کد خبر : 1702991 | 29 مرداد 1399 ساعت 09:22 | 36.7K بازدید | 6 دیدگاه

پاری سن ژرمن در آستانه یک رکورد تاریخی

پاری سن ژرمن در صورت قهرمانی در این فصل لیگ قهرمانان به رکوردی تاریخی دست خواهد یافت: فتح جام قهرمانی تمامی رقابتهایی که در یک فصل در آن شرکت داشته.

پاری سن ژرمن در آستانه یک رکورد تاریخی

به گزارش "ورزش سه"، پاری سن ژرمن که دیشب با پیروزی مقابل لایپزیش به فینال لیگ قهرمانان راه یافت حالا در آستانه رسیدن به یک رکورد تاریخی قرار دارد. پاریسی‌ها اگر روز یکشنبه در فینال بایرن مونیخ یا لیون را شکست دهند موفق خواهند شد در تمام رقابتهایی که در این فصل در آنها حضور داشته اند به قهرمانی برسند و تعداد جامهای خود در یک فصل را به عدد پنج برسانند. پیش از این تنها سلتیک موفق به ثبت چنین رکوردی شده است.

 

1520799

 

سلتیک در فصل 1966-1967 موفق شد در یک فصل به پنج جام قهرمانی دست یابد: جام اروپا، لیگ دسته یک اسکاتلند، جام حذفی اسکاتلند، لیگ کاپ اسکاتلند و جام گلاسکو.

 

به غیر از این تنها دو تیم یعنی رئال مادرید و بایرن مونیخ تا کنون موفق شده اند علاوه بر قهرمانی در لیگ قهرمانان سه جام دیگر هم بدست آورده و تعداد کل جامهای خود در یک فصل را به عدد 4 برسانند. حالا پاریسی‌ها فرصت دارند تا با قهرمانی در این فصل چمپیونزلیگ از رکورد آنها عبور کرده و پنجمین جام فصل را به خود اختصاص دهند.

 

اولین جام این فصل زمانی نصیب PSG شد که آنها حدود یک سال پیش رن را 2-1 شکست دادند تا فاتح جام قهرمانان یا سوپرجام فرانسه شوند. جامی که به برنده تک بازی قهرمان لیگ1 و جام حذفی این کشور اهدا می شود. بعد از نیمه کاره ماندن لوشامپیونا به دلیل بحران کرونا PSG به عنوان قهرمان این فصل تعیین شده و جام قهرمانی لیگ1 را بدست آورد. آنها در آن زمان با اختلاف 12 امتیاز صدرنشین لیگ بودند.

 

با شروع فوتبال در دوران پساکرونا PSG ابتدا با پیروزی 1-0 مقابل سنت اتین فاتح جام حذفی فرانسه شد و هفت روز بعد با پیروزی مقابل لیون در ضربات پنالتی جام اتحادیه فوتبال فرانسه را از آن خود کرد تا تعداد جام‌هایش را به 4 برساند. پاریسی‌ها حالا شنبه به مصاف بایرن مونیخ یا لیون می‌روند تا شانس خود برای فتح پنجمین جام این فصل را بیازمایند.

 

 

دیدگاه‌ها