کد خبر : 1702846 | 28 مرداد 1399 ساعت 13:51 | 38.5K بازدید | 4 دیدگاه

آینده بارسا در دستان بارتومئو و رونالد کومان

تغییرات گسترده بارسا؟ بارتومئو تیم را قربانی می‌کند

مارکا امروز صفحه اول خود را به رونالد کومان گزینه اول هدایت بارسا اختصاص داده و از تغییرات عمیق و گسترده در این تیم خبر داده.

تغییرات گسترده بارسا؟ بارتومئو تیم را قربانی می‌کند

به گزارش "ورزش سه"، درحالیکه به نظر می‌رسد با اخراج کیکه ستین از بارسلونا سرمربی بعدی این تیم به احتمال زیاد رونالد کومان خواهد بود روزنامه مارکا امروز در صفحه اول خود تصویری جالب از کومان منتشر کرده و به بررسی تغییرات عمیق و گسترده ای که در انتظار بلوگرانا خواهد بود پرداخته.

 

1520641

 

تنها چند دقیقه از شکست تحقیرآمیز 8-2 بارسلونا مقابل بایرن مونیخ گذشته بود که بارتومئو رئیس باشگاه در مقابل خبرنگاران قرار گرفت و وعده داد که تغییراتی گسترده در این تیم در پیش خواهد بود. بعد از آن به عنوان اولین قدم کیکه ستین اخراج شد و رسانه‌ها خبرهای زیادی درباره انتخابات هیات رئیسه منتشر کردند. انتخاباتی که در روز 15 مارس برگزار خواهد شد.

 

در بیانیه رسمی باشگاه بارسلونا رسماً به بازیکنان این تیم و به خصوص ستاره‌های بزرگ هشدار داده شده. در این بیانیه آمده: " این اولین تصمیم هیات مدیره در راستای تغییر ساختار تیم اول است. این تغییرات با موافقت واحد ورزشی و سرمربی جدید در دستور کار قرار خواهد گرفت. مربی‌ای که نامش در روزهای آتی اعلام خواهد شد. باشگاه به اجرای یک برنامه شوک‌درمانی ادامه خواهد داد تا باشگاه از نظر ورزشی و مالی وضعیت بهتری پیدا کند".

 

کسی که هدایت این تغییرات را به عهده خواهد داشت سرمربی جدید خواهد بود. کسی که نامش به زودی اعلام خواهد شد: رونالد کومان. در بیانیه بارسا به واحد ورزشی فعلی اشاره شده و این نشان می‌دهد که اریک آبیدال فعلاً به کار خود ادامه خواهد داد. او بعد از بحرانی که در ماه های گذشته بین او و مسی اتفاق افتاد هم با حمایت بارتومئو به کارش ادامه داده بود. در این بیانیه هیچ اشاره ای به مدیریت و بارتومئو نشده و او کسی است که منطقاً حرف آخر را درباره هر تغییری خواهد زد.

 

1520400

 

به این ترتیب به نظر می‌رسد هدف بارسا از تغییرات ساختاری تغییرات در ستون فقرات تیم بوده و این برنامه بازیکنان بزرگ و نامدار بلوگرانا را هدف گرفته. بازیکنانی مثل بوسکتس‌، آلبا، پیکه، سوارز و راکیتیچ هدف این تغییرات خواهند بود و تنها ابرستاره ای که از هر گزندی مصون است لیونل مسی است.

 

بارسا هیچ سناریویی مبنی بر خروج مسی از باشگاه در دستور کار ندارد. باشگاه به این ترتیب موفق شده نگاه‌های مطبوعات و هواداران را از مدیریت به بازیکنان معطوف کند. اولین قربانی این برنامه جدید کیکه ستین بود که با توجه به اینکه هواداری نداشت کم هزینه ترین اقدام ممکن بود. البته باید منتظر ماند و دید بارسا چطور می‌تواند بدون هزینه بازیکنان بزرگی مثل راکیتیچ و سوارز را از تیم بیرون کند.

 

کومان سال گذشته گفته بود که بارسا نیاز به تغییر و تحول اساسی در تیم دارد و باید ستون فقراتش را بازسازی کند. این تغییرات بدون شک تنها شامل بازیکنان کهنه کار نمی شود و جدیدترهایی مثل سمدو، اومتیتی، بریث‌ویت و دمبله به دلیل عملکردی کمتر از حد انتظار در معرض خروج از بلوگرانا هستند.

دیدگاه‌ها