کد خبر : 1702174 | 25 مرداد 1399 ساعت 13:09 | 6.8K بازدید | 0 دیدگاه

آخرین تلاش برای فرار از آخرین سهمیه؛

بررسی شرایط سقوط نیروی زمینی، رایکا یا ملوان

پس از قطعی شدن سقوط علم و ادب تبریز و سپیدرود، حالا یک تیم دیگر باید سهمیه سوم سقوط به لیگ دسته دوم را کامل کند.

بررسی شرایط سقوط نیروی زمینی، رایکا یا ملوان

به گزارش "ورزش سه"، در پایان هفته سی و سوم رقابت های لیگ یک، تیم فوتبال سپیدرود مقابل بادران با نتیجه یک بر صفر شکست خورد و نام خود را به عنوان دومین سقوط کننده پس از علم و ادب که مدت‌هاست، سقوطش قطعی شده، مطرح کرد.


حالا و در شرایطی رقابت های لیگ یک روز آینده در هفته پایانی دنبال خواهد شد که سه تیم همچنان خطر سقوط به دسته پایین تر را احساس می کنند؛ سه تیمی که به ترتیب نیروی زمینی با 32 امتیاز  و رایکا و ملوان بندرانزلی با 34 امتیاز هستند.


نکته جالب توجه اینکه رقبای این سه تیم هیچ کدام شانسی برای رسیدن به لیگ برتر یا خطری بابت سقوط احساس نمی کنند؛ چرا که رایکا باید در خانه مقابل آرمان گهر بازی کند و ملوان هم  در شیراز مقابل قشقایی؛ دو تیمی که جایگاهشان در میانه جدول تثبیت شده است و در نهایت تیم نیروی زمینی در ورزشگاه غدیر با گل ریحان بازی خواهد کرد.

 

1510787


یکی از حالت های جدول رده بندی می تواند با توجه به پیروزی دو تیم ملوان و رایکا شکل بگیرد و در این صورت حتی اگر نیروی زمینی مقابل گل ریحان به برتری برسد، باز هم تیم سقوط کننده سوم خواهد بود.


در صورتی نیروی زمینی می تواند از سقوط رهایی پیدا کند که یکی از تیم های ملوان یا رایکا یا هر دوی این تیم ها بازنده بازی های خودشان لقب بگیرند و در سوی دیگر تیم نیروی زمینی بازی خود با گل ریحان را با پیروزی تمام کند.

 

1510800


حالتی که می تواند تا حد زیادی جدول را پیچیده کند، تساوی ملوان و رایکا و پیروزی نیروی زمینی است؛ البته در این حالت با توجه به اینکه هر سه تیم 35 امتیازی می شوند، تفاضل گل پایین نیروی زمینی باعث می شود که باز هم شاگردان امید روانخواه سقوط کننده لقب بگیرند؛ مگر اینکه با اختلافی بیشتر از 5 گل موفق به شکست گل ریحان شوند.


سه بازی قشقایی شیراز مقابل ملوان، رایکا مقابل آرمان گهر و نیروی زمینی مقابل گل ریحان روز آینده از ساعت 20 به طور همزمان در شهرهای شیراز، بابل و تهران پیگیری خواهد شد.

 

دیدگاه‌ها