کد خبر : 1712411 | 16 مهر 1399 ساعت 14:47 | 81.1K بازدید | 2 دیدگاه

رفراندوم علیه رئیس قطعی شد

دادخواهی برای مسی؛ بارتومئو را کله پا کردند

با تایید اعتبار امضاهای جمع شده علیه جوزپ ماریا بارتومئو به زودی شاهد برگزاری رفراندوم علیه رئیس باشگاه بارسلونا خواهیم بود. او احتمالا زودتر استعفا خواهد کرد.

دادخواهی برای مسی؛ بارتومئو را کله پا کردند

به گزارش "ورزش سه"، 20 روز پیش بود که کمپین "Més que una Moció" اعلام کرد توانسته 20687 رای عدم اعتماد علیه جوزپ ماریا بارتومئو رئیس باشگاه بارسلونا جمع کند و اسناد و مدارک لازم مربوط به امضاها را نیز به باشگاه کاتالان ارائه داد.

 

 

Jordi Farré, en el Camp Nou tras confirmar las validaciones de las firmas de la moción de censura

 

 

از هفته پیش اعتبار سنجی آرا شروع شد تا در صورت معتبر بودن 16250 رای، اعضای رسمی باشگاه طی یک رفراندوم، در مورد ادامه کار بارتومئو و هیئت مدیره فعلی رای بدهند. در صورت شرکت حداقل 10 درصد اعضا و کسب دو سوم آرا بر ضد رئیس فعلی، او برکنار و انتخابات زودهنگام برگزارخواهد شد.

 

 

1532049

 

 

امروز جوردی فاره رهبر کمپین اعلام کرد که اعتبار سنجی به اتمام رسیده و توانسته اند به حدنصاب لازم برای برگزاری رفراندوم دست پیدا کنند و به این ترتیب بارتومئو به پایان کار خودش در باشگاه بارسلونا بسیار نزدیک شده است. او در این رابطه نوشت:« به هدف مان رسیدیم.»

فاره ضمن تشکر از همه کسانی که او را در این راه همراهی کردند گفت که بعید است شاهد برگزاری رفراندوم باشیم چرا که بارتومئو و هیئت مدیره اش زودتر استعفا خواهند کرد.

 

 

1530230

 

 

هرچند هفته گذشته برخی منابع از احتمال استعفای بارتومئو خبر داده بودند ولی رئیس بارسلونا چنین اتفاقی را غیرممکن دانست و گفت که تحت هر شرایطی بر پست خود باقی خواهد ماند. اگر رفراندوم برگزار شود و بارتومئو رای نیاورد، او اولین رئیس تاریخ بارسا خواهد بود که به این طریق برکنار می شود.

اکنون طی 10 تا 20 روز باشگاه بارسلونا باید زمان رفراندوم را به اعضایش اطلاع دهد.

 

بدون شک این بهترین خبر ممکن برای لیونل مسی است. فوق ستاره آرژانتینی به دلیل مخالفت با سیاست های بارتومئو قصد جدایی از بارسا در تابستان را داشت ولی در نهایت به اجبار ماندنی شد. بارتومئو تحت هر شرایطی از سال بعد دیگر رئیس بارسلونا نبود ولی قطعا برکناری یا استعفای زودهنگام او خبری خوشایند برای لیونل مسی محسوب می شود. 

 

 

دیدگاه‌ها