کد خبر : 1710141 | 05 مهر 1399 ساعت 09:27 | 39.7K بازدید | 14 دیدگاه

استقلال و پرسپولیس شایسته احترام متقابل

پرسپولیس و استقلال ترک عادت نکردند و باز هم به مرحله حذفی لیگ قهرمانان آسیا راه یافتند.

استقلال و پرسپولیس شایسته احترام متقابل

به گزارش "ورزش سه "، مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا با صعود دو نماینده پرطرفدار ایران به مرحله یک هشتم نهائی به پایان رسید تا خیل عظیم طرفداران فوتبال در ایران از این اتفاق خوشحال باشند.


پسران آبی چهارشنبه شب با سه گل الاهلی عربستان را شکست دادند تا به مرحله حذفی برسند و ارتش سرخ پنجشنبه شب گذشته الشارجه امارات را با چهار گل در هم کوبید تا آن ها هم همانند رقیب دیرینه شان جواز صعود را کسب کنند.اتفاقی که در همه شرایط و در همه سال ها از این دو تیم تا ابد ماندگار فوتبال ایران انتظار می رود .


در روزهایی که مشکلات مالی و بدهی هر دوتیم به بازیکنان و مربیان سابق ، هر روز بیشتر از گذشته مدیران و بازیکنان را تحت فشار قرار می دهد و تیم های بزرگ دیگر آسیایی فارغ از هرگونه مشکل مالی و با استفاده از ظرفیت های متنوع خرید بازیکنان دارای کیفیت بالا، با تمام قوا به رقابت های آسیایی وارد می شوند ، حضور این دو تیم به عنوان هشت تیم برتر غرب و شانزده تیم برتر آسیایی شایسته احترام است . احترامی که در صفحات اجتماعی دیده نمی شود و طرفداران افراطی هر دو تیم شایستگی تیم رقیب را زیر سوال می برند.

 

1530517


بیاید درست قضاوت کنیم ، حضور این دو تیم در بین هشت تیم برتر آسیا در منطقه غرب آن با توجه به سرمایه گذاری های تمام نشدنی کشورهای عربستان ، قطر ، امارات ، کویت ، بحرین ،ازبکستان و حتی عراق که هر ساله انتظار اولیه تیفوسی ها و هواداران دو تیم می باشد کار آسانی نیست ، بردن الاهلی با سه گل اختلاف توسط استقلال در شرایطی که این تیم با پنجره های بسته به این رقابت ها پا گذاشت و پیروزی  چهار بر صفر قرمزها برابر الشارجه که در دو بازی قبلیش 10گل به نمایندگان متمول قطری و عربستانی زده بود کار ساده ای نیست و نخواهد بود .اگرچه پیشینه این دو تیم بزرگ آسیا تن هر حریفی را می لرزاند و این بزرگترین دستاورد این دو تیم در سالیان گذشته است که نسل به نسل در حال انتقال است و تمامی نسل ها با تمام وجود از آن دفاع کرده اند.


استقلال و پرسپولیس افتخار فوتبال ایران نه ، آن ها افتخار ورزش ایران هستند .با همه کمبودها فوتبال ایران تا ابد با این دو تیم زنده است و نفس می کشد و تا دنیا دنیاست کشورهای دور و نزدیک ایران و رقبای سنتی کشورمان در عرصه باشگاهی از این دو تیم خواهند ترسید. آن ها قابل احترام هستند و باید برایشان ایستاده دست زد ، در روزهایی که کرونا ، مشکلات اقتصادی و تحریم های ناجوانمردانه فشار زیادی به مردم می آورد ، این دو تیم با ریشه  هستند که بدون امکانات  دلخوشی قشر عظیمی از مردان و زنانی هستند که برای ساعاتی به جز پیروزی این دو تیم به چیزی فکر نمی کنند.

 

1530287


 پس از دایره انصاف خارج نشویم ، در داخل رقیب بمانیم و به تلاش های تیم رقیب احترام بگذاریم؛ حتی به رقابت و کری دیرینه دو تیمی  که  شاید دلیل اصلی بودن هر دو تیم در این مرحله رقابتی درونی و خارج از مستطیل سبزاست ، شاید صعود استقلال انگیزه پرسپولیس شد و یا دبل قرمزها برابر عربستان عزم آبی ها را برای ‌ادامه این راه جزم ‌تر کرد.


آن ها در کنار هم بزرگ هستند، مثل رئال و بارسا، بایرن و دورتموند، رم و لاتزیو، سیتی و یونایتد و یا بزرگتر از همه دنیای فوتبالی ما ، مثل پرسپولیس و استقلال .

دیدگاه‌ها