کد خبر : 1704128 | 04 شهریور 1399 ساعت 12:43 | 10.2K بازدید | 1 دیدگاه

دادگاه فوتبالی‌ها؛ بعد از صدور رای CAS

افرادی که در پرونده مارک ویلموتس کوتاهی کرده اند در صورتی دادگاهی می شوند که رای نهایی دادگاه CAS به سود مربی بلژیکی صادر شود.

دادگاه فوتبالی‌ها؛ بعد از صدور رای CAS

به گزارش "ورزش سه"، وزیر ورزش و جوانان دیروز در حاشیه حضور در مجلس به خاطر قرارداد مارک ویلموتس تاکید کرد در این برهه از زمان همه باید برای کمک فدراسیون فوتبال و برنده شدن در این پرونده بسیج شوند و در صورتی که قصوری متوجه کسی باشد زمان کافی برای رسیدگی به تخلف وجود دارد. البته نام 8 نفر از مدیران فدراسیون فوتبال که بیشتر اعضای هیات رییسه فدراسیون فوتبال هستند لیست شده و به عنوان مسببین صدور رای فیفا در اختیار مراجع قضایی قرار گرفته است. 

 

در صورتی که در این برهه از زمان کسی به خاطر صدور رای فیفا دادگاهی شود بدین معنی است که تخلف فدراسیون فوتبال قطعی بوده و با بازتاب این خبر در رسانه های جهان بدون شک دادگاه بین المللی ورزش هم به سود مارک ویلموتس رای خواهد داد. بنابراین قوه قضاییه ابتدا منتظر می ماند تا تکلیف این پرونده از سوی دادگاه CAS مشخص شود و بعد در این زمینه اقدام خواهد کرد. عزم مجلس شورای اسلامی و هم چنین قوه قضاییه و حتی سازمان بازرسی کل کشور برای ورود به این پرونده و بررسی تخلفات صورت گرفته جزم است و بر اساس اخبار منتشره اقدامات متعددی هم در این زمینه صورت گرفته است. گزارشات اولیه هم در این زمینه در اختیار قوه قضاییه قرار گرفته است. 

 

فیفا فدراسیون فوتبال را به پرداخت همه مطالبات باقی مانده مارک ویلموتس محکوم کرده در حالی که مربی بلژیکی بعد از 4 ماه کار در تیم ملی، ایران را ترک کرده و از سوی فدراسیون فوتبال محکوم به فسخ قرارداد شده است. در بررسی اولیه مشخص شده است قرارداد منعقده از سوی فدراسیون فوتبال با مارک ویلموتس دارای اشکالات حقوقی بوده که اگر غیر از این بود نباید در فیفا طرح شکایت می کرد و رای می گرفت. از سویی فدراسیون فوتبال ابتدا مارک ویلموتس را بخدمت و بعد نظر اعضای هیات رییسه را در این باره جلب کرد. در این باره گزارشاتی تهیه شده است. 

 

فدراسیون فوتبال امیدوار است در ماه های آینده با مدارک مستند و دفاعیاتی که در اختیار دادگاه بین المللی ورزش قرار می دهد رای را به سود خود تغییر دهد. هم چنین مارک ویلموتس تا زمان روشن شدن این پرونده حق حضور در هیچ تیمی را ندارد و در صورتی که با باشگاهی یا تیم ملی کشوری قرارداد امضاء کند دستمزد او تنها تا روز بیکاری لحاظ خواهد شد. رایی که به سود او صادر شده برای هر مربی وسوسه انگیز است و هر مربی دیگری جای او بود بیکاری را به کار کردن ترجیح می داد.

دیدگاه‌ها