کد خبر : 1702440 | 26 مرداد 1399 ساعت 10:40 | 27.9K بازدید | 2 دیدگاه

محافظه‌کاری، بلای جان گواردیولا در اروپا

بعد از حذف منچسترسیتی از لیگ قهرمانان با شکست مقابل لیون، اکثر کارشناسان، پپ گواردیولا را در این شکست مقصر دانسته و معتقدند او قربانی سیاستهای محافظه کارانه‌اش شده است.

محافظه‌کاری، بلای جان گواردیولا در اروپا

به گزارش "ورزش سه"، منچسترسیتی دیشب با هدایت سرمربی نام آشنای خود پپ گواردیولا در حالیکه کمتر کسی انتظار داشت در مرحله یک چهارم نهایی لیگ اروپا مقابل لیون با نتیجه 3-1 شکست خورد تا ناکامی گواردیولا در لیگ قهرمانان همچنان ادامه داشته باشد. اما بعد از این شکست اکثر کارشناسان متفق القول بودند که پپ قربانی سیاستهای محافظه کارانه خود شده است.

 

سیتی زمانی شکست خورد که موسی دمبله بازیکن لیون از روی نیمکت وارد زمین شد و دو بار دروازه اش را باز کرد. این در حالی بود که در اوایل مسابقه به نظر می‌رسید شاگردان گواردیولا به راحتی از پس حریف فرانسوی برمی آیند. آنها با اینکه در نیمه اول با گل مکسول کورنت از حریف عقب افتاده بودند اما وقتی گواردیولا تصمیم گرفت تاکتیک ابتدایی خود را عوض کند توسط دی بروین به گل تساوی دست یافت. اما این دمبله بود که در یازده دقیقه پایانی کار تیم گواردیولا را تمام کرد. البته یک فرصت سوزی بزرگ از طرف رحیم استرلینگ که توپ را از چند متری خط دروازه با اوت فرستاد هم در این شکست نقش مهمی داشت.

 

1520127

 

با اینحال گواردیولا حالا باید با یک شکست دیگر در لیگ قهرمانان کنار بیاید. او در بارهای قبلی همیشه با محافظه کاری به خصوص در مراحل حذفی لیگ قهرمانان متهم شده بود.

 

1520126

 

این بار هم انتقادها به گواردیولا از آن جهت بالا گرفت که او چرا برای بازی با لیون با ارنجی به میدان رفته که پیش از این هرگز از آن استفاده نکرده بوده. نیمکت نشینی بازیکنانی مثل ریاض محرز‌، برناردو سیلوا و دیگران برای اکثر کارشناسان علامت سوال بود و تغییر آرایش سیتی به سیستم 3-5-2 هم تعجب آنها را برانگیخته بود.

 

 

یکی از نقدهایی که در ساعتهای اخیر به گواردیولا وارد شده به میدان فرستادن اریک گارسیا از ابتدا است. مدافع کم سن و سالی که هفته گذشته به باشگاه سیتی اعلام کرده حاضر به تمدید قراردادش نیست و می خواهد به بارسلونا برگردد. گارسیا در مرکز خط دفاعی سه نفره قرار داشت و فرناندینیو و لاپورت هم در دو سوی آنها ایستاده بودند.

 

1520124

 

گواردیولا سرانجام زمانی به اشتباه خود در ارنج تیمش اعتراف کرد که 10 دقیقه از شروع نیمه دوم می گذشت. او ریاض محرز را به جای فرناندینیو به میدان فرستاد و آرایش تیمش را به دفاع چهار نفره تغییر داد. بلافاصله دی بروین موفق شد سنگربان لیون را با موقعیتی دشوار مواجه کند که البته توسط او با سیوی درخشان مهار شد. اما در نهایت همه تلاشها برای سیتی کافی نبود و آبی پوشان شهر منچستر یک بار دیگر با اروپا وداع کردند.

 

 

 

 

 

دیدگاه‌ها