به راحتی می توانست هند نکند...

بعد از اخراج اصرار داشتند من از روی سکوها یا جایگاه VIP بازی را دنبال کنم. در بین نیروهای انتظامی بودم که صحنه را دنبال می کردم. در ابتدا برایم باور کردنی نبود و فکر می کردم داور از روی لجبازی با من به سود پارس پنالتی اعلام کرده است. بعد صحنه را که دیدم متوجه شدم دست به توپ برخورد کرده. به نظر من بازیکن ما که به هوا بلند می شود علی عبدالله زاده روی او خطا می کند و بازیکن ما برای اینکه در پایین آمدن خود را کنترل کند و به زمین نخورد دستش به توپ خورد. این را از سه چهار بازیکنی که کنار صحنه بودند پرسیدم و آنها این موضوع را تایید کردند. 

 

1518603

 

*از دست دادن سه امتیاز این بازی آنهم در ثانیه های پایانی بازی به طور حتم برای شما سخت بود!

آقای زنوزی قبلا پیش بینی هایی در این باره داشت. سومی اش این بود با توجه به شرایطی که لیگ ما دارد برخی از نتایج دستخوش تغییر خواهد شد. از شا ئبه ای که بدان اشاره کرده بود دو تا درست از آب در آمد و من نگران سومی هستم. در اصفهان اشتباه داوری به سود ما بود و من این را کتمان نمی کنم. بعد از بازی ما بلافاصله اعلام کردند که جلسه اضطرای باید تشکیل شود. چرا الان این جلسات را نمی گذارند به این خاطر که رییس کمیته داوران در اصفهان زندگی می کند. بهر صورت من نگران این هستم که حرف آقای زنوزی درست از آب در بیاید. 

 

*ظاهرا روی خطایی که منجر به صحنه پنالتی شد هم اعتراض داشتید. 
بله. 

 

*استرس شما در کنار زمین خیلی زیاد بود. یاد حرف فیروز کریمی افتادیم که می گفت مربی پول خونش را می گیرد...

من به خاطر پشت سر گذاشتن بیماری نباید در کنار زمین باشم. کادر پزشکی به من توصیه کرده دست کم در این شرایط در کنار زمین نباشم. وقتی شما با این بیماری مواجه می شوی آسیب هایی را در ناحیه سیستم عصبی و قلب دریافت می کنی و باید چکاب کامل داشته باشی. متاسفانه فرصت نکردم این کار را انجام دهم. این را خالصانه می گویم؛ وقتی شما کسی را می بینی که روی دو تا تیم سرمایه گذاری کرده و هزینه های این دو تیم را می دهد و زیر ساخت درست کرده نمی توانی بی تفاوت باشی. او استادیوم ساخته و همین امروز اگر دو تیم را رها کند ماشین و تراکتور در لیگ برتر با آینده نامعلومی مواجه می شوند. من پای کار هستم حتی اگر تبعاتی برای من داشته باشد.

دیدگاه‌ها