کد خبر : 1712972 | 19 مهر 1399 ساعت 17:41 | 47.6K بازدید | 3 دیدگاه

 خط حمله تیم اسکوچیچ ؛ جذابِ ترسناک

ذخیره‌های فوق کلاس سردار و طارمی در تیم ملی

تیم ملی ایران کار سختی برای عبور از مرحله مقدمانی جام جهانی دارد و به نظر امید همگان به مهاجم‌های طراز اول فوتبال ایران است.

ذخیره‌های فوق کلاس سردار و طارمی در تیم ملی

به گزارش "ورزش سه"، تیم ملی ایران در دیدار برابر ازبکستان توانست میزبان خود را با نتیجه دو بر یک شکست دهد ، دیداری که با گلزنی مهاجمان کشورمان همراه بود. پس از پایان دوران علی دایی در تیم ملی ، به اتفاق نظر کارشناسان هیچوقت خط حمله تیم ملی به قدرت زمانه حال نبوده و حضور پر تعداد مهاجمین درجه یک ، اسکوچیچ را دچار دردسر بزرگی کرده است.


سرمربی کروات تیم ملی در اولین دیدار خود سیستم تیم ملی در سال های اخیر را تغییر داد و با دو مهاجم کار خود را آغاز کرد. او استارت کار را به سردار آزمون و مهدی طارمی، آقای گل های لیگ روسیه و پرتغال سپرد که اتفاقا این دو سربلند از زمین بیرون آمدند و دو گل تیم ملی را به ثمر رساندند. حضور همزمان آزمون و طارمی در پیکان خط حمله اتفاقی بود که این دو بازیکن نیز به آن علاقه داشتند، همانطور که در مصاحبه ای که ماه گذشته به صورت همزمان در برنامه فوتبال 120 داشتند به این موضوع و علاقه به ترکیب دو نفره در خط حمله اذعان داشتند. با توجه به آمادگی این بازیکنان، هیچ مربی و کارشناسی حاضر نیست این زوج طلایی را از ترکیب اصلی تیم ملی کنار بگذارد و حضور این بازیکنان در ارنج ثابت تیم ملی قطعی به نظر می رسد. اما با نگاهی به نفرات رزرو تیم ملی به راحتی در میابیم که اسکوچیچ هیچ مشکلی  در خط حمله تیم ملی نخواهد داشت و نیمکت نشین شدن مهاجم های آماده این روزهای فوتبال ایران شاید بزرگترین دغدغه او در این پست باشد. 

 

مهدی قائدی

 

مهاجم 21 ساله بوشهری یکی از بهترین بازیکنان فصل گذشته لیگ برتر ایران بود و پیشرفت ناگهانی او بسیاری را شگفت زده کرد. قائدی با تکنیک خود بارها مدافعین را از پیش رو برداشت و تعداد گل و پاس گل زیادی را به ثبت رساند. اینکه قائدی بزرگترین استعداد فوتبال ایران در برهه کنونی است جای هیچ شکی ندارد اما دراگان اسکوچیچ چگونه میخواهد باعث درخشش بیشتر قائدی شود و اینکه در سیستم او مجالی به این بازیکن خواهد رسید؟ 


سرمربی کروات تیم ملی با سیستم 2-4-4 کارش را شروع کرد و به نظر این ترکیب برای بازیکنی همچون قائدی مناسب نیست. اگرچه مهاجم آبی ها در این فصل بارها کنار دیاباته در نوک خط حمله بازی کرده اما بهترین بازی های او در پست مهاجم چپ بوده است. جایی که فضای زیادی در اختیار خود دارد و با تکنیک و سرعت خود به راحتی از هر توپی می تواند موقعیت بسازد. حال سوال این است که اسکوچیچ با توجه به بازی های سخت و حساس پیش روی تیم ملی می تواند در حضور آزمون و طارمی به بازیکن جوانی چون قائدی اطمینان کند و  آیا سیستمی دارد که بتواند بهترین بازی را از این استعداد فوتبال ایران بگیرد یا خیر؟

 

1533823

 

کاوه رضایی

 

بازگشت به شارلوا بار دیگر رضایی را به روزهای خوبش بازگرداند و او با پیراهن این تیم بار دیگر به یکی از ستاره های فوتبال بلژیک مبدل شده است. کاوه رضایی پس از پشت سر گذاشتن مصدومیت ها و درخشش در ماه های گذشته بار دیگر به تیم ملی دعوت شد، جایی که نه به اندازه توانایی اش به او بازی رسیده و نه خودش درخشش ماندگاری را به ثبت رسانده است. در سال های گذشته کاوه رضایی همواره پشت سد آزمون مانده است و مصدومیت های بدهنگام نیز در این موضوع دخیل بوده اند. باید دید آیا رضایی در تیم اسکو می تواند ستاره ای به اندازه آنچه در تیم های باشگاهی اش بوده است تبدیل شود یا خیر؟!

 

1530332

 

کریم انصاری فرد

 

اگرچه در تازه ترین فهرست تیم ملی نام کریم انصاری فرد پس از سال ها حضور در اردوهای تیم ملی قرار نداشت، اما حضور مجدد در فوتبال اروپا او را همیشه به یک شانس بالقوه برای دعوت به اردوهای تیم ملی تبدیل می کند. گلزن تیم ملی در جام جهانی همواره با تعهد و جنگندگی در خدمت تیم ملی بوده و به نظر پیوستنش به آ اِ ک آتن و بازی در ترکیب این تیم می تواند او را مجددا به تیم ملی برساند . انصاری فرد در تیم های کی روش و ویلموتس در پست های گوناگونی بازی کرده و به نظر با تجربه اش می تواند کمک حال تیم ملی و اسکوچیچ باشد. اگر چه با درخشش مهاجمان فعلی ، او نیز برای بازگشت به ترکیب باید بیش از پیش آماده باشد. 

 

1532664

 

علی علیپور

 

علیپور در سال های حضور در فوتبال داخلی علیرغم کسب عنوان های آقای گلی هیچوقت حضور ثابت در اردوهای تیم ملی نداشته و حالا با کوچ به فوتبال پرتغال امیدوار است بیش از پیش دیده شود و با درخشش در اروپا بتواند جای خود را در تیم ملی نیز پیدا کند . مطمئنا اگر علیپور یک دهه قبل در فوتبال ایران چنین درخششی داشت جایگاهش در تیم ملی تضمین شده بود اما اکنون با درخشش در ماریتیمو تنها می تواند امیدوار به حضور در اردوی تیم ملی باشد. گلزنی در لیگ پرتغال می تواند اسکوچیچ را مجبور به دعوت از این بازیکن شمالی کند و ترافیک خط حمله تیم ملی را سنگین تر کند.

 

1531815

 

عیسی آل کثیر

 

درخشش خارج از تصور مهاجم سابق نفت آبادان در لیگ قهرمانان آسیا همگان را متعجب کرد و او که تا همین ماه گذشته حضورش در پرسپولیس با شک و تردید همراه بود ، حالا کاندید رقابت با مهاجمین درجه یک تیم ملی است. شاید اگر محرومیت بد موقع آل کثیر نبود اکنون نیز می توانست لباس تیم ملی ایران را به تن کند ، اما با پایان محرومیت و یا بخشش اش آنقدر انگیزه دارد که می تواند کادرفنی تیم ملی را مجاب به دعوت او به تیم ملی کند. علیرغم آنکه او تقریبا از همه مهاجمان تیم ملی سن بیشتری دارد، اما شاید به مانند یک ماه گذشته، بتواند همگان را با پوشیدن لباس تیم ملی و درخشش در این لباس نیز متعجب کند.

 

1532366

 

شهریار مغانلو 

 

یکی از عجیب ترین نقل و انتقالات فوتبال ایران در فصل جاری، پیوستن شهریار مغانلو به تیم سانتاکلارا و حضور در سطح اول فوتبال پرتغال بود. مهاجم فصل گذشته پیکان علیرغم مشتری های زیادش در فوتبال ایران تصمیم گرفت ادامه فوتبالش را در اروپا پیگیری کند تا شاید با درخشش در لیگ پرتغال ، کادرفنی تیم ملی نیز نگاه ویژه ای به او داشته باشد. به هر روی حضور یک مهاجم دیگر در سطح اول فوتبال اروپا می تواند اسکوچیچ را خوشحال کرده و البته کار او را برای انتخاب نفرات تیم ملی سخت تر از گذشته کند.

 

1531066

دیدگاه‌ها