کد خبر : 1705374 | 11 شهریور 1399 ساعت 14:21 | 79.8K بازدید | 3 دیدگاه

رسن تمدید می‌کند، تمرکز تیم را به‌هم نمی‌زنیم

رسول‌پناه: جدایی ترابی دلیل خاصی دارد

سرپرست مدیرعاملی باشگاه پرسپولیس به جمع هواداران معترض آمد و با آن‌ها صحبت کرد تا به نوعی تب انتقادات علیه خود را کاهش دهد.

رسول‌پناه: جدایی ترابی دلیل خاصی دارد

به گزارش "ورزش سه" پس از آن‌که نیمه شب گذشته مهدی رسول پناه در برنامه فوتبال برتر حاضر شد، هواداران پرسپولیس امروز صبح در تجمعی از پیش هماهنگ شده نسبت به اقدامات ضعیف کادر مدیریتی سرخ‌پوشان مقابل ساختمان این باشگاه حضور پیدا کردند و خواهان آن شدند که رسول پناه از باشگاه برود؛ اتفاقی که باعث شد تا رسول پناه از ساختمان باشگاه بیرون آید و صحبت‌های مفصلی را با هواداران پرسپولیس انجام دهد.

 

سرپرست مدیرعاملی پرسپولیس در بخش آغازین صحبت‌های خود گفت: من هر چه توضیحات لازم باشد به شما خواهم داد حتی تا اگر تا شب هم طول بکشد، شفاف سازی خواهم کرد چرا که حق شماست، نگران هستید و نگرانی شما قابل احترام است. ابایی هم از کسی نداریم و هر مسئله‌ای باشد مطمئن باشید خیلی شفاف خواهم گفت چون این باشگاه برای شماست. می‌دانم مهم‌ترین دغدغه شما نقل و انتقالات است، چون تیم قهرمان شده و روی فرم خوبی قرار دارد البته که یک اتفاقی در دربی افتاد و ما بازی را باختیم. پس از آن سرپرست تیم لیست سرمربی محترم را در اختیار ما قرار داد و از ما خواستند از 6 شهریور وارد کارزار نقل و انتقالات شویم تا تمرکز تیم قبل از دربی به هم نریزد.

 

وی افزود: صحبت‌های خود را پس از دربی آغاز کردیم که به تاسوعا و عاشورای حسینی رسیدیم و مذاکرات متوقف شد؛ دیروز با سه بازیکن صحبت کردیم و هم‌اکنون هم که در خدمت شما هستم، با سه بازیکن در حال توافق هستیم تا به امروز قرارداد آن‌ها منعقد شود و منتظر هستیم تا مذاکرات با آن سه نفر روز گذشته هم به اتمام رسد. دیروز با آقای بشار رسن جلسه‌ای داشتم و ایشان توافق نامه را امضا کرد، ایشون حدود 138 هزار دلار از فصل قبل خود طلب دارد که گفتم تا شنبه به او پرداخت خواهم کرد و گفت مشکلی از این بابت نخواهد داشت. امروز هم آقای مرتاض (مدیربرنامه رسن) در باشگاه حضور داشتند و قرار است توافق نهایی را با رسن انجام دهیم.

 

رسول پناه در واکنش به فریادهای اعتراضی هواداران گفت: اگر می‌خواهید حرفی را در دهان من بگذارید، مسئله دیگری است وگرنه مصاحبه من را بیاورید من همه آن را برعهده می‌گیرم؛ اولاً آقای بشار رسن بنده خدا گفت 10 درصد به قراردادم اضافه کنید که این اتفاق افتاد. امروز هم به باشگاه خواهد آمد، دیشب هم با من تماس داشت و هیچ مشکلی با او نداریم.

 

او درباره جدایی مهدی ترابی گفت: بحثی پیش آمده است که ایشان از من خواست که چون احتمال دارد به تیم بازگردد، این موضوع را مطرح نکنم؛ اگر ایشان به ما جواب مثبت داد، ما قطعا مسئله را به شما خواهیم گفت اما اکنون گفت می‌خواهد خودش موضوع را حل و فصل کند. قطعا دلیل توجیه کننده‌ای دارد و شما حق دارید این مسئله را بدانید و فردا به شما خواهم گفت و مطمئنا آن را بدانید قانع خواهید شد.

 

سرپرست مدیرعاملی پرسپولیس در پاسخ به این‌که درآمدهای باشگاه چه شده است، گفت: من روزی که سرپرستی تیم را برعهده گرفتم، فقط 700 هزار تومان در حساب باشگاه بود! کاری هم به گذشته ندارم چرا که مدیران قبلی باید پاسخگو باشند و به دستگاه‌های نظارتی معرفی شده و پاسخ می‌دهند. من روزی که آمدم دیدم با کارگزاری که قرارداد بسته‌اند به بن‌بست رسیده‌اند و ریسک شدیدی را انجام دادم و گفتم که این‌طور فایده‌ای ندارد چرا که هزینه‌های باشگاه بالا است. در حدود 100 میلیارد بدهی روی باشگاه مانده است و دیدیم که تنها منبع درآمدی ما کارگزاری است، چون نه از بلیط فروشی سهمی به دست می‌آوریم، نه حق تلویزیونی و ... . من آمدم به کارگزار پیشنهاد دادم و بندی از قرارداد را در آوردم و با او فسخ کردم تا با کارگزار جدیدی قرارداد منعقد کنم. این مسئولیت خطرناک را پذیرفتم چرا که می‌توانست علیه ما شکایت کند اما الحمدالله این اتفاق رخ نداد. هیچ‌کجای ایران وجود ندارد که در این شرایط کرونایی کف قرارداد به 110 میلیارد تومان برسد، اما این مهم برای پرسپولیس رخ داد.

 

وی افزود: سال گذشته کف قرارداد کارگزاری 50 میلیارد تومان بود اما امسال من کف درآمد را 110 میلیارد گرفتم و به آن‌ها گفتم باید 38 میلیارد در تیرماه پرداخت کنید که من تا به امروز توانسته‌ام آن را وصول کنم.



مهدی رسول پناه در پاسخ به اعتراض هواداران که چرا شب گذشته در برنامه فوتبال برتر افشاگری نکرده است، گفت: من بحثی که دیشب آمدم مطرح بکنم، آقای میثاقی گفت سوالات بسیاری دارم و صحبت‌های من را گفت بگذاریم برای بعدا تا سوالات ایشان که سوالات مردم بود پاسخ داده شود. که دیدید من گفتم تا آخر شب اینجا هستم و هر سوالی مردم داشته باشند به آن پاسخ خواهم داد. بحثی که شما می‌گویید، ما به صورت روتین و معمولی در حال کار با کارگزاران خود هستیم و برای بحث بدهی برانکو نیز گفته است کمک می‌کند و ما تا الان در این وضعیت 30 درصد پول برانکو را داده‌ایم. پرداخت بدهی برانکو حدود 50 میلیارد تومان است که از دو مدیریت قبلی برای ما مانده است، منتی نمی‌گذارم اما روزی که پرسپولیس را برعهده گرفتیم، خدا را شاهد می‌گیرم 700 هزار تومان در حسابش بود.

 

وی افزود: مگر ما مالک مجموعه درفشی‌فر نیستیم؟ روزی که من آمدم شخصی آمد گفت متری 20 25 میلیون تومان به شما می‌دهم چرا که این ملک معارض دارد و باید تخلیه کنید که من بسیار متعجب شدم. اوایل سال جدید بود که این اتفاق افتاد.

 

در ادامه اعتراضات جنجالی هواداران درباره سرنوشت پول‌ها و پاداش‌های پرسپولیس در گذشته، رسول پناه گفت: ما گزارش خودمان را رد کرده‌ایم و دستگاه‌های نظارتی و امنیتی باید به آن رسیدگی کنند؛ به خدا باید بگویم که در موضوع ورزشگاه درفشی‎فر طرف مقابل آمد گفت 500 میلیارد تومان می‌دهم و اینجا را باید تخلیه کنید. من 20 روز وقت گذاشتم توانستم با رئیس قوه وقت ملاقات بگیرم و پیگیری‌های بسیاری انجام دادم تا سرانجام سند رسمی درفشی‎فر را گرفتم. برای ورزشگاه شهدای گمنام هم در روز تاسوعای حسینی رفتیم و به عنوان اموال باشگاه پرسپولیس آن را تحویل گرفتم. آپارتمان‌های ما در چیذر نیز از سال 92 همین‌طور رها شده بود که من به سراغ بازپرس پرونده رفتم و آن‌ها را توانستم پس بگیرم. این کارهایی که درباره اموال پرسپولیس شکل گرفت و وقت بسیاری را گذاشتم تا این اتفاق رقم بخورد.

 

او افزود: در بحث این‌که نفرات قبلی چه کردند، من خودم به عنوان اولین نفر گزارش رد کردم و خواستم از دستگاه‌های نظارتی که ورود کنند و بررسی لازم را انجام دهند؛ اموال همه مردم است و حق دارید که بدانید چه اتفاقاتی در حال رخ دادن است. تا دو سه هفته آینده هم اخباری منتشر می‌شود که چه اتفاقاتی در این باشگاه رخ می‌دهد و به شما اطلاع‌رسانی خواهد شد.

 

مهدی رسول پناه درباره حضور چهره‌های اقتصادی در هیات مدیره استقلال گفت: به دنبال هیات مدیره پولدار نباشید، پرسپولیس تیم بزرگی است؛ آن هیات مدیره‌ای که شما از تیم رقیب نامبردید من در جریان هستم که بابت پولی که داده است، رفته به دادسرا شکایت خود را اعلام کرده است؛ لذا ما یک هیات مدیره خوش‌فکر داریم و از شب گذشته هیات مدیره ما تشکیل شده است، الحمدالله آدم‌های تصمیم‌سازی هستند و پول‌سازی می‌کنند به جای این‌که پولدار باشند. ما تلاش می‌کنیم تا بتوانیم درآمدزایی کنیم و این اتفاق را رقم خواهیم زد.

 

1523971

 

سرپرست مدیرعاملی پرسپولیس درباره حفظ بازیکنان هم گفت: بعضی از بازیکنان آمده‌اند رقم‌های نجومی گفته‌اند؛ من هم قبول دارم شجاع خلیل زاده باغیرت‌ترین بازیکن تیم ماست. من دیروز سر تمرین بودم و مشکلی خاصی نیست. آن‌ها گفتند اما طوری قرارداد نبندید که اختلاف بسیاری میان بازیکنان شکل گیرد که یک بازیکن 13 میلیارد پول بگیرد و دیگری 2 میلیارد چون این اختلافات خطرناک است. ما به خاطر حفظ حرمت‌ها صحبتی نمی‌کنیم تا قراردادمان با آن‌ها به اتمام برسد.

 

رسول پناه درباره ورزشگاه شهید کاظمی گفت: وزارت ورزش قرار بود یک زمین را با شهرداری تهاتر کند و دو ورزشگاه را بگیرد؛ یکی ورزشگاه شهید کاظمی و دیگر ورزشگاه امام رضا. ورزشگاه امام رضا برای استقلال و ورزشگاه شهید کاظمی برای پرسپولیس، با این‌که این تهاتر صورت نگرفت دو ورزشگاه را به ما دادند درفشی فر و شهدای گمنام و ورزشگاه مرغوبکار و مرحوم حجازی هم به استقلال رسید. در بحث این‌که شما می‌گویید شهید کاظمی باید بگویم که اولا زمین این ورزشگاه اوقافی است، ارزش تقریبی 68 میلیارد است اما کارشناس می‌گوید بیش از 300 میلیارد تومان! ما بحث شهید کاظمی هم الان پیگیر هستیم و حق ماست و ما پیشنهادی را داریم برای روز شنبه به آقای شهردار می‌دهیم که به امید خدا بگیریم. حتی اگر نشود هم ما تلاش می‌کنیم تا ورزشگاه را بتوانیم بخریم چرا که هزینه بسیاری در آن انجام شده است. ورزشگاه شهید کاظمی الان به چه صورت دست ماست؟ مگر پنج ساله اجاره نشده اما حق انتفاع را همچنان شهرداری در اختیار ما قرار داده است و قراردادش را داریم که می‌توانید آن را بخوانید.



سرپرست مدیرعاملی پرسپولیس درباره تمدید قرارداد بازیکنان گفت: علی علیپور و بشار رسن قراردادشان به اتمام رسیده است، پنج بازیکن هم هستند که بندی در قرارداد آن‌هاست که می‌توانند با پرداخت مبلغی از پرسپولیس جدا شوند و ربطی به الان باشگاه هم ندارد و مدیران قبلی وضع کرده‌اند. نمونه‌اش آقای بیرانوند که استفاده کردند و از تیم جدا شدند. بحث آقای بشار رسن قطعا با ما قرارداد می‌بندد اما در بحث آقای علی علیپور منتظریم که بیاید صحبت کند، درباره وحید امیری هم باید بگویم که ایشان یک پیشنهاد خارجی از قطر دارد. این پیشنهاد را به باشگاه منتقل کرده‌اند اما آقای امیری هنوز دودل هستند و تصمیم نهایی خود را نگرفته‌اند چون بندی که ایشان دارند حق‌شان است و می‌توانند از آن استفاده کنند و جدا شوند.

 

وی در پاسخ به این‌که چرا گل محمدی شاکی است، گفت: این حرفی که شما می‌زنید که آقای گل محمدی استعفا داده، بنزین روی آتش است چرا که آقای گل محمدی بنده خدا دیروز با ما بوده است؛ بله می‌آیند در فضای مجازی پرسپولیس را تخریب می‌کنند اما شما هواداران باید حواستان باشد. این تیم قهرمان است و همه می‌خواهند آن را بزنند اما نمی‌گذاریم.

 

رسول پناه در خصوص انتقادات به عقد قرارداد با اسپانسر گفت: مدیر قبلی 15.5 میلیارد از اسپانسر قرض گرفته بود و باید برمی گرداند. ما آن تبدیل به پیش درآمد کردیم. 38 میلیارد هم تا الان گرفتیم که در مجموع 53.5 میلیارد می شود. یعنی نصف تعهدی که داده بود را گرفتیم. به عنوان ضمانت هم بندی در قرارداد هست که یک روز هم اگر تاخیر در پرداختی ها وجود داشته باشد، پرسپولیس می تواند بدون خسارت از قرارداد خارج شود. فهرست پرداختی ها هم در خبرگزاری ها منتشر شده و ما در هم سایت باشگاه می گذاریم. البته اسپانسر باید حداقل 150 میلیارد دربیاورد که 110 میلیارد به پرسپولیس بدهد. بیشتر از آن هم 80 به 20 به پرسپولیس می رسد.

 

مدیرعامل پرسپولیس در ادامه در واکنش به صحبت های هوادارانی که اعتقاد داشتند دیاباته یک میلیون دلار از استقلال دریافت کرده و چرا نباید ترابی 500 هزار دلار از پرسپولیس بگیرد، گفت: ترابی یک پیشنهاد بالایی به ما داد. او دیشب به من زنگ زد و گفت یک روز به من مهلت بدهید. ایجنت او ادعا می کرد که قبلا قراردادی را با یک تیم خارجی امضا کرده. البته ما چیزی ندیدیم. من به ترابی گفتم تو بازیکن ارزشمند ما هستی، اما گفت که می خواهم خداحافظی کنم. با این حال دیشب ترابی به من گفت که یکی، 2 روز به من فرصت دهید و اگر ویزای من صادر نشد، من برمی گردم. ترابی مبلغ بالایی پیشنهاد کرده که اگر آن را قبول کنیم، تمرکز تیم به هم می ریزد.

 

وی در خصوص وضعیت بشار رسن گفت: دیروز با بشار رسن توافق کردیم و قرار بود امروز بیاید که این وضعیت پیش آمد. قراردادش را هم نسبت به سال قبل درصد کمی اضافه کردیم. معوقات او را هم به مرور پرداخت می کنیم.

دیدگاه‌ها